:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> آبشار سبزكوه (كروديكن) | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۲۳۶۵۶
جاهای دیدنی چهارمحال و بختیاری؛

آبشار سبزكوه (كروديكن)

اين آبشار در مجموعهٔ زيباى سبزکوه قرار دارد و مسير آن از طريق کره‌بس و پل خدا‌آفرين است. ارتفاع آن بسيار بلند و منظرهٔ‌ آن بسيار ديدنى و جالب است.
آبشار سبزكوه  (كروديكن)
به گزارش جهانبین نیوز اين آبشار در ۳۰ كيلومتري شهر ناغان و۷۷ كيلومتري شلمزار مركز شهرستان كيار قرار دارد و در بين مردم منطقه آبشار دودي يا \'كروديكن\' معروف است. اين آبشار در مجموعهٔ زيباى سبزکوه قرار دارد و مسير آن از طريق کره‌بس و پل خدا‌آفرين است. ارتفاع آن بسيار بلند و منظرهٔ‌ آن بسيار ديدنى و جالب است. در منطقهٔ‌ سبزکوه آبشارهاى ديگرى نيز وجود دارد که هم ارتفاع قابل توجهى دارند و هم آب قابل توجهى از آن‌ها سرازير مى‌شود. از جملهٔ‌ اين آبشارها مى‌توان به آبشار قزل اشاره کرد آبشار ۱۰۰ متري تنگ زندان سبزكوه با هشت آبشار كوچك در شمال منطقه حفاظت شده سبزكوه قراردارد.

آبشارهای منطقه حفاظت شده سبزکوه

آبشارهای منطقه حفاظت شده سبزکوه

آبشارهای منطقه حفاظت شده سبزکوه


از منطقه حفاظت شده سبزكوه كه مي گذري در نهايت به جايي مي رسيم كه مملو از جلوه زيبايي خالق خلقت است، اينجا همه چيز در حال سخن گفتن با خداست، صداي آب را مي شنوي كه انگار حكايت از تسبيح خدا دارد. دامنه كوه پر از زيبايي است همه چيز بوي طراوت مي دهد، بيننده در اينجا همچون غواصي است كه غرق در ديدن است، غريقي كه از هر چه بيشتر ديدن اين زيبايي بكر حريص تر مي شود. خورشيد اينجا به گونه اي ديگر حضور دارد، لطف خدا در جاي جاي اين سرزمين جلوه گر است، چه خوب است حضور كمرنگ انسان در تنگ زندان! آبشار غول آساي تنگ زندان از كوه سرازير است، اينجا كوه زنده است، دره آواز مي خواند و رود پر هيجان مي رود، در اينجا بلنداي آبشار زيباترين منظرگاه چشم نواز براي هرتازه واردي است.




شرشر آب از ستيغ كوه، زيباترين آواز را در گوش مي سازد، اينجا صحنه هايي از عظمت خدا وجود دارد كه تا ابد در ذهن هر بيننده اي مي ماند.آب آبشار تنگ زندان را كه حس مي كني خنكي آن در مغز استخوانت لانه مي سازد، صداي گوشنواز آب كه از لابه لاي قلوه سنگها و سنگريزه ها راهش را باز مي كند و جلو مي رود در گوش مي پيچد و بوي مفرح گياهان طبيعي مشام را پر مي كند.پس از عبور از تنگه و سايه سار درختان تماشاي غرش آبشار چون موجي از شادي مسافران خسته از طول مسير را به وجد مي آورد و همه وجود آدم به چشم مجذوب تماشاي اين جاذبه بديع مبدل مي شود.

بكر، طبيعي و مصون ماندن از دست درازيهاي انسان از ويژگي ممتاز اين آبشار است.وجود گلهاي نسترن وحشي منظره اي روح افزا به اين آبشار داده است، روي سبزه هاي هميشه با طراوت كه مي ايستي و آبشار \'كروديكن\' را نظاره گر مي شوي خواهي ديد كه آب به زمين نرسيده به آغوش آسمان بر مي گردد و از تلاقي ذرات آب با نور خورشيد رنگين كماني تقريبا دايمي به طول يك تا دومتر ايجاد مي شود.آبشار تنگ زندان پس از سرازير شدن از دل صخره در نهايت به رودخانه سبزكوه مي ريزد، در كف رودخانه آب، جلبكها، سبزه ها و قلوه سنگها همزيستي خاصي دارند اما آب همچنان با جوش و خروش براي رسيدن به خليج هميشه فارس به رودخانه كارون مي پيوندد.

راه دسترسي به اين آبشار از سه شهرستان ( كيار ،‌بروجن و لردگان ) امكان پذير است و حداقل به نصف روز پياده روي نيازدارد .


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۰۸:۵۸

31 Dec 2019