۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۱۳۹۴۴
سردارمحمدسلیمانی درگفتگو با جهانبین نیوز:

تهاجمی ترین نوع اقتصاد، اقتصاد مقاومتی است

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای تحقق شعار سال، گفت: تهاجمی ترین نوع اقتصاد، اقتصاد مقاومتی است.
تهاجمی ترین نوع اقتصاد، اقتصاد مقاومتی است
جهانبین‌نیوز: امروز به بهانه دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خدمت شما رسیدیم، برای اولین سوال بگوئید برآیند شما از سپاه چیست؟

سردار محمدسلیمانی: سپاه پاسداران از بدو تولد انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام(ره) تشکیل و با حضور مقتدرانه و معنوی و تاثیرگذار خود توانست در تثبیت انقلاب اسلامی به خوبی ایفای نقش کند.
به اعتراف دوست و دشمن، سپاه با تکیه بر نیروی شگرف حاصل از ایمان الهی توانسته است نقش بی‌بدیل خود را ایفا کند تا آنجایی که دشمنان نیز به قدرت و حضور تاثیرگذار سپاه اقرار می‎کنند و باید گفت که این موفقیت‌ها به مدد تفضلات الهی رخ داده است.
امروزه سپاه به حدی از توانایی رسیده که تهدیدات دشمن را در نطفه خفه می‌کند و به عنوان بازوی قدرتمند با قابلیت انعطافی در نوک پیکان ولایت قرار گرفته است.
سپاه در حال حاضر، نیروی مسلحی با آمادگی بالا برای بازدارندگی است که با تقویت ابعاد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود به ویژه تقویت بعد روحی و معنوی، در عرصه خدمت به مردم حضور پررنگی دارد.
امروزه نیز با حفظ روحیاتی که سپاه به وجود آمد که شامل قدرت معنوی و استعانت از وابستگی معنوی که به اردوگاه امام حسین دارد، با قدرت و انگیزه بیشتر به راه خود ادامه می دهد..
سپاه با قدرت در برابر تهدیدات انقلاب و دستاورد های آن ایستاده است، گاهی هجوم به مرزها صورت می گیرد که در ان صورت سپاه لباس رزم مکی پوشد، گاهی دستاورد های در داخل کشور مورد تهاجم قرار می گیرد که آن موقع، لباس متناسب با آن میدان را بر تن می کند.
اگر انقلاب وجود نداشت، دیگر ضرورتی برای تاسیس سپاه هم مجود نداشت، سپاه مسیر خود را با قطب نمای ولایت تنظیم می کند.
امروزه، حضور سپاه در عرصه های مختلف در برابر تهدیدات بر کسی پوشیده نیست.
حضرت امام در خصوص سپاه فرمودند: اگر سپاه نبود، کشور هم نبود و یا مقام معظم رهبری فرمودند: سپاه، عمود خیمه انقلاب است.
تلاش و توئفیقات سپاه در مقابله با گروههای معاند ضد انقلاب، دفاع از کشور، حضور در عرصه های علم و فناوری، حوزه های مهندسی، حفاظت از شخصیت ها، سازندگی و محرومیت زدایی،فف گواهی صادقی بر این مدعاست که سپاه توانمندی خود را به اثبات رسانده است.
در هر انقلابی تهدید و دشمنی وجود دارد و عمق و گستره تهدیدات علیه هر انقلابی به عمق و گستره آن لانقلاب بستگی دارد. موضوع ما در سپاه هم، موضوع انقلاب اسلامی است، تا آن باشد، زنده هستیم.
سپاه باید همواره در زشد و تعالی باشد و به طور و.یژه رشد کیفی دذاشته باشد تا بتواند در اطاعت از فرامین رهبری موفق تر باشد.

جهانبین‌نیوز: امسال از سوی حضرت آقا به نام، سال فرهنگ، اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، تبیین خود را از این نامگذاری را بفرمایید؟

سردار محمدسلیمانی: حضرت آقا با نامگذاری هر سال، راهبرد نظام را معین می‌کنند.
فلسفه و تبیین شعار امسال را می توان در سه سخنرانی ایشان واکاوی کرد. در دیدار با خبرگان رهبری بود که به تشریح واقعیات انقلاب پرداختند و نکته حائز اهمیت آن است که می‌توان واقع‌بینی را به تمامی حوزه‌ها تسری داد.
دیدار با دولتمردان و دست اندرکاران نظام که بحث اقتصاد مقاومتی را تبیین کردند و بر این نکته تاکید داشتند که بر توانایی‌ها و ظرفیت های درون کشور، اتکا داشته باشیم.
و در جوار حرم ثامن‌الحجج در ابتدای سال که با طرح موضوع اقتدار، از پارامترهای اقتدار که اقتصاد، فرهنگ و علم بودند، نام بردند.
فرهنگ بستر همه کارهاست و به تعبیر حضرت آقا، هوایی است که استشمام می کنیم. این سه دیدار بستر و خمیرمایه نامگذاری امسال به نام سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی است که مدیریت جهادی برگرفته از آرمان شهدا، همراه با کوشش، خدمت خالصانه،؛ تکلیف مداری و رضای خدا است.

جهانبین‌نیوز: به نظر شما پاسدارن و بسیجیان کشور در تحقق شعار سال چه نقشی می‎توانند ایفا کنند؟

سردار محمدسلیمانی: ما بسیجیان، پاسداران و جامعه ارزشی باید با تلاش و دغدغه‌مندی، نوک پیکان ولایت برای تحقق این فرمایشات در تمامی شئونات باشیم و با عزم ملی و مدیریت جهانی بتوانیم در راستای تحقق هرچه بهتر منویات مقام معظم رهبری گام برداریم.

جهانبین‌نیوز: پس با توجه به شعار سال، رویکرد سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) استان چهارمحال و بختیاری امسال بر چه مولفه‌هایی استوار است؟

سردار محمدسلیمانی: سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) استان نیز منبعث از دیدگاه حضرت آقا حرکت کرده و می‎کند تا گفتمان ولایت در جامعه جاری و ساری شود.
در حوزه فرهنگ کارهای خوبی انجام دادیم، در رابطه با اقتصاد مقاومتی، دو سال است که به طور ویژه فعالیت هایی انجام می دهیم.
مدیریت جهادی مدیریتی است که رنگ محجوریت به خود گرفته بود و با اشاره حضرت آقا احیا شد. و البته مهمترین بحث، عزم ملی است که باید وحدت‌رویه آن را در الفبا و فلسفه کار ایجاد کنیم.

جهانبین‌نیوز: سرلشگر جعفری در کنفرانس خبری دیروز خود، بر آماده بودن سپاه برای ورود به عرصه اقتصاد مقاومتی اعلام آمادگی کردند، در مجموعه تحت مدیریت شما، این آمادگی چگونه است؟

سردار محمدسلیمانی: آماده هستیم تا با دولت تعامل داشته باشیم، به ویژه اینکه ما در استان مناطق محروم داریم که با توجه به توانمندی هایی که وجود دارد و بستر سازی هایی صورت گرفته  می توان خدمات قابل ملاحظه تری را انجام داد.
پرداخت چندین میلیارد وام در قالب مشاغل خانگی و فعالیت‌های کشاورزی از جمله این کارهاست. ما به دنبال آن هستیم تا با گسترش ظرفیت‎های بومی، مایحتاج عمومی را در استان فراهم کنیم. در همین رابطه با مسئولین استان همکاری کرده و تجارب خود را در اختیار آنان قرار داده‌ایم.
باید همگی برای تحقق شعار سال و با ایده "هر خانه، یک کارخانه" سهیم باشیم و ما نیز به نوبه خود در تلاش هستیم تا بستر این کار را فراهم ‎کنیم.

جهانبین نیوز: برای آخرین سوال اقدامات و برنامه‌های سپاه استان در حوزه‌های مختلف طی سال‌های گذشته را تشریح کنید؟

سردار محمدسلیمانی: سپاه استان چهارمحال و بختیاری، با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد به دنبال مردم داری و مردم یاری در عرصه های مختلف است. در این خصوص توانستیم با کمک خیران، ۲۳ خانه بهداشت احداث کنیم که ساخت آنها با سپاه و تجهیز و کادر درمانی آن با دانشگاه علوم پزشکی استان بوده است. این در حالی است که بیمارستان دیالیز همچنان در حال پیگیری است.
ساخت ۴۵ سوله صالحین در دستور کار قرار داده شده که ۴۰ ساختمان آن آماده و بهره‌برداری شده است. این سوله ها در نقاط دور و محروم استان با رویکرد هر حوزه مقاومت، یک سوله، با کارکرد فرهنگی و تربیتی و ورزشی ساخته شده است که نیمی از روزهای هفته در اختیار خواهران و نیمی دیگر در اختیار برادران است.
در هر شهرستان یک سالن نیز به نام ۹ دی احداث شده است، سازماندهی گروه های جهادی به همت بسیج سازندگی ما که از استان خودمان یا از استان های دیگر کشور برای فعالیت در استان حضور پیدا می کنند، با همکاری معاونت عمرانی استانداری و فرمانداری ها از دیگر اقدامات سپاه استان است.
در حوزه مهندسی نیز، فعالیت های مختلفی اعم از جاده سازی و راهسازی در مناطق مختلف استان صورت گرفته است. در حوزه بهداشت و درمان، ارائه خدمات به خانواده های بسیجیان، احداث بیمارستان صحرایی در مناطق محروم به مناسبت های مختلف، از جمله فعالیت های سپاه استان است.

جهانبین نیوز: با تشکر از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

سردار محمدسلیمانی:
خواهش می کنم. امیدوارم که در انجام رسالت خویش موفق باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۴۱:۱۳

18 Feb 2020