۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۱۴۵۷۴
مادران متدین امروز:

تقلید و الگوپذیری از ویژگی‌های دوران كودكی است

مادر نگارقدم های حساب شده برداشت و الان شاهد اثرات زیبا و ماندگاری حجاب در دخترش است.
تقلید و الگوپذیری از ویژگی‌های دوران كودكی است
به گزارش جهانبین نیوز، سهیلا رفیعی یکی از مادران متدین استان در گفتگو با خبرنگار مشکات برین در خصوص علاقه دختر ۳ ساله اش به حجاب اظهار داشت: نگار از کودکی به حجاب عادت نموده و علاقه زیادی دارد. البته نحوه عادت دادن بسیارمهم است ما نمی توانیم حجاب را به صورت فشرده اعمال کنیم بلکه ملایمت، لطافت و عادت دادن او بسیار اهمیت دارد.


وی با اشاره به اینکه پایه‎های اساسی رشد شخصیت كودكان و نوجوانان از طریق تقلید نهاده می‎شود و این شیوه ی تقلید هم از راه شنیداری و هم از طریق بصری حاصل می‎شود بیان کرد: بچه ها در سنین کودکی در برابر حوادث و رفتارهای دیگران بسیار حساس و تاثیر پذیرترند، حجاب شرعی مادر، خاله، عمه و خانم های نزدیک به کودک و دوستانی که با آن ها روابط نزدیک داریم می تواند زمینه را برای محجبه بودن دختران فراهم کند.
مادر نگار در خصوص اینکه چطور حجاب را به دخترانمان آموش دهیم، تصریح کرد: بیان محاسن و فواید حجاب که باعث حفظ زیبایی ها، کسب رضایت خدا و سلامت فرد می شود و در مقابل با بازگویی اثرات زیان بار بدحجابی می تواند ما را در حصول نتیجه یاری کند.
وی با اشاره به ترویج ماهواره ها در بین خانواده ها افزود: یکی دیگر ازعوامل مخرب در این جا استفاده خانواده از شبکه های ماهواره ای است که به صورت مستقیم بر روح معنوی کودک اثرگذار است و مطمئنا بر روند مطلوب دینی خانواده تاثیر منفی خواهد داشت.
رفیعی برای تشویق فرزندان به رعایت حجاب بیان کرد: مادران می توانند برای انتخاب رنگ لباس و یا چادر، از او نظر خواهی کنند. دختر بچه ها لباس های چین دار و دنباله دار را بسیار دوست دارند.
وی در سفارش به مادران برای نهادینه کردن حجاب در فرزندان تاکید کرد: سعی کنید در حجاب و پوشش آنچه را که او دوست دارد انجام دهید و تنها شرط شما، پوشش اسلامی باشد. سلیقه خود را به هیچ عنوان بر فرزندتان تحمیل نکنید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۰:۱۹

28 Dec 2019