۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۱۶۵۵۴

ميزان زکات فطره مشخص شد

طبق احاديث و روايات، مستحب است فطريه قبل از نماز عيد فطر از مال هر شخص جدا شده و پرداخت شود.
ميزان زکات فطره مشخص شد
به گزارش جهان بین نیوز، نماينده ولي فقيه در استان و امام جمع شهرکرد در گفتگو با خبرنگار اساتيد برتر گفت: يکي از مسائلي که روزه داران علاوه بر اداي نماز عيد فطر بر آنها فرض و واجب است پرداخت زکات فطره ماه رمبارک رمضان است.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام اظهار داشت: پرداخت زکات فطره براي تمامي سرپرستان خانوارها و تمامي نان خورهاي اين سرپرستان الزامي است و بايستي به ازاي هر نفر مبلغی به ميزان سه کيلوگرم از يکي از مواد غذايي پر مصرف خانواده اعم از برنج يا گندم يا کشمش، قبل از افطار آخرين روز ماه مبارک براي پرداخت کنار گذاشته شود.

وي افزود: مبلغ متوسط براي مردم استان چهارمحال و بختياري در حدود چهارهزار و پانصد تومان براي هر نفر است.

نماينده ولي فقيه با بيان اينکه زکات فطريه فقط براي افراد بالغ، عاقل و مکلف واجب شده است بيان داشت: طبق احاديث و روايات، مستحب است فطريه قبل از نماز عيد فطر از مال هر شخص جدا شده و پرداخت شود.

وي با بيان اهميت نماز عيد فطر گفت: يکي از واجبات کفايي که ريشه در اعتقادات اخروي مسلمانان دارد نماز عيد فطر است و فطر، سپاس نعمتي است که در رمضان نازل شده است.

حجت الاسلام نکونام ادامه داد: پيروزي بر خصم درون، جشني روحاني دارد به نام عيد فطر که ميثاق بستن با فطرت را از سوي روزه داران مجاهده گر اعلام مي دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۲۱:۰۶:۳۲

31 Mar 2020