۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۱۸۵۳۴
یکی از ۷مرد قدرتمند جهان از دید رییس سابق سیا:

او قادر است هرچیزی را انجام دهد!

بسیاری از مقامات امریکا که این چند ساله را صرف متوقف کردن سلیمانی کرده‌اند، می‌گویند مایل هستند او را ببینند و معتقدند که مبهوت کارهای او شده‌اند.
او قادر است هرچیزی را انجام دهد!
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از افکار، مردی در سایه، مردی که در همه جا هست و هیچ جا نیست، مرد خجالتی، با موهای نقره‌ای در اواخر دهه ۵۰ زندگی که یک شال بسیج دور گردنش بسته؛ اینها توصیفاتی است که روزنامه های غربی برای ژنرال ایرانی یا همان حاج قاسم سلیمانی به کار می برند. شخصیتی که آمریکایی ها و غربی ها از سایه اش هم به شدت می هراسند و بسیاری از کارشناسان و مقامات غربی معتقدند شکست داعش و آزادی بغداد و سوریه در گروی تدبیر اوست.

شاید از سر همین بهت است که یکی از مقامات بلندپایه ارتش امریکا عاجزانه می‌گوید: «من اگر او را ببینم، خیلی ساده از او خواهم پرسید که از ما چه می‌خواهد؟»


در یک مورد دیگر نامه ساده یک خطی او با عبور از ۷ لایه محافظتی وزارت دفاع آمریکا، عرق سرد را بر پیشانی لئون پانه تا، وزیر دفاع سابق آمریکا نشانده بود. ژنرال پترائوس، رییس سابق سیا، نیز از حاج قاسم خاطره خوشی ندارد. ژنرال پترائوس مديركنوني سازمان سيا علاقه دارد داستاني را از زماني بازگو كند كه يك ژنرال ۴ ستاره در عراق بود.

اوايل سال ۲۰۰۸ زماني كه مجادله بين گروه شبه نظامي شيعه از يك طرف و ارتش آمريكا و عراق از طرف ديگر شعله ور بود، به پترائوس يك تلفن داده شد كه در آن يك اسم ام اس از سردار ايراني بود، آن سردار ايراني از آن به بعد تبديل به الهه انتقام شد. اين مسيج از فرمانده سپاه قدس، قاسم سليماني آمده بود، و توسط يكي از رهبران عراقي منتقل شده بود، در آن پيغام نوشته شده بود؛ «ژنرال پترائوس! شما بايد مرا بشناسي، من قاسم سليماني هستم، كسي كه سياست هاي ايران را در عراق، لبنان، غزه و افغانستان تدوين مي كند و صد البته سفير ايران در بغداد نيز عضو سپاه قدس است و كسي كه جايگزين او مي شود نيز عضو سپاه قدس است.»

اما اکنون در حالیکه یک ائتلاف با اجتماعی متشکل از چندین کشور به سختی از پس داعش بر نیامده است، ژنرال سلیمانی توانست با تدبیر خود مانع سقوط بغداد شود. سلیمانی و نیروهایش در نبرد علیه داعش در دیاله، در نزدیکی مرز ایران و همچنین در آمرلی در شمال و در کردستان عراق فعال بوده‌اند. در کردستان عراق مقامات محلی اقرار کرده‌اند که ایران از اولین کشورهایی بوده که به آن‌ها سلاح رسانده است و در تهران نیز مقامات ادعا کرده‌اند مسئول حفظ اربیل، پایتخت کردستان بوده‌اند.

شاید وقتی مایکل هایدن در سال ۲۰۱۱ وقتی فهرستی متشکل از هفت مرد قدرتمند جهان را به مجله فوربس ارائه کرد، چنین روزی را به خوبی پیش بینی می کرد. خبری که سه سال پیش در سکوت کامل رسانه ها منتشر شد، امروز اهمیت خود را به رخ جهان می کشد. سه سال پیش، مایکل هایدن، رییس سابق سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا نام هفت تن ار مردان قدرتمند دفاعی و خطرناک را منتشر کرد که قاسم سلیمانی دومین نام این فهرست بود؛ فهرستی که نام مرکز ضدتروریسم سیا نیز در آن به چشم می خورد.

هایدن در توصیف حاج قاسم نوشته است: خطرناک، تامین منبع خوب، نزدیک به (آیت الله) سید علی خامنه ای. او قادر است هرچیزی را انجام دهد. روزنامه انگلیسی گاردین چند سال پیش نوشته بود: «حتی کسانی که سلیمانی را دوست ندارند، او را فردی با هوش می‌دانند. بسیاری از مقامات امریکا که این چند ساله را صرف متوقف کردن سلیمانی کرده‌اند، می‌گویند مایل هستند او را ببینند و معتقدند که مبهوت کارهای او شده‌اند».
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۵:۰۹

13 Feb 2020