۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۳۴۸۲۴
امام جمعه سامان:

15 خرداد يک تکان اجتماعي و فکري بزرگ در جهان معاصر بود

امام جمعه سامان با بيان اينکه يکي از شاخه هاي مهم مکتب سياسي امام بزرگوار ما پاسداري از ارزش هاست، ابراز کرد: 15 خرداد يک تکان اجتماعي و فکري بزرگ در جهان معاصر بود.
15 خرداد يک تکان اجتماعي و فکري بزرگ در جهان معاصر بود
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از سامان ما، شخصیت و سیره امام خميني (ره) يک سرمايه بزرگ است که هر کس به ميزان توانش مي‌تواند از اين سرمايه استفاده کند، شخصيت امام (ره) از نظر عاطفي به شهداي قيام ۱۵ خرداد گره خورده بود.

براي نسلي که امام خميني را ديده‌اند، بحث از امام تنها يک بحث منطقي، عقلاني يا عاطفي نيست؛ بلکه سخن از جميع اين جنبه‌ها است.

آنچه در مورد حضرت امام (ره) مغفول مانده اين است که غالبا امام خميني را تک بعدي مي‌نگرند که هر کس با منظومه فکري خود و تنها از يک بعد، به تحليل شخصيت ايشان مي‌پردازد.

در پانزده خرداد ۱۳۴۲ و مجموعه وقايعي است که در پي بازداشت روح‌الله خميني (ره) در انتقاد به لايحهٔ انجمن‌هاي ايالتي و ولايتي و انقلاب سفيد منجر به تظاهرات در تهران و قم عليه دولت اسدالله علم شد، تظاهرات به زد و خورد بين مأموران شهرباني و تظاهرکنندگان تغيير يافت.

برخي تحليلگران و نيز امام خمینی (ره) و هوادارانش قيام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را به عنوان نقطه عطف در آغاز انقلاب اسلامي بر مي‌شمارند و در ايران امروز يکي از تعطيلات رسمي به شمار مي‌آيد.

۱۵ خرداد يک تکان اجتماعي و فکري بزرگ در جهان معاصر بود

امام جمعه سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه ۱۴ و ۱۵ خرداد دو روز بزرگ در تاريخ کشور است، اظهار داشت: ارتحال ملکوتي حضرت امام خميني (ره) و انتخاب حضرت آيت الله العظمي خامنه اي به رهبري جمهوري اسلامي ايران و قيام خونين ۱۵ خرداد اين دو روز را به روزهاي بزرگي در تاريخ تبدیل کرده است.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با بيان اينکه امام خميني (ره) از سال ۴۱ تا سال ۶۷ رهبري ملت ايران را به دوش گرفتند و حدود ربع قرن ملت ايران را هدايت کردند، اذعان داشت: به واسطه حضور مردم و قيام ملت و رهبري امام انقلاب عظيمي بر پا شد.

ملک پور با بيان اينکه امام خميني همواره بر ۱۵ خرداد تاکيد فروان داشتند و مي فرمودند من تا هميشه ۱۵ خرداد را تعطيل و عزاي عمومي اعلام مي کنم، بيان داشت: ۱۵ خرداد فصلي نوين در حرکت هاي اسلامي بود که به تمام حرکت هاي قبلي کشور متفاوت بود.

وي با اشاره بر اينکه ۱۵ خرداد نهضتي از جنس ديگر و الگويي براي انقلاب هاي جهاني بود و معادلات فکري جهان را تغيير داد، اذعان داشت: ۱۵ خرداد فقط يک حادثه سياسي نبود يک تکان بزرگ اجتماعي و فکري در جهان معاصر بود جهان را وارد عرصه نو و جديدي کرد.

امام جمعه سامان با بيان اينکه ۱۵ خرداد ريشه در اسلام سياسي و انقلابي داشت، عنوان کرد: در ۱۵ خرداد ملت بدون چشمداشت به هيچ قدرتي و بدون اتکاء بر هيچ جريان و يا گروهي جز اسلام کار جديدي را شروع کرد.

ملک پور با بيان اينکه ۱۵ خرداد ريشه در اسلام سياسي و انقلابي داشت، تاکيد کرد: اسلامي که پاسخگوي دنياي امروز است و حرکت ملت را به سمت آرمان هاي بزرگ ارائه مي کرد که اين راه را ملت در پرتوي رهبري حضرت امام خميني (ره) ادامه داد و به انقلاب به پيروزي رسيد.

يکي از شاخص هاي مکتب امام خميني (ره) پاسداري از ارزش ها است

وي افزود: حضرت آيت الله خامنه اي پس از ارتحال حضرت امام خميني (ره)، راه اين امام راحل را ادامه دادند و در اولين سخنرانيشان به آرمان هاي والاي امام (ره) پرداختند و فرمودند «ما با خدا پيمان بسته ايم راه امام خميني را که راه اسلام و قرآن و راه عزت مسلمين است دنبال کنيم و از هيچ يک از آرمان هايي که بوسيله امام ترسيم شده چشم پوشي نخواهيم کرد».

امام جمعه سامان با بيان اينکه در مکتب سياسي امام راحل (ره) معنويت از سياست جدا نيست، ابراز کرد: در مکتب امام بزرگوار ما اعتقاد و اعتماد به مردم نقش مهم و اساسي را داشت و يکي از شاخه هاي مهم مکتب سياسي امام بزرگوار ما پاسداري از ارزش هاست که مظهر آن را در تبيين مساله ولايت فقيه روشن کردند.

حجت الاسلام و المسليمن محسن ملک پور بيان داشت: نقش ولايت فقيه اين است که در مجموعه پيچيده و درهم تنيده تلاش هاي گوناگون اداره کشور نبايد مسير حرکت نظام دچار انحراف از هدف ها و ارزش ها شود و ما نيز در آستانه سالروز ۱۵خرداد با رهبر عزيزمان ميثاق مي بنديم که بر سر آرمان ها همراه با رهبر بزرگ خود ايستاده ايم و هرگز از اين آرمان ها، معيارها و شاخص ها کوتاه نخواهيم آمد.


انتهای پیام1026ج/601س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۵۳:۰۶

29 Dec 2019