۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد مطلب : ۳۵۷۲۴
کلار گزارش مي دهد

هواي مسموم شهر سفيد دشت/مدير شبکه بهداشت: لزوم تغيير در فرايند تصفيه روغن

جمعي از مردم شهر سفيد دشت که از بوي مشمئز کننده تصفيه روغن گلايه دارند مي گويند از مسئولين درخواست داريم تا فکري براي عوارض و بيماري هاي ناشي از وجود اين کارخانه کنند.
هواي مسموم شهر سفيد دشت/مدير شبکه بهداشت: لزوم تغيير در فرايند تصفيه روغن
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، جمعي از اهالي شهر سفيددشت که از بوي نامطبوع و آزاردهنده کارخانه تصفيه روغن سفيد دشت گلايه دارند، مي گويند: بوي مشمئزکننده اين کارخانه موجب سردرد و بيماري براي اهالي اين شهر شده است.

يکي از اهالي شهر سفيددشت با اشاره به اين که بوي آزاردهنده کارخانه تصفيه روغن اين شهر را پر کرده است، گفت: بوي کارخانه باعث شده مردم گاهي اوقات دچار حالت تهوع شوند.

وي همچنين گفت: زندگي مردم شهر سفيددشت به علت بوي نامطبوع و مسموم کارخانه تصفيه روغن مختل شده و به شدت از اين بو آزار مي بينند.

يکي ديگر از اهالي شهر سفيد دشت ضمن بيان اين که بوي نامطبوعي که در هوا پراکنده مي شود مردم را مورد آزار قرار داده است، افزود: زندگي مردم شهر سفيد دشت مختل شده و اعتراضات ما هم راه به جايي نبرده است.

وي ادامه داد: مردم شهر سفيددشت از مسئولين مي خواهند تا فکري براي عوارض و بيماري هاي ناشي از وجود اين کارخانه کنند.

آزمايش کارخانه تصفيه روغن سفید دشت ضوابط قبولي نداشت

مرتضي منصوري رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بروجن در همين خصوص به خبرنگار کلار، گفت: کارخانه تصفيه روغن سفيد دشت آزمايشي انجام داده و ادعا مي کند مشکلي وجود ندارد در حالي که آزمايش از قبل هماهنگ شده از لحاظ ضوابط زيست محيطي مورد تائيد نيست.

وي ضمن تاکيد بر اين که آزمايش بايد به صورت سر زده و در قالب يک دستورالعمل خود اظهاري از صنايع انجام بگيرد، افزود: کارخانه بايد با يک آزمايشگاه معتمد محيط زيست قرارداد ببندد تا بدون هماهنگي آزمايشات لازم انجام شود.

منصوري با اشاره به اين که آزمايش از قبل هماهنگ شده و رعايت فاکتورهاي زيست محيطي در زمان خاص مورد قبول ما نيست، گفت: آزمايشي که از سوي کارخانه تصفيه روغن سفيددشت به ما ارائه شده از لحاظ زيست محيطي ضوابط قبولي را نداشت.

منصوري تصريح کرد: آزمايش انجام شده عليرغم اين که استاندارهاي زيست محيطي را رعايت کرده بود اما چون که در قالب خود اظهاري نبود و با هماهنگي صاحب کارخانه انجام شده بود مورد موافقت ما قرار نگرفت.

رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بروجن ادامه داد: طبق ضوابط جديد محيط زيست محل استقرار اين صنايع بايد در شهرک هاي صنعتي ويژه باشد.

وي همچنين گفت: مجوز احداث کارخانه تصفيه روغن سفيددشت چون مربوط به سالهاي قبل است قانون عطف به ماسبق نمي شود و با ضوابط گذشته محيط زيست مطابقت داشته که در آن منطقه استقرار يابد.

منصوري به دو مشکل اساسي آلودگي هوا و تهديد عليه بهداشت عمومي کارخانه تصفيه روغن سفيددشت اشاره کرد و بیان داشت: از لحاظ آلودگي هوا نهايتا در قالب خوداظهاري و با انجام آزمايشات آزمايشگاه معتمد ثابت مي شود آلودگي هوا ندارد اما تهديد عليه بهداشت عمومي که توسط کارشناسان تائيد هم شده به عهده شبکه بهداشت و درمان است.

لزوم تغيير در فرايند کارخانه/بوي تصفيه روغن تهديدي عليه بهداشت عمومي است

محمد حسن کرمي مدير شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن نيز در اين خصوص به کلار، گفت: چون در فرايند تصفيه روغن مصرفي و مستعمل اسيد ترکيب مي شود گازهاي مشمئزکننده اي توليد مي کند که موجب ناراحتي مردم اين شهر شده است.

وي افزود: بوي نامطبوع تصفيه روغن مي تواند تاثيرات بسيار زيادي از لحاظ روحي، رواني و اخلاقي ايجاد کند که تهديد کننده سلامت محسوب مي شود.

کرمي ضمن بيان اين که کارشناس شبکه بهداشت مشکل کارخانه را تائيد و به دادستاني ارائه کرده است، گفت: دادستان هم در پي اين مشکل يک دوره تعطيلي کارخانه را اعلام کرد و تعهدي براي تغيير فرايند کارخانه گرفته شد تا با نصب فيلترهاي بوگير اين بو در جوامع انساني انتشار پيدا نکند و موجب آزار و اذيت مردم نشود.

وي با اشاره به ادامه فعاليت اين کارخانه و ضمن بيان اين که بوي مشمئزکننده تصفيه روغن تهديدي عليه بهداشت عمومي است، تصريح کرد: اين کارخانه بايستي فرايند تصفيه روغن را به گونه اي تغيير دهد که اين بو انتشار پيدا نکند.

گفتني است چندي پيش نيز پايگاه خبري تحليلي کلار در پي اعتراض مردم سفيددشت نسبت به بوي مشمئزکننده تصفيه روغن گزارشي با عنوان "ناراحتي مردم سفيد دشت از بوي نامطبوع کارخانه تصفيه روغن" منتشر کرد.

کارخانه تصفيه روغن بهاران شيمي در جاده شهرکرد-بروجن، شهرک صنعتي شهر سفيد دشت واقع شده است.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۵۲:۳۷

17 Jan 2020