۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۵
کد مطلب : ۱۱۸۱۰
محمد جواد ظريف:

تلاش براي انجام انقلاب مخملين در ايران توهم نيست

محمد جواد ظريف گفت: واقعيت اين است كه آمريكايي‌ها در سال‌هاي اخير افراد زيادي از ايران را به بهانه سمينار و همايش‌هاي علمي دعوت مي‌كنند و بعد اين افراد مي‌بينند كه در سمينار تغيير رژيم حضور يافته‌اند و بايد توجه كنيم كه تلاش براي انجام انقلاب مخملين در ايران توهم نيست.
تلاش براي انجام انقلاب مخملين در ايران توهم نيست

به گزارش جهانبین نیوز، بازخوانی مواضع محمد جواد ظریف در سال های نه چندان دور، می تواند نگاه وزیر خارجه کشورمان در ارتباط با دولت های غربی به ویژه آمریکا را شفاف تر در اختیار عموم قرار دهد.

محمد جواد ظريف در ۲۸ آبان سال ۱۳۸۷ طی سخنانی در محل بنياد باران با اشاره به اينكه دولت ايران و آمريكا هم اكنون دو دولت متخاصم هستند ياد آور شده است: روابط ايران و آمريكا از ديد آنها مبتني بر «پارادايم دشمن» است و اين ما هستيم كه داريم رفتاري واكنشي به اين اقدام آمريكايي‌ها انجام مي‌دهيم. از اشغال لانه جاسوسي در ۱۳ آبان تاكنون همه روابط دو كشور و رفتارها واكنش به اقدامات آمريكا بوده است.

ظريف با اشاره به تلاش آمريكا براي انجام انقلاب‌هاي مخملين در جمهوري اسلامي گفت: واقعيت اين است كه آمريكايي‌ها در سال‌هاي اخير افراد زيادي از ايران را به بهانه سمينار و همايش‌هاي علمي دعوت مي‌كنند و بعد اين افراد مي‌بينند كه در سمينار تغيير رژيم حضور يافته‌اند و بايد توجه كنيم كه تلاش براي انجام انقلاب مخملين در ايران توهم نيست.

وي با اشاره به تلاش‌هاي برخي افراد براي دلالي رابطه ميان ايران و آمريكا گفت: من آقاي هوشنگ امير احمدي را از نزديك مي‌شناسم و مي‌دانم ايشان علاقه‌مند به برقراري رابطه ميان ايران و آمريكا است اما بايد توجه كنيم كه برقراري رابطه ميان دولت‌ها نياز به واسطه ندارد. چون اين واسطه‌ها به دنبال تامين منافع خودشان هستند و اين مساله باعث مي‌شود ديدگاه‌هاي دو دولت به اشتباه منتقل شود.

ظريف در ادامه افزود: سياست خارجي غير انتفاعي وجود خارجي ندارد و بايد بدانيد كه دسترسي من به مقامات آمريكايي در سطحي است كه آقاي امير احمدي‌ نمي‌تواند فكرش را هم بكند.
برچسب ها: ظریف ، ، انقلاب ، ، مخملین
مرجع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۵۳:۵۴

30 Jan 2020