۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۲۹۱۹۰
زنگ خبر گزارش می‌دهد؛

حقوق‌های نجومی یک طرف و زندگی با ماهی 50000 تومان یک طرف

اميدوارم دریافت‌کننده‌های فیش‌های نجومی بتوانند شب‌ها راحت بخوابند، شرمنده بچه‌هایشان نشوند، بچه‌هایشان مريض نشوند، نياز به دارو و دکتر نداشته باشند... .
حقوق‌های نجومی یک طرف و زندگی با ماهی 50000 تومان یک طرف
به گزارش جهانبین نیوز؛ پايگاه خبري تحليلي زنگ خبر، در راستای حمایت از بانوان سرپرست خانوار به مصاحبه با یکی از بانوان شهرستان بن پرداخته تا بتواند گوشه‌ای از مشکلات را ترسیم نموده و از مسئولین خواستار توجه بیشتر به این شهر را داشته و منتظر نظرات و اقدامات انجام شده در این راستا و اقدامات صورت گرفته است.

زناني که به دلايل مختلف همسرانشان را از دست مي‌دهند يا از همسرانشان جدا مي‌شوند به يکباره با جهان ديگري روبه‌رو مي‌شوند، دنيايي که بسياري از مختصات آن ناآشناست، دشواري‌هايي که اين زنان تاب مي‌آورند عمدتا به دغدغه‌هاي معيشتي عاطفي، وسواس‌هاي فکري، حاشيه‌هاي ناخواسته از برخورد نامناسب اطرافيان و… مربوط مي‌شود. درهرحال اين گروه از زنان که با عنوان زنان مطلقه يا بيوه در جامعه شناخته مي‌شوند، با مسائل، مشکلات و موانع زيادي در زندگي مواجهند.

مشکلات اقتصادي زنان مطلقه و بیوه

در پژوهشي ازحدود ٧١ درصد زنان مطلقه و بيوه با فرزند يا فرزندان خود تنها ١۶ درصد شاغل هستند. اين در حالي است که زنان غيرشاغل براي تأمين نيازمندي‌هاي مادي زندگي محتاج ديگران هستند و از آنجايي که منشاء بسياري از نابساماني‌ها و ناملايمات انسان‌ها در جوامع کنوني به وضعيت اقتصادي و فقر مادي مربوط مي‌شود و اکثر زنان مجرد نيز بيکار هستند و از وضعيت اقتصادي نامطلوبي برخوردارند برقراري سيستم‌هاي حمايتي از اين زنان و فرزندان آنها ضرورت دارد.

مشکل سرپناه

متاسفانه وجود نگاه مردسالارانه و تبعيض و تنگ‌نظري عليه زنان موجب شده که ٣٩ درصد از زنان در پيدا کردن مسکن و اجاره آن، اسکان و اقامت در هتل‌ها و مهمانسراها با مشکل مواجه شوند. اين در حالي است که اغلب اينگونه زنان در وهله اول با مشکلات اقتصادي تهيه مسکن دست به گريبان هستند و مشکلاتي از قبيل مزاحمت‌هاي همسر قبلي، محدوديت‌هاي اجتماعي، محدوديت‌هاي خانواده، ازدواج مجدد، مشکلات روحي و تنهايي و... .

در نهايت اينکه باترسيم اوضاع کلي اين گروه از زنان انتظار مي‌رود سازمان‌هاي دولتي و غيردولتي فعال در حوزه‌هاي اجتماعي بيش از پيش به بررسي مسايل، مشکلات و همچنين پيش‌بيني سازوکارهاي حمايتي براي توانمندسازي آنان و بسترسازي بيشتر براي اشتغال آبرومند و سالم آنان بپردازد.

حال زناني که با اين مشکلات و سختي‌ها در حال زندگي سخت ولي با آبرو هستند در بعضي نقاط هم مورد بي‌مهري‌هاي ادارت و مسئولين ادارات قرار مي‌گيرند.

درد و دل يک زن سرپرست خانوار با خبرنگار زنگ خبر

این زن سرپرست خانوار در ابتدای مصاحبه از معرفی خود به دلایل حیثیتی امتناع کرد.

زنگ خبر: الان تحت پوشش کدام اداره هستيد؟

زن سرپرست خانوار: تحت پوش کميته امداد امام خميني (ره) هستم و داراي يک فرززند، که آن هم بيماري تشنج دارد و مشکل بیماری فرزندم هم به دیگر مشکلاتم اضافه شده است.

زنگ خبر: الان چه مشکلاتي داريد؟

زن سرپرست خانوار: همسر، پدر، مادر و خانواده‌اي ندارم که از من حمايت کند، من از کميته امداد ۵۰۰۰۰ هزار تومان مي‌گيرم که خودتون با وضع اقتصادي امروز جامعه ببينيد با يک بچه مريض چطور مي‌توانم زندگي خودم را اداره که چه عرض کنم بتونم تا ماه بعد زنده بمونم.

شب‌هاي زيادي شده که خودم و بچه‌ام سر گرسنه بر زمين گذاشتيم و حتي  يه تيکه نون هم نداشتيم که بخوريم.

تهيه لباس و خرج مدرسه و تحصيل بچه‌ام هم که دیگر هیچ، با اين وضع مالي و فشارها و با حقوق ۵۰۰۰۰ تومان بايد فيش‌هاي آب و برق و گاز رو هم پرداخت کنم. اينجا هم که بيشتر ماه‌هاي سال هوا سرد است و نیازمند بخاری هستیم.

حالا فيش گاز برام اومده ۳۸۰۰۰۰ تومان و گفتن که اگر پرداخت نکني گاز را قطع مي‌کنيم، رفتم و باهاشون صحبت کردم گفتم که ندارم و تحت پوشش کميته امداد هستم و وضعیت زندگیم را شرح دادم ولي گوشی برای شنیدن بدبختی‌های من وجود نداشت و گفتن که اگر پرداخت نکني گاز رو قطع مي‌کنيم.

حالا با اين وضع و زندگي که دارم بايد چيکارکنم از کجا  اين پول را پرداخت کنم من که شب‌های زيادي سر گشنه زمين گذاشتم از کجا بياورم...

چند وقت پيش شنيدم که بعضي از مديرها حقوق‌های چندصد ميليوني مي‌گيرند، این سوال برای من مطرح شد که این افرادی در قیامت به منی که توان پرداخت قبض گاز و هزینه‌های درمانی فرزندم را ندارم چطور پاسخ‌گو خواهند بود؟؟؟؟؟

آیا يکي از آن‌ها حاضر می‌شود که يک شب به جايي من، توي اين خونه بخوابه و شب را صبح بکنه؟؟؟

يکيشون حاضر خرج مدرسه بچه منو پرداخت بکنه؟؟؟

اميدوارم دریافت‌کننده‌های فیش‌های نجومی بتوانند شب‌ها راحت بخوابند، شرمنده بچه‌هایشان نشوند، بچه‌هایشان مريض نشوند، نياز به دارو و دکتر نداشته باشند... .

به گزارش زنگ خبر؛ مشکلاتش تمامی نداشت و دیگر جایی برای پرسش سوال دیگری باقی نگذاشت اما ای کاش آن‌هایی که حقوق‌های چندصد میلیونی دریافت می‌کنند لحظه‌ای  به این موضوع هم فکر کنند حق‌الناسی که در جیب‌هایشان می‌رود حق کسانی است که سر گرسنه بر زمین می‌گذارند و در آخرت باید پاسخ‌گوی آن‌ها باشند.

انتهايي پيام1026ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۱۹:۱۰

27 Dec 2019