۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۳۷۱۰۰
مشاور و دستيار ويژه رئيس سازمان انرژي اتمي در دانشگاه آزاد:

ايران تنها کشوري است که در آسيا و جهان اسلام 100 درصد چرخه سوخت متعلق به خودش است

مشاور و دستيار ويژه رئيس سازمان انرژي اتمي در دانشگاه آزاد گفت: ايران تنها کشوري است که در آسيا و جهان اسلام 100 درصد چرخه سوخت متعلق به خودش است و اين بزرگترين افتخاري است که ارتباط دانشگاه با صنعت منجر به اين دستاورد شده است.
ايران تنها کشوري است که در آسيا و جهان اسلام 100 درصد چرخه سوخت متعلق به خودش است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ نمايشگاه دستاوردهاي صنعت هسته اي ايران با حضور دستيار ويژه رئيس سازمان انرژي اتمي ايران، کارشناسان و محققان صنعت هسته اي، استادان و دانشجويان در دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد براي ارائه تازه ترين دستاوردهاي اين صنعت برپا شد. مشاور و دستيار ويژه رئيس سازمان انرژي اتمي ايران گفت: در اين نمايشگاه ۴۰۰ محصول مرتبط با دستاوردهاي انرژي اتمي ايران به نمايش درآمده است.

علي اصغر زارعان افزود: چهلمين نمايشگاه صنعت هسته اي در حوزه هاي مختلفي همچون غني سازي، توليد آب سنگين، نيروگاه هاي اتمي برق و قدرت، راکتور تحقيقاتي اراک، دستاوردهاي حوزه کشاورزي، سلامت و پزشکي هسته اي، پسمانداري، کاربرد پرتوها، سوخت هسته اي، ايمني هسته اي، ليزرهاي حوزه سلامت با نمايش سنگ شکن کليه و پروستات و سيمولاتور آموزشي فعال است.

وي اظهار داشت: متخصصين صنعت هسته اي سازمان انرژي اتمي جمهوري اسلامي ايران موفق به ساخت باطري هاي هسته اي شدند که تا پايان امسال اين تکنولوژي صنعتي مي شود و فرايند تجاري سازي آن را دنبال خواهيم کرد.

دستيار ويژه رئيس سازمان انرژي اتمي ايران تصريح کرد: ساخت باطري هاي هسته اي در انحصار کشورهاي آمريکا، فرانسه، انگليس و روسيه است که در عرصه هاي مختلف پزشکي، صنعت و زندگي مردم کارکرد اساسي دارد.

وي گفت: ايران تنها کشوري است که در آسيا و جهان اسلام ۱۰۰ درصد چرخه سوخت متعلق به خودش است و اين بزرگترين افتخاري است که ارتباط دانشگاه با صنعت منجر به اين دستاورد شده است.

علي اصغر زارعان بيان داشت: توليد انرژي پاک، پرتودهي در راستاي کليه توليدات کشور به ويژه در محصولات کشاورزي و مسائل پزشکي و توليد راديو دارو براي استفاده حدودا يک ميليون نفر در سال جهت تشخيص و درمان سرطان از جمله مأموريت ها و وظايف اصلي سازمان انرژي اتمي در کشور است.

انتهاي پيام1026ج /م۹۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۴:۰۶

28 Dec 2019