۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
کد مطلب : ۲۲۶۹۲
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:

تغيير فله اي مديران دانشگاه ها به رشد علمي کشور ضربه وارد کرد/ تعامل دولت با بسيج اساتيد ضعيف است

بسياري از مديران دانشگاه ها از مقبوليت عملکردی خوبي برخوردار بودند و پيشرفت علمي کشور تا حدودي به خاطر طراحي ها و پيگيري هاي آنها بود که تغيير فله اي و جناحي آنها باعث جلوگيري از رشد علمي کشور شد.
تغيير فله اي مديران دانشگاه ها به رشد علمي کشور ضربه وارد کرد/ تعامل دولت با بسيج اساتيد ضعيف است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتيد برتر سهراب صلاحي رئيس سازمان بسيج اساتيد کشور به بررسي عوامل جلوگيري از رشد علمي کشور در سال گذشته پرداخت و افزود: مسئولين آموزش عالي به هشدارهاي مقام معظم رهبري مبني بر اينکه دانشگاه ها نبايد به باشگاه سياسي تبديل شود گوش نکردند که با اين کار سرعت رشد علمي کشور گرفته شد.

وي تبديل دانشگاه به باشگاه سياسي را آسيب بزرگ پيش روي دانشگاه خواند و تصريح کرد: در ابتداي اين دولت بعضي ها به دليل اينکه در اجتماع نيروي کافي براي سياست هايشان نداشتند تلاش کردند که دانشگاه ها را از کارکرد خودش که توليد علم، فکر و تربيت مديران استراتژيک است بيرون بياورند و از دانشگاه يارگيري کنند که تا حدودي هم جلوي آنها گرفته شد، وزير علوم هم تلاش کرد که دانشگاه را به رويکرد اصلي خود بازگرداند.

رئيس سازمان بسيج اساتيد کشور مذاکرات با امريکا را دومين عامل سقوط ۲ پله اي رشد علمي کشور در جهان دانست و افزود: با توجه به اينکه در اين مذاکرات بخشي از دستاوردهاي هسته اي مانند اکسيد غني سازي ۲۰ درصد، کنار زده شد که اين موضوع در نوع خود براي دانشگاه و دانشمندان سرخوردگي ايجاد مي کند.

وي در تکميل اين قسمت از سخنان خود گفت: اين که مطرح مي شود بازرسان امريکايي قرار است در قالب بازرسان آژانس با دانشمندان ما مصاحبه کنند با توجه در گذشته شناسايي دانشمندان ما باعث شهادت ۴ نفر از اين عزيزان شد، در روحيه دانشمندان ما تاثير منفي گذاشته است.

صلاحي تغيير فله اي مديران دانشگاه ها را از ديگر عوامل کم شدن رتبه علمي کشور در جهان معرفي نمود و خاطرنشان کرد: بسياري از مديران دانشگاه ها از مقبوليت خوبي برخوردار بودند و پيشرفت علمي کشور تا حدودي به خاطر طراحي ها و پيگيري هاي آنها بود.

وي به تاثير گذار بودن تغيير مديران دانشگاه ها تاکيد کرد و اظهار داشت: عزل کردن آنها بر اساس مباحث جرياني از جمله اشکالاتي مي باشد که در توليد علم پيش آورده است.

رئيس سازمان بسيج اساتيد کشور با طرح اين سوال که آيا در ۲۰۰ دانشگاه کشور ۲۰ نفر مدير توانمند وجود نداشت که همه انها تغيير کردند، ابراز اميدواري کرد: اميدواريم که وزير علوم و تحقيقات که انسان دلسوزي است بتواند دانشگاه ها را از جريان هاي سياسي بيرون بياورد و در چارچوبي که مقام معظم رهبري براي پيشرفت و توسعه کشور ترسيم نموده اند، پيش بروند.

وي در پاسخ به اين سوال که تعامل دولت يازدهم با بسيج اساتيد کشور چگونه است، گفت: دولت خيلي علاقه مند به استفاده از نيروهاي بسيجي نيست که اميدواريم دولت توجه بيشتري به توانمندي هاي اساتيد بسيجي داشته باشد.


انتهای خبر/۱۰۲۴ج/۵۵۰ الف
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۵:۵۰

9 Jan 2020