۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۴۰۷۸۲
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

۱۰ میلیارد ریال از بدهی‌های بقاع متبرکه نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد/ در بحث توریسم مذهبی نیازمند زیرساختیم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: طرح‌های جامع برخی از بقاع مورد بازبینی قرار گرفت و بدهی پروژه‌های نیمه‌تمام به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال پرداخت شد.
۱۰ میلیارد ریال از بدهی‌های بقاع متبرکه نیمه‌تمام در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد/ در بحث توریسم مذهبی نیازمند زیرساختیم
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در همایش یاوران وقف اظهار کرد: همه کسانی که دستی در وقف دارند، موقوفاتی ایجاد می‌کنند و موقوفاتی را احیا می‌کنند همه مصداقی از محسنین هستند.

وی با تاکید بر اینکه خدا خواسته که خدمتگذار فرزندان فاطمه زهرا (س) و آن‌هایی که همه هستی خود را برای قرآن دادند باشیم بیان داشت: اوقاف در این استان خادم قرآن، بقاع متبرکه و مردم است.

امیری با اشاره به حضور در ۸۰ درصد از بقاع متبرکه و بررسی مشکلات آن‌ها در چهار ماه خدمت در این استان خاطرنشان کرد: کمیته بهره‌وری و عمران بقاع متبرکه ایجاد شده است و ما انتظار داریم بسیج همگانی برای توسعه زیرساخت بقاع متبرکه شکل بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بیان داشت: طرح‌های جامع برخی از بقاع مورد بازبینی قرار گرفت و بدهی پروژه‌های نیمه‌تمام به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

امیری به پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان برای بقاع فاقد درآمد از سوی این اداره کل تاکید کرد: نشست‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار و خیر برگزار و برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است‌.

وی تبدیل بقاع به قطب فرهنگی را هدف اصلی اوقاف و امور خیریه عنوان و یادآور شد: در بحث توریسم مذهبی لازم است زیرساخت‌ها فراهم شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ایجاد وقف جدید برای امام‌زادگان، انتخاب هیئت امنای جوان، برگزاری کلاس‌های آموزشی در بقاع، سنددار کردن بقاع برای جلوگیری از تعرضات و... را از دیگر اهداف این اداره کل عنوان و اضافه کرد: یک هزار و ۷۱۵ موقوفه و ۳ هزار و ۶۶۰ رقبه در این استان وجود دارد و ما در بحث موقوفات جزء استان‌های ضعیف هستیم.

امیری تاکید کرد: هم‌افزایی در بحث موقوفات نیاز به کمک همه دارد اما متاسفانه برخی از ادارات اعتقادی به تتثیر وقف در پیشرفت شهرها و استان ندارند.

انتهای پیام/۱۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۷:۲۶

3 Jan 2020