۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۳۴۰۵۹

اين ثانيه‌ها عطر و بوي خلوتي را مي‌دهد/ حال و هواي مراسم اعتکاف در شهرستان لردگان

همزمان با فرا رسيدن سالروز ولادت اميرمؤمنان (ع) و آغاز ايام‌البيض مراسم معنوي و پرفيض اعتکاف از سحرگاه سه‌شنبه بيست و دوم فروردين با حضور بيش از 1000 معتکف در 8 نقطه شهرستان لردگان آغاز شد.
اين ثانيه‌ها عطر و بوي خلوتي را مي‌دهد/ حال و هواي مراسم اعتکاف در شهرستان لردگان
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ فضيلت اعتکاف، اثر عميقى در تصفيه روح و توجه ويژه به پروردگار و پرورش روح تقوا و خويشتن داري از گناه، و همچنين خودشناسى و خداشناسى دارد.
پيامبر اکرم (ص) مي فرمايند: «هر كس از روي ايمان و حسابگري معتكف شود، گناهان گذشته او بخشيده مي ‌شود.» و همچون انساني كه تازه از مادر تولد يافته، اين نشان مي ‌دهد كه اعتكاف آن قدر اهميت دارد كه مي ‌تواند گناه گذشته انسان را پاك كند.

عباس باميري معتکف و مسئول فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي لردگان درگفت‌وگو با خبرنگار سلام لردگان گفت: اعتکاف نياز به خدا و فرصت بسيار خوبي براي انسان سازي است، فرصتي که انسان براي مدتي کوتاه به خود بپردازد و يک محاسبه‌اي بين خود و خدا داشته باشد فرصتي که غبار و زنگار دل را شست ‌وشو دهد و ارتباط و پيوند خود را با معبود خود تعمير کند.

دانش آموزش 12 ساله اي که براي نخستين بار در اين مجلس پر فيض شرکت نمود مي‌گويد: «خوشحالم که خدا اين توفيق را نصيبم کرده که امسال در جمع معتکفين قرار گيرم و از هم سن و سالهاي خودم مي خواهم در سال هاي آينده باحضور بيشتر در اين مراسم معنوي شرکت کنند.


 
يکي از قاريان ممتاز شهرستان که خود يکي از معتکفين ديگر است معتقد است، مراسم اعتکاف يکي از مهم‌ترين ظرفيت‌هايي است که در قالب آن مي‌توان فضاهاي معنوي مفيد و ارزنده‌اي را براي عموم مردم جامعه و به ويژه جوانان فراهم کرد.
 
وي مي‌گويد: حضور و شرکت در مراسم معنوي اعتکاف براي نسل جوان از اساسي‌ترين راه‌هاي مبارزه با عرفان‌هاي کاذب است و در مراسم اعتکاف بايد معتکفين را با سبک زندگي اهل بيت (ع) آشنا و راه‌هاي ارتباط بهتر و مؤثرتر با اهل بيت(ع) را به آنها آموخت.
 

حجت الاسلام انصاري، امام جمعه شهرستان لردگان در جمع معتکفين گفت: ايام البيض و روزهاي اعتکاف، فرصت ارزنده‌اي است که فرد بتواند خودسازي داشته باشد و رفتارش را به گونه‌اي تصحيح کند که تاثير مثبتي بر جوانان اطراف خود بگذارد.خداوند متعال اين‌گونه فرصت‌ها را قرار داده تا ممارست دائمي داشته باشيم و نفسانيات خود را تحت کنترل در آوريم.
 
انصاري افزود: افزايش تواضع و فروتني، تقويت اراده، دوري از گناه و زشتي‌ها، انس با خوبي‌ها و جلب محبت الهي را از جمله آثار دنيوي و اخروي اعتکاف و...بر مي‌شمارد و مي‌گويد: يکي از بهترين و ارزشمند‌ترين پايگاه‌ها در برابر هجمه‌هاي فرهنگي دشمنان در بين جوانان برگزاري باشکوه سنت حسنه اعتکاف است.
 

مسئول هيئت مذهبي حضرت فاطمه (س) در لردگان، ماه رجب را از بهترين ايام الهي است و مومنان بايد از اين فرصت به بهترين نحو استفاده و گذشته خود را جبران كنند.







 
انتهاي پيام1026ج /630 ل
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۲۱:۲۵

29 Dec 2019