۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۳۷۰۲۹
امام‌ جمعه موقت شهر فارسان

مراسم بزرگ اربعين حسيني،نشان عظمت مسلمانان جهان است

امام‌ جمعه موقت شهر فارسان گفت: راهپيمايي و مراسم بزرگ اربعين حسيني، نشان عظمت و اقتدار اسلام و مسلمانان جهان است.
مراسم بزرگ اربعين حسيني،نشان عظمت مسلمانان جهان است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پيرغار، حجت‌الاسلام جهانبخش يوسفي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه شهر فارسان گفت: خود و شمارا به رعايت تقواي الهي سفارش مي‌کنم، انسان به برکت تقوا بسياري از نارسايي‌ها و ناتواني‌هاي خودش را جبران مي‌کند، به برکت تقوا انسان به امتيازهاي غيرقابل‌تصوري دست پيدا مي‌کند.
 
وي تصريح کرد: خداوند عزوجل به برکت تقوا انسان را ازآنچه از عقلش به آن نمي‌رسد حفظ مي‌کند اگر انسان تقوا داشته باشد جاهايي که ديگر عقلش راه نمي‌دهد خدا راه را به او نشان مي‌دهد: يُجَلّى بِالتَّقوى عَنهُ عَماهُ وَ جَهلَهُ کوردلي و ناداني را خداوند به برکت تقوا برطرف مي‌سازد.

وي با اشاره به اهميت برپايي اجتماع عظيم پيادهروي اربعين، اظهار داشت: اجتماع مسلمانان کار بزرگي است و يکي از فلسفههاي پيادهروي اربعين نيز نمايش قدرت نرم مسلمانان در برابر دشمنان است.

يوسفي با بيان اينکه پيادهروي اربعين باعث ايجاد دلبستگي نسبت به اعتقادات شيعيان و مسلمانان ميشود، عنوان کرد: در طول تاريخ شاهد حضورهاي ميليوني مردم که باعث تعيين تکليف حکومت‌ها شده است بودهايم.

وي بيان کرد: امام حسين (ع) براي رسيدن به هدف والاي خود تمامي هستي و زندگي خود را قرباني کرد و حتي با نگاه منفعتمحوري به اين قضيه بازهم امام حسين (ع) باعث ايجاد يک الگو و هدف براي رسيدن به اهداف در ميان مردم شده است.

امام جمعه شهر فارسان صحنه حضور ميليوني مردم را بزرگترين قدرتي دانست که يک ملت مي‌تواند داشته باشد و افزود: بنابراين با تقويت اين مسئله و فراهم کردن زيرساختهاي مناسب براي پيادهروي اربعين به جريان‌سازي اين حرکت عظيم کمک خواهيم کرد

انتهاي پيام1022ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۱۶:۴۰

29 Dec 2019