۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۱۶۰۵۹
امام جمعه شهرکرد:

تأمین سلامت دینی جامعه وظیفه حکومت/اجبار به خواندن نماز به زور به بهشت بردن است

فراهم کردن سلامت دینی، برخورد با منکر و ترویج معروف در جامعه وظیفه حکومت است و به معنای به زور بردن مردم به بهشت نیست. به زور به بهشت بردن آنست که فردی را به اجبار به نماز خواندن وادار کرد و در صورت عدم اطاعت، شلاق زده شود که این کارها در اسلام مردود است
تأمین سلامت دینی جامعه وظیفه حکومت/اجبار به خواندن نماز به زور به بهشت بردن است
به گزارش جهان بین نیوز، حجت الاسلام و المسلمین نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای این شهر اقامه شد، با گرامیداشت هفته اطعام و اکرام ایتام گفت: طبق آیات و روایات کمک و یاری رساندن به نیازمندان دغدغه مومن متقی است و شیعه ائمه اطهار سلام الله علیهم، در این امر دیگران را بر خود ترجیح می دهد هر چند که خودش محتاج تر باشد.

خطیب جمعه شهرکرد، ۲۱ تیرماه را مصادف با حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب خواند و گفت: دشمن در هر جامعه مکتبی به دنبال از بین بردن حیا و عفاف است، زیرا با حذف آنها، جامعه از رشد تکاملی باز می ماند و نسل حاصل از روابط نامشروع، بلاهای خانمان سوزی را به جامعه وارد می کند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، با تاکید بر فراهم کردن سلامت دینی، برخورد با منکر و ترویج معروف در جامعه توسط حکومت گفت: این کارها به معنای به زور بردن مردم به بهشت نیست و دولت، دستگاه های فرهنگی، انتظامی، قضایی، امنیتی و آحاد مردم هر کدام در این خصوص نقش دارند. به زور به بهشت بردن آنست که فردی را به اجبار به نماز خواندن وادار کرد و در صورت عدم اطاعت، شلاق زده شود که این کارها در اسلام مردود است ولی فراهم کردن بستر ارشاد و فهم بیشتر در دین از وظایف دستگاههای حکومتی است.

وی با اشاره به تشکیل شورای نگهبان در ۲۶ تیرماه سال ۵۹ ، عملکرد این نهاد را از ابتدای شکل گیری تاکنون درخشان دانست و گفت: طبق اصل چهارم قانون اساسی کلیه قوانین و مقررات باید بر اساس موازین اسلامی باشد. بنابراین هیچ بخشنامه مصوبه هیئت دولت نباید بر خلاف اسلام باشد که تشخیص این امر بر عهده فقهای شورای نگهبان است.

امام جمعه شهرکرد فتنه ۱۸ تیر سال ۷۸ را حاصل فعالیت های بعضی دولتمردان آن زمان با پشتیبانی استکبار دانست و افزود: همانند ۹ دی ماه سال ۸۸، در ۲۳ تیرماه سا ل ۷۸، مردم به پشتوانه رهبری به میدان آمدند و فتنه را خنثی کردند ولی امیدواریم روزی جنایت های آمریکا و صهیونیسم در آن ماجرا، برای همگان همراه با مستندات بازگو شود.

نماینده ولی فقیه در استان، آمریکا را منافق تمام عیار دانست و گفت: امریکا به نام دموکراسی به کشورهای مختلف وارد می شود ولی بعد از آ ن با حمایت های مالی و وعده های مختلف گروه های تفرقه افکن را تجهیز و به جان مردم می اندازد و بعد در تریبون های رسمی صحبت از یکپارچگی به میان می آورد. از اینروست که با گذر زمان ابعاد مختلف شیطان بزرگ بودن آمریکا روشن تر می شود.

وی با اشاره به حملات وحشیانه اخیر صهیونیست ها به غزه افزود: تنها جایی که آمریکا رویکرد نفاق ندارد و صریح عمل می کند، حمایت از رژیم صهیونیستی است زیرا با این کشور دارای منافع یکسان و مشترک است. حملات اخیر اسرائیلی ها همانند ۶۰ سال گذشته به جایی نمی رسد و مشاهده می شود که همین موشک های محدود حماس و مقاومت، چگونه میلیون ها نفر از صهیونیست ها را به وحشت و آوارگی وا داشته است.

نکونام  با اشاره به ۲۰ تیرماه ، روز جمعیت، پیری حاکم بر جامعه در آینده را خطری بزرگ دانست و از همگان خواست تا با احساس تکلیف، به مقابله با این خطر جدی بپردازند.

امام جمعه شهرکرد با توصیه به بهره مندی هر چه بیشتر از شب های قدر اظهار امیدواری کرد که در این شبها پیروزی نهایی برای کشور و اسلام و خنثی شدن فتنه ها رقم خورده شود.

در پایان نمازگزاران با شرکت در راهپیمایی بر گسترش هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کردند و حملات وحشیانه صهیونیست ها به مردم غزه را محکوم کردند.

انتهای پیام/س م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۶:۳۰

1 Jan 2020