۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۳۶۲۱۹
امام جمعه کوهرنگ:

براي مهاجرت نخبگان رياضي کشور بايد عزاي عمومي اعلام شود

امام جمعه کوهرنگ گفت: از تعداد 150 نخبه رياضي دانشگاه صنعتي شريف تهران 149 نخبه مهاجرت کرده اند و امروز تنها يک نفر در ايران باقي مانده است و جا دارد براي آنها عزاي عمومي اعلام شود.
براي مهاجرت نخبگان رياضي کشور بايد عزاي عمومي اعلام شود
به گزارش جهانبین نیوز حجت الاسلام سيد شهاب الدين طباطبايي، امام جمعه کوهرنگ در گفت‌وگو با کوهرنگ خبر؛ با اشاره به خبر منتشر شده در رسانه ملي کشور ايران مبني‌بر مهاجرت 149 نخبه رياضي به کشورهاي خارجه گفت: اين خبر پر اهميت ترين خبر اين روزها محسوب مي شود و اين زنگ هشداري براي مسئولان، مديران، نمايندگان مجلس و همه کساني است که در اين زمينه نقش دارند.

وي افزود: از تعداد 150 نخبه رياضي دانشگاه صنعتي شريف تهران 149 نخبه مهاجرت کرده اند و امروز تنها يک نفر در ايران باقي مانده است و جا دارد براي آنها عزاي عمومي اعلام شود در اين ميان عدم توجه مسئولان امر به ويژه وزير آموزش عالي کشور و نهادهاي حمايت گر از نخبه هاي علمي کشور به اين سرمايه هاي کشور بر روي دل انسان داغ مي گذارد.

امام جمعه کوهرنگ عنوان کرد: اگر امروز با يک تصادف جمعي از دانش آموزان نخبه کشور از ميان مي روند و مردم با انتشار اين خبر و بي توجهي و کم کاري مسئولان به مسائل مربوط به آن مسئولان را به تکاپو مي اندازند ولي در اين بين کسي براي مهاجرت 149 نخبه رياضي کشور صدايش در نمي آيد و همه سکوت مي کنند و بايد اظهار تاسف کرد.

طباطبايي تصريح کرد: اين يک مصيبت بسيار بزرگ است که معلمان و خانواده و همه آنهايي که در نظام آموزشي کشور فعاليت مي کنند دانش آموزان و نخبگاني را تربيت و به بالندگي برسانند اما زمان باردهي اين عزيزان کشورهاي بيگانه به بهانه ها و شرايط خاص خود آنها را به کشور هاي خود بکشانند و در جهت خدمت به کشور خود از ايده ها و مغز متفکر آنها استفاده کنند و اين يکي از بارزترين خسارت هاي بي توجهي مسئولان به اتفاقات جامعه و نخبگان ايران است.

وي با اشاره به اينکه مقام معظم رهبري بارها در سخنراني هاي خويش بر تکريم و توجه به نخبگان و بومي‌گري و حفظ استعداد ها در داخل کشور تاکيد و تذکر دادند گفت: اين خبر مهاجرت نخبگان از رسانه ملي پخش شده و آمار قطعي و واقعي است و اين قابل تأمل است و بايد مسئولان توجه به اين مسائل را در رأس امور خود قرار دهند.

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به جشن عاطفه ها و پيش بيني دو صندوق در شهرستان کوهرنگ براي کمک به دانش آموزان مسلمان ميانمار بیان داشت: اين مسلمان امروز ناجوانمردانه و به تلخ ترين شکل ممکن در پيش چشم امت جهان توسط بودايي ها قتل عام مي شوند و اين مسائل نشان دهنده دروغ بودن و پوچ بودن همه ادعاهاي سازمان ملل است.

طباطبايي افزود: زماني که عربستان کثيف خود را ام القرا مي نامد و به قتل و عام مسلمانان يمني و سوري مي پردازند بودايي ها نيز به خود اجازه دست درازي به جامعه مسلمانان را مي دهد .

وي ضمن تبريک به مهندس عظيمي مديرکل محترم  صداوسيماي استان  و مجموعه توانمندشان بدليل کسب عناوين برترجشنواره توليدات استاني در سنندج از همراهي و پوشش خبري مسائل کوهرنگ به ويزه در برقراري ارتباط زنده با برنامه حالا خورشيد از شبکه سه سيما  درخصوص ظرفيت هاي فرهنگي گردشگري و اقتصادي شهرستان کوهرنگ تقدير و تشکر کرد.

انتهاي پيام1026ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۰۰:۲۹

1 Jan 2020