۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۳۴۹۶۹
مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه بِن:

شب هاي قدر مهمترين کليد استجابت دعاي مومنان

مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه شهرستان بِن گفت: مهمترين کليد استجابت دعاي مومنان در شب هاي قدر مي باشد.
شب هاي قدر مهمترين کليد استجابت دعاي مومنان
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام مصطفي عباسي مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه بن درگفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت: ماه مبارک رمضان  يکي از بهترين ماه هاي خدا مي باشد که در روايات بسيار بر آن تاکيد شده، که علت مهم بودن آن نزول قرآن و شب قدر است.

وي گفت: بسياري از مردم از قدر و عظمت اين شب ها غافل اند و آن را به بهاي ناچيزي از دست مي دهند، اگر دقت کنيم عمر مفيد يک انسان 80 سال و شب قدر بهتر از هزار ماه (80سال) مي باشد اگر انسان معامله گر و سودجو که همه چيز خود را در سود و زيان ارزيابي مي کند ارزش شب هاي قدر را مي دانست و آن را از دست نمي داد.

حجت الاسلام عباسي افزود: اگر ماه رمضان، ماه ويژه سير و سلوک است، پس بايد با امام زمان (عج) که برترين سالک و رهروي خداست، پيوندي خاص وجود داشته و بين سلوک معنوي ما در اين ماه با امام زمان (عج) هم رابطه ويژه اي باشد.

وي افزود: در اين ماه اگر بنا باشد توسلي کنيم اولا به خود ايشان باشد که واسطه بندگان با خداست سپس شناختمان از وي را بيشتر کنيم لذا در اين صورت مي توانيم راه ايشان را ادامه دهيم.

مسئول نمايندگي ولي فقيه سپاه بِن در ادامه گفت: در اين شب ها سرنوشت ما در يک سال بعد رقم مي خورد و خوش به حال کسي که سعي مي کند در اين شب ها امام زمان با ديدن کارنامه ي عمل او لبخند رضايت بزند و دعاي خير براي او کند. در اين شب هاي پر برکت  براي همديگر دعا کرده خصوصا براي افرادي که در جامعه امنيت و سلامت و آسايش را در جامعه ايجاد مي کنند و از خداوند طلب غفران و آمرزش گناهان کنيم.

حجت الاسلام عباسي با ذکر حديثي از پيامبر اکرم (صلي الله عليه و آله و سلم) اظهار کرد: شقي و بد بخت کسي است که شب هاي قدر بگذرد و آمرزيده نشود.

حجت الاسلام عباسي، افزود: انسان مخلوق خداوند است و خالق هر کاري مي کند تا اين مخلوق قدر و منزلت پيدا کند و بالاتر رود؛ ولي در عجبيم که عده اي از اين مخلوقات همچنان بر بي ارزش بودن خود اصرار دارند.

وي، تاکيد کرد: انسان تا قدر و منزلت خود را نداند نمي تواند ارزش و جايگاه و اهميت شبهاي پرفضيلت قدر را بداند.

عباسي، ليالي قدر را شاه کليد استجابت دعاي مومنان دانست و گفت: آنچه لازم است شيعيان در اين ايام و بخصوص شبهاي قدر انجام دهند؛ اقتدا به امام علي عليه السلام، صاحب اصلي شبهاي قدر است؛ لذا همه شيعيان بايد همديگر را دعا نمايند، چراکه کليد استجابت دعا، دعا از زبان ديگران است.

وي، انجام اعمال مشترکه و خاص هر شب از شبهاي قدر را مورد تأکيد قرار داد و افزود: قرائت قرآن، دعا، استغفار و همچنين کمک به نيازمندان از اهميت بالايي در اين ليالي بافضيلت برخوردار است.

انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۴۶:۲۸

28 Dec 2019