۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۲۴۶۴۵

ناامني در حرم امن الهي

مکاني مقدس، حرم امن الهي و ..... آرزوي هر مسلماني است که در اين نقطه از زمين باشد ولي سال‌هاست که ديگر مکه به واسطه حضور خائن الحرمين امن نيست.
ناامني در حرم امن الهي
يادداشت روز به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار:

هنوز زمان زيادي از جنايت شنيع دو مامور فرودگاه جده نگذشته است، هنوز يادمان هست که دو مامور عرب گستاخانه به دو نوجوان ايراني متعرض شدند و هنوز يادمان هست که هيچ اتفاقي براي آن دو عرب کثيف نيافتاد و فقط و فقط حيثيت ايرانيان در آن جريان بر باد رفت و حالا پس از گذشت زماني کوتاه دوباره و در حادثه‌اي جان‌گداز هزاران حاجي در پي بي‌لياقتي و بي‌کفايتي دولت عربستان جان باختند.

قرون متمادي کشور عربستان به واسطه واقع شدن خانه کعبه و قبر مطهر پيامبر (ص) و ائمه عليهمالسلام ميزبان جمع ميليوني مسلماناني از کشورهاي مختلف است که براي تشرف به حج و زيارت قبر پيامبر اسلام و ائمه اطهار مدفون در بقيع عازم آن کشور مي‌شوند و در طي اين ساليان اين کشور در آمدهاي سرشاري از اين حضور به دست آورده است.

بي‌شک دولت عربستان بر اهميت تامين امنيت حجاج و زوار کشورهاي مختلف جهان واقف است و خوب مي‌داند که حياتش بسته به حضور حجاج و زوار است اما مساله‌اي که بايد به صورت دقيق بدان پرداخت اين است که چرا عربستان در تامين امنيت مناسک حج امسال کوتاهي کرد؟

بي‌شک عربستان بر درآمد حاصل از برگزاري مناسک حج، حج عمره و ....واقف است و هيچگاه نمي‌خواهد که اين درآمد به هر دليلي کم شود يا اينکه از دست برود و صد درصد در صدد افزايش اين منبع درآمدي است اما برخي مسائل باعث شده است تمرکز عربستان از مساله حج و حرمين شريفين برداشته شده و به نقاطي ديگر جلب شود.

۱-جنگ يمن: عربستان با حمله هوايي به يمن و بسيج نيروهايش در اين تجاوز در صدد آن است که شيعيان يمن را نابود و حاشيه امنيتي براي خود ايجاد کند اما علي رغم گسيل نيرو و تجهيزات بسيار نتوانسته است کوچکترين پيشرفتي داشته باشد.

۲-حمايت از تروريسم: دولت عربستان با ايجاد گروه‌هاي تروريستي همچون القاعده و النصره و .....حمايت از ديگر ترروريست‌ها همچون داعش دشمني خود را با جهان اسلام اعلام کرد و در صدد است به هر نحو ممکن آسيبي جدي به دنياي اسلام وارد کند اما روز بروز شاهد اتحاد و پيوستگي بيشتر مسلمانان جهان است و جنايت اين دولت در مناسک حج در راستاي سياست مبارزه با مسلمانان است.

۳-عدم لياقت و عدم توان برنامه‌ريزي در برگزاري مناسک حج: اگرچه قرن هاست اعراب عربستان متولي برگزاري مناسک حج هستند اما تا کنون ثابت شده است اين دولت لياقت و توان مديريت اين کنگره عظيم جهاني را ندارد و دنياي اسلام بايد در صدد باشد مديريت حج را به سازماني متشکل از کشورهاي مسلمان بسپارد نه دولت متجاوز و عياش و جنايت کار عربستان.

مهدي بهزادي تشنيزي

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۲۵:۰۲

12 Jan 2020