۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۳۴۷۲۵
استاد حوزه و دانشگاه:

نگاه به دين، امروز يک نگاه حداقلي است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اینکه ما میگوییم نگاه به دين، امروز يک نگاه حداقلي است؛ يعني مي خواهند آن را به يک نماز و روزه محدود کنند.
نگاه به دين، امروز يک نگاه حداقلي است
به گزارش جهانبین نیوز؛ دکتر احمدرضا بسيج، استاد حوزه و دانشگاه در روزهای آغازین ماه مبارک رمضان در مصاحبه با منطقه آزاد؛ ضمن بررسي ابعاد زندگي امام علي (ع) گفت: اين امام همام در موارد متعددي اشاره به بي ارزشي حکومت مي نمايد و مي فرمايد: اگر عهد و پيمان الهي نبود و مسئوليتي که ما بر مردم داريم، نبود؛ هر آينه افسار حکومت را بر گزدن خودش مي انداختم. همچنين امام صادق(ع) مي فرمايند: بعد از امام حسين(ع) همه مرتد شدند الا سه گروه سپس برگشتند و مجدد ملحق شدند.


احمدرضا بسيج اظهار داشت: اینکه ما میگوییم نگاه به دين، امروز يک نگاه حداقلي است؛ يعني مي خواهند آن را به يک نماز و روزه محدود کنند. امام علي (ع) براي حفظ اسلام حتي از خلافت م گذشت. امام علي در نامه به معاويه فاکتورها را مطرح مي کند و به رابطه فاميلي، شجاعت، سخنوري و ... خود و پيامبر اکرم (ص) اشاره مي کند ولي با اين همه اوصاف براي حفظ اسلام آن طور ايثار مي کند.


اين استاد دانشگاه در ادامه بحث خود به خطبه فاطميه اشاره کرد و عنوان داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) مي فرمايند: اي مردم، اگر حق همسرم غصب نمي شد جريان تاريخ بشر عوض مي شد. آن روز مردم نفهميدند ولي امروز ما مي فهميم.

دکتر بسيج ادامه داد: عده اي به نام سربازان امام علي(ع) به کساني که معاويه به آن ها با نقشه سکه داده بود حمله مي کردند و سکه ها را باز پس مي گرفتند تا چهره امام علي (ع) را تخريب کنند.


این کارشناس امور دینی با اشاره به اینکه طبیعت انسان ها طوری است که دلشان می خواهد، قید و بند ایمان نداشته باشند و تمایلش به فساد بیشتر است تا به کمال تصریح کرد: مهم این نیست که چه کسی بالا قرار گرفته باشد، مهم اینست که ما چگونه باشیم، چگونه فکر کنیم و ... ؛ چرا که بر اساس آیه قرآن این ها امتحان الهی هستند.


انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۲۷:۴۸

8 Jan 2020