۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹
کد مطلب : ۱۷۷۱۵
خطيب نماز جمعه بن:

دستاوردهای دفاع مقدس برای ایران اسلامی يک نعمت الهی بود

درحالي که تمام استکبار جهاني پشت صحنه جنگ عراق عليه ايران بود ولي به تعبير امام راحل جنگ براي ما يک نعمت بود چرا که ما در جنگ توانستيم اسلام را به تمام دنيا معرفي کنيم.
دستاوردهای دفاع مقدس برای ایران اسلامی يک نعمت الهی بود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  زنگ خبر، حجت‌الاسلام غضنفري خطيب نماز جمعه شهرستان بن به سوره تغابن و هفتمين آيه اين سوره مبارکه اشاره کرد و گفت: اين آيه علت عدم ايمان را عدم باور به معاد مي داند.

غضنفري همچنین به نقش ياد قيامت در زندگي و فرمايش حضرت علي(ع) در خطبه ۴۲ نهج‌البلاغه پرداخت.

وي افزود: مولا در اين خطبه مي فرمايند "چيزي که بر شما ترسناکم پيروي از هواي نفس و آرزوي طولاني است که سبب فراموشي آخرت خواهد شد.".

خطيب نماز جمعه بن در ادامه خطبه ها به روز زيارتي مخصوص امام رضا عليه السلام در روز بيست وسوم ذي‌القعده اشاره کرد و وجود رواياتي مبني بر شهادت آن امام رئوف در اين روز را يکي از دلايل استحباب زيارت در اين روز برشمرد.

غضنفري به سالروز تهاجم عراق به ايران و آغاز هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: ما در جنگ بيش از ۲۶۰ هزار شهيد تقديم کرده ايم.

وي افزود: استان هاي زيادي مستقيم در جنگ درگير شدند ولي با اين حال به تعبير امام راحل جنگ براي ما يک نعمت بود چرا که ما در جنگ توانستيم اسلام را به تمام دنيا معرفي کنيم.

وي گفت: دومين نعمت جنگ، برخورداري ملت و نظام از امدادهاي غيبي بي‌شماري بود که در دفاع مقدس نصيب ما شد.

امام جمعه بن تصريح کرد: درحالي که تمام استکبار جهاني پشت صحنه جنگ عراق عليه ايران بود ولي توکل به خدا، عنايت اهل بيت(ع) به رزمندگان و امدادهاي غيبي ما را در راه حفظ اسلام و وطن ياري کرد.

خطيب نماز جمعه بن باتوجه به بازگشايي مدارس در هفته جاري گفت: خداوند درباره هيچ نعمتي بر انسان منت نگذاشته مگر درباره تعليم وتربيت وفرموده است:" لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولاً مِّنْ أَنفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ.(آل عمران آيه : ۱۶۴)"

"خدا بر مومنان منت نهاد و پيامبري درميان شان مبعوث کرد تا آنها را تزکيه (يعني پرورش) و تعليم (يعني آموزش) دهد و تقدم تزکيه بر تعليم، اهميت پرداختن به مقوله تزکيه وپرورش را روشن مي سازد."

وي گفت: با توجه به اين آيه پرورش بايد قبل از آموزش يا حداقل همراه با آن باشد تا خروجي آموزش و پرورش ايده آل باشد؛ درصورتي که جز اين باشد معيار افراد تحصيل کرده براي ارائه خدمت تنها معيار هاي مادي خواهد بود.

وي در پايان با تشکر از مسئولان آموزش وپرورش شهرستان، تلاش معلمان و برنامه ريزي صحيح را زمينه‌اي براي پرورش استعدادهاي دانش‌آموزان و قبولي آنان عنوان کرد و از والدين خواست همکاري و حضور فعال خود را با آموزش و پرورش قطع نکنند و به شکوفايي استعدادهاي دانش آموزان همت کنند.

اسماعيلي، رئيس آموزش و پرورش شهرستان نيز در بين الصلاتين نماز جمعه با تبريک آغاز بهار تعليم و تربيت درهفته جاري گفت: در آيات قرآن و سيره اهل بيت(ع) به برتري سه گروه اشاره شده: مجاهدين، افراد متقي و صاحبان علم وانديشه.

وی از عموم مردم خصوصا از والدين دانش آموزان به مشارکت جدي در اجراي هرچه بهتر برنامه هاي آموزش وپرورش دعوت کرد و اين همکاري را عامل موفقيت بيشتر دانش آموزان دانست.

اسماعیلی در ادامه به ارائه گزارشي از فعاليت هاي انجام گرفته از زمان تصدي رياست اين مجموعه پرداخت و ضمن تقدير از رئيس سابق اداره آموزش وپرورش گفت: امسال بيش از ۹۰ درصد دانش آموزان شهرستان در رشته هاي پرطرفدار دانشگاه ها و موسسات عالي پذيرفته شده‌اند.

اسماعيلي گفت: با هماهنگي مسئولان شهرستاني و شورا، روز اول مهر شاهد حضور مسئولان در تمامي مدارس خواهيم بود که اين امر مايه دلگرمي دانش آموزان است.

انتهاي پيام/ف/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۶:۴۶

27 Dec 2019