۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۲۲۰۱۶
مدير کل آموزش و پرورش استان:

عدم توازن در رشته ها عامل افزايش نرخ بيکاري است

مدير کل آموزش و پرورش استان عمده مشکلات در معضل شغلي در ميان جوانان را عدم توازن در رشته ها دانست و گفت: بايد نگاه مردم نسبت به برخي رشته ها اصلاح شود.
عدم توازن در رشته ها عامل افزايش نرخ بيکاري است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، عليرضا کريميان مدير کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختياري در آيين افتتاحيه مشاغل خانگي شهرستان بن گفت: در گذشته هفته مشاغل به دليل اينکه فرزندان حرفه پدري خود را ادامه مي دادند جايگاهي نداشت.

کريميان افزود: امروزه با پيشرفت جوامع بشري و پيچيدگي روابط اجتماعي، ادامه دادن حرفه پدر براي بسياري از فرزندان جايگاهي نداشته و موجب شده به هفته مشاغل نگاه ويژه اي شود و همه مسئولين در جهت ايجاد فرصت هاي شغلي تلاش کنند.

وي استعداد ذاتي دانش آموزان، فضاي حاکم برجامعه و علايق افراد را سه عامل مهم در موفقيت دانست و افزود: اگر با در نظر گرفتن اين سه عامل، جوانان ما حرفه اي را براي خود انتخاب کرده و مشغول به کار شوند قطعا موفق تر بوده و تاثيرات مطلوبي در جامعه خواهد داشت.


مدير کل آموزش و پرورش استان نقش آموزش و پرورش را در معرفي مشاغل نقشي کليدي دانست و افزود: اگر ساير ارگان ها در کنار آموزش و پرورش، مشاغل گوناگون را معرفي کنند و هرفردي بنا به استعداد و ظرفيت خود شغل مناسب را انتخاب نمايد، قطعا در بهبود وضعيت جامعه موثر واقع خواهد شد و آينده کشور آينده اي روشن و ايده آل خواهد بود.


وي عدم توازن در رشته ها را عامل افزايش نرخ بيکاري دانست و گفت: بايد نگاه مردم نسبت به برخي رشته ها که جامعه نياز بيشتري به آنها دارد، اصلاح شود.


کريميان گفت: آفت بزرگي که امروزه شاهد آن هستيم، ورود افراد به رشته هاي غيرتخصصي خود بوده و اين عامل موجب افزايش آمار بيکاري شده است.


مدير کل آموزش و پرورش استان شناسايي استعداد ها و ظرفيت ها را عاملي مهم دانست و گفت: جايگاه برخي رشته ها که جامعه شديدا به آن نياز دارد بايد اصلاح شود تا بتوانيم به اشتغال زايي کمک کنيم.


انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۵۲:۲۷

29 Dec 2019