۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۱۴۰۰۶
آیا به راستی منتقدان دولت یازدهم، در مقابل اشتباهات دولت گذشته ساکت بودند؟

راستی‌آزمایی 'ادعای دولتمردان برای بستن دهان منتقدان'

از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، ‌هر یک از منتقدان اصولگرا که درباره اقدامات اشتباه دولت، تذکری داده و نقدی را مطرح کرده است، متهم به سکوت و همراهی با دولت سابق و یا حتی همدستی با جریان انحرافی و مفسدان سال‌های گذشته شده است؛ تا شاید وی از ادامه انتقاد و روشنگری منصرف و ساکت شود!
راستی‌آزمایی
به گزارش جهانبین نیوز، منتقدان دولت یازدهم که این چنین انتقاد می‌کنند، در دولت سابق کجا بودند و چرا در برابر اشتباهات مسئولان اجرایی دَم بر نمی‌آوردند". معلوم نیست اگر این بهانه هم برای این روزهای بخشی از دولتمردان و رسانه‌های حامی آنان وجود نداشت، چگونه می‌خواستند اشتباهات،‌ ضعف‌ها و اقدامات گاه شگفت‌آور خود را از کانون توجه افکار عمومی خارج کنند و به حاشیه ببرند؛ البته برخی مسئولان دولتی حتی این بهانه را دلیلی بر درستی مسیر و عملکردشان می‌پندارند و اینگونه به خود تسلی می‌دهند.

در آخرین نمونه آن، اسحاق جهانگیری،‌ وزیر دولت اصلاحات و معاون اول حجت الاسلام حسن روحانی در برابر انتقادات و سوالات بسیاری که منتقدان و ناظران سیاسی درباره هزینه مالی و جزئیات جشن جنجالی سعدآباد مطرح کردند،‌ همین شیوه "فرار به جلو" را انتخاب کرد. او در صفحه شخصی خود در سایت فیلترشده "فیس بوک" نوشت: "پیش خودم گفتم منتقدین ما که اینطور رگ های گردن را به حجت قوی کرده اند کجا بودند وقتی که در دولت قبل جلساتی با دعوت از ایرانیان مقیم خارج کشور و استقرار در هتل پنج ستاره، با پرداخت کلیه هزینه ها از جمله هزینه بلیت و گاهی تا ده هزاردلار برای هر نفر با آن همه ریخت و پاش برگزار می کردند؟ جالب است که در آن زمان آرام و خاموش و حتی دعاگوی دولت بودند ولی امروز به یک برنامه رسمی اینطور با توسل به دروغ، گیر می دهند. پیش خود گفتم: قربان برم خدا را، یک بام و دو هوا را."

این شیوه تبلیغاتی در هفته‌های اخیر رویه‌ای شده برای کنار زدن منتقدان و سپر قراردادن آن در برابر انبوه انتقاداتی که از عملکرد دولت یازدهم مطرح شده است؛ انتقادات در موضوعاتی همچون پنهان‌کاری در مذاکرات هسته‌ای و توافق ژنو، رویکرد نادرست در عرصه فرهنگی،‌ تغییرات گسترده مدیران و روی کارآوردن سیاسیون تندرو، ناتوانی در کنترل قیمت‌ها،‌ توزیع پراشکال سبدکالا،‌ سکوت و استیصال در برابر فشار و تحقیر غربی‌ها، بستن رسانه‌های منتقد و فشار به منتقدان، برگزاری جشن‌ها و سفرهای پرهزینه و اشرافی، واردات گسترده کالا بویژه از چین همزمان با سردادن شعار اقتصاد مقاومتی و...

از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، ‌هر یک از منتقدان اصولگرا که درباره اقدامات اشتباه دولت، تذکری داده و نقدی را مطرح کرده، متهم به سکوت و همراهی با دولت سابق و یا حتی همدستی با جریان انحرافی و مفسدان سال‌های گذشته شده است؛ تا شاید وی از ادامه انتقاد و روشنگری منصرف و ساکت شود!

هرچند نادرستی محتوا و کم و کیف این ادعا برای مسئولان منصف دولت یازدهم و ناظران مستقل سیاسی روشن است و این اتهام‌زنی مفری جز برای فرار از پذیرش حقیقت و توجیه عملکرد اشتباه نیست اما جهان نیوز برای اثبات نادرست بودن آن بخشی از انتقادات صریح و بی‌پرده اصولگرایان از دولت سابق را مرور می کند؛ انتقاداتی که حتی تا کشاندن معاون اول رئیس جمهور به دادگاه و انزوای یاران غار و خط قرمز رئیس جمهور سابق هم پیش رفت و هیچ روزی نبود که دولتمردان سابق از عواقب اقدامات اشتباه خود، تصور "در امان بودن" بکنند.

برای این کار از اتهامی شروع می‌کنیم که معاون اول آقای روحانی مطرح کرده است. به دلیل اینکه میزان انتقادات و حوزه آن محدود به چند رسانه نبوده است،‌ جهان نیوز با توجه به محدودیت حجم و چارچوب خبر، تنها بخشی از انتقاداتی را که خودش تولید یا به نقل از دیگر رسانه های اصولگرا منتشر کرده، مرور می کند.

خلاف ادعای آقای جهانگیری، انتقادات اصولگرایان به همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور در دولت سابق آنقدر سنگین و پر حجم شد که متولیان برگزاری آن را در یک انفعال کم سابقه قرار داد و مجبور به توضیحات چندین باره کرد.

انتهای پیام/ خ ز/
مرجع : جهان نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۴۸:۳۳

19 Jan 2020