۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۳۳۲۷۶

لغزندگي معابر تهديدي جدي براي دانش‌آموزان

در برخي مناطق باراش ها به صورت غيرطبيعي بوده و شرايط را براي رفتن به مدرسه سخت مي کند که در اين صورت عدم تعطيلي و يا تاخير مدارس سلامت دانش آموزان را به خطر مي اندازد و تعطيلي مدارس امري ضروري تلقي مي شود.
لغزندگي معابر تهديدي جدي براي دانش‌آموزان
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار زنگ خبر، همه ساله با آغاز فصل زمستان، سرما، نزول برکات آسماني و افزايش سردي هوا باعث تعطيل شدن مدارس در برخي نقاط مي شود .معمولا تعطيلي مدارس با آغاز فصل زمستان و افزايش بارش برف و يخبندان بيشتر مي شود و بعضا مشاهده مي شود در برخي استان ها اين تعطيلي به چندين روز در هفته مي رسد.

هنگام بارش برف زياد و برودت هوا، بستگي به اندازه آن و با نظر مسئولان مدارس تعطيل مي‌شود.

دانش‌آموزان ابتدايی به لحاظ فيزيولوژيکي داري جثه هاي کوچکي بوده و از طرف ديگر رفت و آمد دانش‌آموزان و معلمان با وسايل نقليه، در ايام برفي و برودت هوا با مشکلات و خطراتي مانند ترافيک و تصادف همراه است.

حال آنکه گاها در برخي مناطق باراش ها به صورت غيرطبيعي بوده و شرايط را براي رفتن به مدرسه سخت مي کند که در اين صورت عدم تعطيلي مدارس سلامت دانش آموزان را به خطر مي اندازد و تعطيلي مدارس امري ضروري تلقي مي شود.

در استان چهارمحال و بختياري منطقه‌اي برف باريده و براي منطقه‌اي ديگر شهرستان بارش به صورت باران بوده است؛ لذا اگر مدارس تعطيل شوند مناطقي که باران باريده لب به شکوه و نقد مي‌گشايند و اگر تعطيل نشوند مناطق ديگر اين کار را خواهند کرد. بديهي است جدا کردن مناطق و روستاهايي که برف باريده يا باران ممکن است و در صورت امکان تعطيل کردن تفکيکي مدارس روستاها و دوره‌هاي تحصيلي ميسر است.

مضاف بر اينکه آستانه تحمل و نوع نگرش به بارش و دما هم در انسان‌هاي مختلف متفاوت است. مثلا گروهي ممکن است بر اين عقيده باشند که در زمان بارش برف به ميزان 10 سانتيمتر و برودت هوا به ميزان 5- درجه مدارس بايد تعطيل شوند گروهي ديگر اين ميزان کمي بارش و دما را زياد و يا کم بدانند و لذا باز با نقد و اعتراض تعدادي از افراد جامعه مواجه مي‌شويم.

حال آنکه با تعطيلي مدارس برنامه ريزي يک معلم براي تدريس بخش هاي مختلف به هم ريخته و زماني که بايد صرف تدريس يک بخش شود با تعطيلي مدرسه از بين رفته و عملا اين زمان تقسيم شده و بخشي از زمان لازم براي تدريس ساير بخش ها را مي گيرد .اين امر سبب مي شود تا يک معلم بخش هاي عقب افتاده را به سرعت درس دهد و فرصت کافي براي حل تمرينات و پرسش و پاسخ نداشته باشد که به دنبال آن کيفيت يادگيري دانش آموزان هم پايين مي آيد.

با بارش برف در چند شب گذشته  در سطح شهر و يخ زدن  معابر و خيابان ها  عبور ومرور براي بسياري دانش آموزان و شهروندان بسيار سخت مي شود به طوري که  کف پوش هاي نامناسب در سطح معتبر شهر خود عاملي بر لغزندگي بيشتر معابر شده و امکان عبور و مرور غيرممکن مي شود.

و از طرفي عدم اعلام شروع مدارس با تاخیر باعث ايجاد مشکلات فراواني براي دانش آموزان شهرستان بن شده و ممکن است دانش‌آموزان بر اثر سُر خوردن روي زمين دچار حادثه شوند، که چنين احتمالي لزوم تعطيلي يا با تاخير آغاز شدن  مدارس را دوچندان مي‌سازد.

دل مسئولان براي فرزندان مردم بسوزد و نگذارند که شرايطي که وجود دارد موجب شود تا آنان دچار حادثه شوند.

چندين نفر از اهالي شهرستان بن در تماس با خبرنگار زنگ خبر گفتند: چون در سطح شهرستان شهرکرد خبري نيست و مسئولين ما هم ساکن بن نيستند در نتيجه وضعیت خيابان ها و سردی هوا و... را نديدند بنابراين خبري از تاخير و يا تعطيلي مدارس نيست.

رسول نادري یکی از دانش آموزان بن در گفت و گو با زنگ خبر گفت: جاي تاسف دارد امروز با وجود لغزندگي کوچه و خيابان ها ما در مسير مدرسه ايم و این درحالی است که بسیاری از بچه هاي کوچک به دلیل لغزندگی خیابان ها زمين خوردند و تنها دلیل اینکه با تاخير نرفتند این بود که شهرکرد زياد برف نيامده است...

يکي دیگر از شهروندان بن گفت: متاسفانه شهر بن مسئولی ندارد که به فکر بچه هاي مردم باشد و این را درنظر بگیرد که بچه ها با چه مصيبتي در اين يخبندان باید به مدرسه بروند.

وي افزود: کارکنان محترم اداره راه انصافا جاده بن تا چالشتر را به خوبي آماده کرده بودند از عزيزان شرداري هم خواهشمنديم بيدار شوند و یک سري به کوچه ها و خيابان هاي شهر بزنند.
 
انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۴:۴۰

27 Dec 2019