۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۲۲۵۶۶
عضو كمسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس:

مذاكره كنندگان ما آنگونه كه بايد جلوي گستاخي دشمن محكم نايستادند/ عده‌اي در مجلس منافع خود را بر منافع ملي ترجيح مي‌دهند

متاسفانه چون مذاكره كنندگان ما آنگونه كه بايد جلوي گستاخي دشمن محكم نايستادند مقام معظم رهبري اينطور صريح وارد شدند.
مذاكره كنندگان ما آنگونه كه بايد جلوي گستاخي دشمن محكم نايستادند/ عده‌اي در مجلس منافع خود را بر منافع ملي ترجيح مي‌دهند
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز اسماعيل كوثري عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از سخنان رئيس جمهور در جمع مردم تبريز گفت: اين سخنان ۱۸۰ درجه مخالف بيانات مقام معظم رهبري در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه امام حسين(ع) بود.

وي ضمن مورد تاييد دانستن تيم مذاكره كننده، اينگونه سخنان را ناشي از خوش بيني شخص رئيس جمهور و آقاي ظريف به دشمن دانست و افزود: طبيعي است كه وقتي شخصي از ديپلم تا دكتري و حتي خدمت سربازي را در آمريكا گذرانده و حتي هنگام انقلاب و جنگ تحميلي هم
به ايران نيامده به دشمن خوشبين است و اين مطالب را خود آقاي ظريف در كتاب سفير بيان كرده است.

نماينده مجلس نهم در خصوص سخنان اخير مقام معظم رهبري و پيش بيني آينده مذاكرات اظهار داشت: متاسفانه چون مذاكره كنندگان ما آنگونه كه بايد جلوي گستاخي دشمن محكم نايستادند مقام معظم رهبري اينطور صريح وارد شدند و با اين اوضاع بعيد است اين مذاكرات به نتيجه برسد چون طرف مقابل گستاخي و زياده خواهي مي‌كند و آنها نمي‌خواهند كوچكترين امتيازي به جمهوري اسلامي ايران بدهند.

كوثري همچنين با انتقاد از عملكرد دولت در مدتي كه روي كار آمده است گفت: گفته‌ها و شعارهايي كه تاكنون داشته‌اند عملي نشده است. پايين آمدن تورم به خاطر اين بوده كه كاري انجام نشده و عملكرد اقتصادي دولت مناسب نبوده است. در فرهنگ هم متاسفانه چيزي كه شهدا مي‌خواستند خلاف آن عمل شد و امروز مراسم موسيقي
و رقص و... فضاي برخي دانشگاه‌ها را تحت تاثير قرار داده است. وي افزود: در سياست خاجي هم متاسفانه تمام همت دولت بر مذاكرات متمركز است و از بسياري موارد ديگر غفلت شده است.

نماينده مجلس با انتقاد از عملكرد مجلس شوراي اسلامي گفت: متاسفانه عده‌اي در مجلس منافع خود را بر منافع ملي ترجيح مي‌دهند و در طرح‌هايي مانند طرح ۳ فوريتي توقف مذاكرات خوب عمل نشد. در اين ميان هيات رئيسه و شخص رئيس مجلس مي‌توانستند نقش بهتري داشته باشند كه اين اتفاق رخ نداد.

نايب رئيس سابق كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس كه در جمع اعضاي هيات رزمندگان اسلام شهركرد سخن مي‌گفت در بخش ديگري از سخنان خود به بررسي اوضاع منطقه پرداخت و با اشاره به سياست‌هاي امريكا و اسرائيل و دلارهاي عربستان و قطر براي حاكم كردن اسلام آمريكايي در منطقه، در خصوص تحولات كشور يمن گفت: جنبش انصارالله به تاسي از انقلاب اسلامي يك حركت مردمي را آغاز كردند. رژيم سعودي تصور مي‌كرد كه با همراهي تركيه، پاكستان و مصر مي‌تواند اين خيزش مردمي را سركوب كند كه تا كنون همه معادلاتش به هم خورده است.

وي افزود: در حال حاضر اكثر استان‌هاي يمن
در اختيار مردم است و تنها يك استان در اختيار ديگران است كه آن هم در حال تسخير است. در باره حملات هوايي هم مردم يمن دارن كارهايي انجام مي‌دهند كه به زودي آل سعود نتيجه آن را خواهد ديد.

سردار كوثري همچنين به برنامه دشمن براي سرنگوني دولت سوريه اشاره كرد و گفت: در سوريه از ۷۸ شور جهان نيرو آوردند تا به خيال خود ۲ ماهه كار سوريه را تمام كتتد ولي امروز ۵ سال از آن زمان مي‌گذرد و همچنان دولت بشار اسد و مردم سوريه با قدرت مقابل تروريست‌ها و داعش ايستاده اند.

كوثري همچنين به برنامه دشمن براي تسخير عراق اشاره كرد و افزود: مي‌خواستند در زماني كوتاه عراق را هم به اشغال در آورند و تا جاهايي هم پيش رفتندا ولي با پيام رهبر معظم انقلاب به آيت الله سيستاني مبني بر استفاده از نيروهاي مردمي، مردم عراق بسيج شدند و توانستند دشمن را به عقب رانده، شهرهاي مهمي از جمله تكريت را آزاد كنند.

انتهای پیام/۱۰۲۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۴۷:۱۳

1 Feb 2020