۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۳۴۱۷۶
در راستای تحقق شعار سال

حمایت دانشگاه آزاد شهرکرد از نخبگان برای تبدیل ایده به عمل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد خودش را مکلف کرده تا پایان سال برای ۵۰ نفر اشتغال‌زایی کند و از همین رو افرادی که ایده دارند و به دلیل بروکراسی‌های اداری نتوانستند ایده‌های خود را به عمل تبدیل کنند، با مراجعه به دانشگاه ایده‌های خود را به عمل تبدیل و به تولید برسانند.
حمایت دانشگاه آزاد شهرکرد از نخبگان برای تبدیل ایده به عمل
به گزارش جهانبین نیوز؛ عبدالله قاسمی پیربلوطی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت سی و چهارمین سالروز تاسیس این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد شهرکرد یکی از دانشگاه‌های جامع کشور است که در جنوب غربی کشور حرفی برای گفت دارد.

وی با اشاره به عملکرد این دانشگاه در سال ۹۵ بیان داشت: ۱۵ جلسه هیئت امنا تا بحال تشکیل شده که ۱۱ جلسه آن طی دو و نیم سال گذشته بوده و ۸۶ درصد مصوبات آن‌ها در این مدت اجرایی شده اما ۱۴ درصد باقیمانده به دلیل مسائل حقوقی هنوز اجرا نشده و درحال رفع مشکل است.

قاسمی یادآور شد: برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری و مخصوصا دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد براساس چشم‌اندازی است که در هیئت امنا تبیین شده و هر سال یک برنامه مجزا داریم اما برنامه کلی ۱۴۰۴ نیز در دستور کارمان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اعضای هیئت علمی و دانشجویان موفقیت‌های خوبی در چاپ مقالات مقالات با کیفیت داشتند بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا و در جایگاه ۷۵ قرار دارد و برنامه‌ریزی‌ها برای این است که رتبه دانشگاه را ارتقاء دهیم و در رتبه پنجاهم قرار گیریم.

رئیس دانشگاه شهرکرد به شعار سال در گذشته "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اشاره و تاکید کرد: در راستای تحقق این شعار و با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته علاوه‌بر کارآفرینی دانشگاه درآمد غیراز شهریه هم داشت و امسال هم همان برنامه با قدرت ادامه خواهد داد.

دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد از صاحبان ایده‌ها و نخبگان استان حمایت می‌کند

قاسمی با تاکید بر اینکه امسال بودجه مناسبی برای بحث کارآفرینی و تحقق شعار سال در نظرگرفته شده است افزود: دانشگاه خودش را مکلف کرده تا پایان سال برای ۵۰ نفر اشتغال‌زایی کند و از همین رو افرادی که ایده دارند و به دلیل بوروکراسی‌های اداری نتوانستند ایده‌های خود را به عمل تبدیل کنند می‌توانند با مراجعه و ایده‌های خود را به عمل تبدیل و به تولید برسانند.

وی اولویت دانشگاه برای حمایت از صاحبان ایده‌ها را دانشجویان درحال تحصیل در دانشگاه، دانش‌آموختگان دانشگاه، افراد بومی چهارمحال و بختیاری و سایر نخبگانی که فاقد مدرک دانشگاهی هستند ولی ایده‌های خوبی دارند دانست و ادامه داد: دانشگاه برای حمایت از صاحبان ایده مدرک را در نظر ندارد و از همه نخبگان دراین زمینه حمایت می‌کند.

رئیس دانشگاه شهرکرد بحث خدمات آزمایشگاهی را از دیگر خدمات دانشگاه دانست و بیان داشت: ایجاد یک آزمایشگاه استاندارد برای دانشگاه یکی دیگر از اهداف دانشگاه بود که تکمیل شده، هفته آینده راه‌اندازی می‌شود و خدمات را به تمام مجموعه رائه می‌دهد، برای بحث ارائه خدمات محدودیت نداریم و همه دانشجویان دانشگاه اسلامی آزاد و دانشجویان خارج از دانشگاه می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی هدف اصلی و اساسی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد را تولید علم به همراه سایر دانشگاه‌ها عنوان و اضافه کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، مرکز رشد و شرکت‌های فناور که در رحمتیه قرار دارد در دستورکار دانشگاه قرار گرفته است.

درآمدزایی خارج از شهریه از اهداف مهم دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

قاسمی درآمدزایی خارج از شهریه را یکی دیگر از اهداف دانشگاه دانست و عنوان داشت: ما اگر به سمت این درآمدزایی نرویم به دلیل هزینه‌های سنگین دانشگاه و بحث حقوق‌های کارکنان و اساتید مجبور به افزایش شهریه خواهیم بود که در این صورت فشار به خانواده‌ها وارد می‌شود و ما نمی‌خواهیم این مورد پیش آید.

وی خاطرنشان کرد: تا سال ۱۴۰۴ دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در نظر دارد ۴۰ درصد از درامدهایش را به درامدهای خارج از شهریه تبدیل کند و برای امسال برنامه بر این است که ۲۰ درصد درامدها را خارج از شهریه تبدیل کند.

انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه و بانک مهر برای ارائه تسهیلات به دانشجویان

قاسمی عدم استقبال دانشجویان از تسهیلات قرض‌الحسنه رفاهی را ترس و واهمه این دانشجویان برای دریافت این وام‌ها بیان و گفت: صندوق رفاه واسطه‌ایی بین دانشگاه و دانشجو است و علاوه‌بر آن دانشگاه تفاهم‌نامه‌ای با بانک مهر بسته که در صورت به نتیجه رسیدن آن به دانشجویان کارشناسی ۵۰ میلیون ریال، کارشناسی ارشد ۱۰۰ میلیون ریال و برای دانشجویان دکتری ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود که کارمزد پایینی دارد.

قاسمی با اشاره به افزایش تعداد رشته‌های تحصیلات تکمیلی به دانشگاه تاکید کرد: ما به دنبال ارتقاء کیفیت علمی دانشگاه هستیم و این اتفاق نمی‌افتند مگر با جذب هیئت علمی که ان شاالله امسال بین ۲۰ الی ۳۰ نفر به هیئت علمی دانشگاه اضافه می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال بهبود هرم هیئت علمی خود است

وی در ادامه گفت: در دانشگاه آزاد به دنبال بهبود هرم هیئت علمی هستیم که این مورد به همراه توسعه دآزمایشگاه‌ها و زیرساخت‌های آزمایشگاهی در دستورکار قرار گرفته و به دنبال تحقق آن هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی این استان را ۳۲۰ نفر اعضای تمام‌وقت و نیمه‌وقت و همچنین ۶۰۷ نفر استاد حق‌التدریس عنوان و بیان داشت: این یعنی تعدا اعضای هیئت علمی این دانشگاه با هیئت علمی کل دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری برابر است و این امتیازی است که این دانشگاه از این لحاظ دارد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۰:۵۴

25 Jan 2020