۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۱۳۷۴۶

حضرت ام البنین به معنای واقعی کلمه عارف به مقام صدیقه طاهره(س) بود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری: ادب، وفاداری، بصیرت، معرفت و عارف به زمان بودن حضرت ام البنین (س) بی نظیر و غیر قابل توصیف است.
حضرت ام البنین به معنای واقعی کلمه عارف به مقام صدیقه طاهره(س) بود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، حجت الاسلام اروجی در همایش تجلیل از مادران و همسران شهداء همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) در محل سالن غدیر شهرکرد اظهار داشت: حضرت ام البنین(س) به معنای واقعی کلمه عارف به مقام صدیقه طاهره(س) بود و این سیره رفتاری را در مدت زمان زندگی با امیرالمومنین(ع) و نحوی برخورد با فرزندان فاطمه(س) به همگان ثابت کرد.

وی به جایگاه و مقام ام البنین(س) مادر چهار شهید دشت کربلا اشاره و خاطرنشان کرد: ادب، وفاداری، بصیرت، معرفت و عارف به زمان بودن ام البنین (س) بی نظیر و غیر قابل توصیف است و از این رور ائمه اطهار(ع) از او به نیکی یاد می کنند.

وی ادب و وفاداری حضرت عباس (ع) نشات گرفته از تربیت مادرش بیان کرد و گفت: این بانوی بزرگ فرزندان خود را بر رعایت ادب و احترام نسبت به فرزندان امیر المومنین(ع) تاکید می کرد به نحوی که حضرت عباس (ع) در اوج ادب و احترام برادرش حسین را امیر و بزرگ خود صدا می زد و به جز در کربلا هیچ گاه او را برادر صدا نزد.

حجت الاسلام اروجی شهدا را عارفان واقعی و حقیقی به مقام فاطمه زهرا(س) دانست و گفت: اگر شهید به چنین جایگاه و مقامی رسیده است به طور قطع به برکت شناخت و معرفت کامل از فاطمه زهرا(س) است چرا که معرفت به فاطمه زهرا(س) سعادت و عاقبت بخیری در دنیا و آخرت را به همراه خواهد داشت.

وی ابراز علاقه و محبت نسبت به اهل بیت(ع) را مستلزم شناخت و آشنایی کامل و دقیق از آن ها دانست و گفت: اگر کسی ادعا کند که دوستار اهل بیت است اما نسبت به آنها هیچ شناخت و معرفتی نداشته باشد به یقین او دوستار ائمه معصومین تلقی نخواهد شد چرا که تنها شیفته ظواهر شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۳:۴۹

31 Dec 2019