۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۲۲۱۳۳

رونمایی از تندیس شهید حسینعلی ترکی

از تنديس شهيد حسينعلي ترکي، شهيد شاخص بسيج کارگري کشور در سال 94 رونمايي شد.
رونمایی از تندیس شهید حسینعلی ترکی

به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر، در يادواره شهيد شاخص و ۱۴ هزار شهيد کارگري کشور که با حضور بيش از ۲۵۰۰ نفر از مردم، مسولان و خانواده هاي معظم شهدا برگزار شد، تنديس سردار شهيد حسينعلي ترکي  هرچگاني، شهيد شاخص کارگري در سال ۹۴۴ رونمايي شد.

سردار نقدي در اين يادواره با اشاره به فعاليت هاي انقلابي و خيرخواهانه اين شهيد قبل از انقلاب و همزمان با جنگ تحميلي گفت: اين شهيد بزرگوار در سخت ترين شرايط تحريم جنگي، اتوبوس خود را مي فروشد و براي سواد آموزي و رفاه مردم روستايش استفاده مي کند، اگر نبود اين از خود گذشتگي هاي شهيدان امروز تاريخ کشور ما به بلنداي افتخار نمي رسيد.

وي نقش عامه مردم در خودکفايي ملي را کمک به توليد ايراني و خريد کالاي ايراني عنوان کرد و افزود: در شرايط تحريم، اصلي ترين حمايت مردم از نظام و انقلاب ، کمک به بومي شدن دستاورد ها و توليدات ايراني است که در اين راستا کارگران نقش والايي را ايفا خواهند کرد.

سردار شهيد حسينعلي ترکي هرچگاني، ششم مهر ۱۳۲۷ در روستاي هرچگان از توابع شهرستان شهرکرد در خانواده اي کشاورز به دنيا آمد.

اين سردار شهيد، ششم بهمن ۱۳۶۰، با سمت فرمانده تيپ ۱۷ علي ابن ابيطالب عليه السلام و فرمانده محور شوش، در جاده دزفول – شوش، بر اثر اصابت ترکش خمپاره، به درجه رفيع شهادت نائل شد.

بر اساس اين گزارش، اجراي دکلمه، قرائت "نامه اي به پدر" توسط دختر شهيد حسينعلي ترکي و توزيع کتاب" خداحافظ رفيق" ، برپايي نمايشگاه شهيد شاخص کارگري کشور، کلپ فرهنگي، رونمايي از تنديس شهيد شاخص کارگري سال ۹۴ از جمله برنامه هاي اين يادواره بوده است.

انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۱۰ب

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۱:۵۳

30 Dec 2019