۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۳۰۱۴۳
جانشين فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ:

حضور جوانان در مساجد بالا بردن بصيرت در مقابل شبهات ديني را به دنبال دارد

جانشين فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ در نشست ائمه جمعه و جماعات کوهرنگ گفت: حضور در مساجد، بالا بردن کارايي مساجد که تعميق‌بخشي ديني و بصيرت افزايي جوانان و نوجوانان را در مقابل شبهات ديني را به‌همراه دارد.
حضور جوانان در مساجد بالا بردن بصيرت در مقابل شبهات ديني را به دنبال دارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از کوهرنگ خبر، فرامرز عليخاني، جانشين فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ در نشست ائمه جمعه و جماعات کوهرنگ که در حسينيه محمد رسول الله (ص) برگزار شد با تاکيد بر حضور جوانان و نوجوانان در مساجد افزود: مسجد به قدري مهم است و قداست دارد که مشرک حق ندارد مسجد را تأسيس و يا آن را تعمير کند.

عليخاني با بيان اينکه مساجد بايد کانون حضور جوانان باشد، گفت: بايد در مساجد نهج‌البلاغه گفته شود و پاسخ به سؤالات برگزار شود، مسجد بايد پاسخگوي همه نيازهاي معنوي جامعه باشد، وقتي مسجد آباد نباشد، آن وقت جاي ديگري آباد مي‌شود، مسجد محل آباد کردن دنيا و آخرت است.

وي گفت:حضور در مساجد، بالا بردن کارايي مساجد که تعميق‌بخشي ديني و بصيرت‌افزايي جوانان و نوجوانان را در مقابل شبهات ديني را به‌همراه دارد.

جانشين فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ با بيان اينکه اولين اقدام پيامبر بعد از هجرت تاسيس مسجد بود افزود: ويژگي‌ آخر براي مسجدسازان که در قرآن به آن اشاره شده، اين است که آنها رهيافتگان هستند، اين آيه براي مسجد و مسجدساز خيلي پيام دارد، در روايات‌ هم به حضور در مسجد بسيار تأکيد شده است، چراکه مساجد خانه‌هاي خدا روي زمين هستند و کسي که با پاکيزگي وارد مسجد مي‌شود، خداوند او را از گناهان پاک مي‌کند، به خانه و زيارت خدا برويم، بايد مساجد را آباد کنيم،  
البته منظور از آبادي، عمران ظاهري نيست بلکه حضور جوانان در مساجد نيز امر بسيار مهمي است که بايستي همه و به خصوص امام جماعت مسجد به آن توجه کنند.

فرامرز عليخاني ضمن بيان فرمايشات مقام معظم رهبري براي جوانان و نوجوانان حاضر در جلسه، بيان داشت: بنابر فرموده مقام معظم رهبري، مسجد پايگاه بزرگ بسيج و حرکت فرهنگي است، بنابراين لازم است ائمه جماعات براي جذب افراد به مسجد از شيوه‌هاي صحيحي بهره ببرند، زيرا اگر ميان امام جماعت و جوانان پيوند عاطفي شکل بگيرد، همين موضوع موجب مراجعه بيشتر مخاطبان به مسجد مي‌شود، بايد دانست که برقراري رابطه با جوانان تنها از طريق اقامه نماز ايجاد نمي‌شود.

جانشين فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ در ادامه با اشاره به اينکه هسته مرکزي تشکيل انقلاب اسلامي از مساجد بود، گفت: مساجد در رونق‌بخشي فعاليت‌هاي  فرهنگي نقش تاثيرگذاري دارند، اگر امام جماعت مسجد فعال باشد، حضور مردم در مساجد بيشتر مي شود و برکات بسياري شامل جامعه مي‌شود.

انتهاي پيام1026ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۴:۰۸

8 Jan 2020