۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۳۳۱۱۳
رئيس دانشگاه علوم پزشكي چهارمحال و بختياري:

مصرف دخانيات،‌ قليان، الكل و فست فودها ،‌چاقي و ‌كم تحركي از عوامل خطر ابتلا به سرطان اند

رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان مصرف دخانيات،‌ قليان، الكل و انواع فست فودها ،‌چاقي و ‌كم تحركي را از عوامل خطر عنوان كرد و همه افراد را به پرهيز از اين عوامل توصيه نمود.
مصرف دخانيات،‌ قليان، الكل و فست فودها ،‌چاقي و ‌كم تحركي از عوامل خطر ابتلا به سرطان اند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين؛ مرتضی هاشم زاده رئيس دانشگاه علوم پزشكي، خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري، كاهش موارد بروز، مرگ و مير و بهبود زندگي بيماران از مهمترين اهداف اطلاع رساني پيرامون سرطان عنوان كرد.

وی افزود: انتخاب شعار "سرطان قابل پيشگيري " خود، معرف نكات حائز اهميتي است كه توجه به آن تاثير بسزايي در كاهش موارد ابتلا خواهد داشت.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي چهارمحال و بختياريبا بيان اينكه در برخي از كشورها اقدامات خوبي در راستاي پيشگيري و ارتقاء كيفيت بيماران و مبتلايان به سرطان صورت گرفته است خاطرنشان کرد: در ايران سالانه به ازاي هر 100 هزار نفر 130 بيمار مبتلا به سرطان وجود دارد.

هاشم زاده ادامه داد: با توجه به اين آمار پيش بيني مي شود در جمعيت يك ميليوني چهارمحال و بختياري حدود يك هزار مبتلا به سرطان وجود داشته باشد.

به گفته وي، حدود 13 درصد از علل مرگ و مير در كشورهاي در حال توسعه بعلت ابتلا به سرطان اتفاق مي افتد و سرطان سومين علت مرگ و مير بعد از بيماري هاي قلبي و عروقي و حوادث در ايران بشمار مي رود.

وي تصريح كرد: با شناسايي ريزفاكتورها و عوامل خطر مي توان نسبت به ارائه آموزش و برنامه ريزي براي پيشگيري از آنها اقدام كرد.

وي، جلب مشاركت هاي مردمي، حمايت خيرين، ‌انجمن و سمن ها و همكاري مردم را در تحقق اهداف نظام سلامت ضروري دانست و خاطر نشان كرد: سرطان قابل پيشگيري و درمان است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهركرد، در شرايط كنوني بر لزوم تغيير و اصلاح شيوه زندگي و ترويج فرهنگ خود مراقبتي و پرهيز از عوامل خطر تاكيد كرد.

دكتر هاشم زاده تصريح كرد: آلودگي هاي محيطي از جمله عوامل خطري است كه قرار گرفتن در معرض آنها موجب تشديد احتمال بروز بيماري مي گردد.

وي، ذائقه سازي صحيح و تشويق فرزندان به مصرف مواد غذايي سالم از سوي والدين را دراصلاح سبك زندگي آنها موثر دانست.

وي، مصرف دخانيات،‌ قليان، الكل و انواع فست فودها ،‌چاقي و ‌كم تحركي را از عوامل خطر عنوان كرد و همه افراد را به پرهيز از اين عوامل توصيه نمود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۲:۱۴

29 Dec 2019