۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۱۹۱۷۳
گفت و گو با رئيس شوراي اسلامي شهر بن

علت استعفاي شهردار جراحت جنگي است/احداث شهربازي منبع در آمد پايدار براي شهر است/شوراي شهر فراتر از وظايف به وظيفه خود عمل کرده است

خدابخش طاهري گفت: علت عدم برخي پروژه هاي عمراني در شهر نبود منابع درآمد پايدار است که با احداث شهربازي در گرداب مرتفع مي گردد.
علت استعفاي شهردار جراحت جنگي است/احداث شهربازي منبع در آمد پايدار براي شهر است/شوراي شهر فراتر از وظايف به وظيفه خود عمل کرده است
به گزارش جهان بین نیوز، خدابخش طاهري رئيس شوراي اسلامي شهر بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت: علت استعفاي شهردار فعلي صرفا جراحت جنگي و به ميل خود آقاي گزين زاده است.

طاهري گفت: شوراي شهر به لحاظ دغدغه هاي انجام امور شهرداري، محمود نادري کارشناس ارشد عمران را که کارهاي اجرايي بسياري انجام داده است را به عنوان شهردار انتخاب کرده و در حال حاضر در حال انجام کارهاي اداري و جاری است.

وي افزود: در اين مدت نيز کارها توسط شوراي شهر پيگيري شده و در برخي مواقع فراتر از وظيفه نيز انجام شده است که در قبال شهروندان اين شهر ناچيز است.

طاهري علت عدم سکونت گزين زاده شهردار فعلي را نبودن بستر هاي لازم براي استقرار شهردار دانست و گفت: در اين مدت خود شهردار نيز مايل به ساکن شدن در شهر بوده اما زير ساخت هاي لازم براي اين امر فراهم نشد.

وي در خصوص مرتبط نبودن رشته گزين زاده با سمت وي به عنوان شهردار گفت: گرچه وي فارغ التحصيل حقوق بود اما هجده سال سابقه اجرايي و نظارتي دارد که سبب شد به عنوان شهردار انتخاب شود.

طاهري درخصوص رد صلاحيت گزين زاده در انتخابات شوراي شهر اظهار بي اطلاعي کرد و گفت: اگر شخصي بخواهد به سمت شهرداري منصوب شود بايد از فيلتر وزارت اطلاعات عبور کند و گزين زاده نيز از اين فيلتر عبور کرد و اگر موردي بود بايد در اين وزارت سنجيده مي شد.


وي شايعاتي مبنی بر دخالت بيش از حد شوراي شهر در امور شهرداري را تکذيب کرد و گفت: تعاملات بين شوراي شهر و شهرداري تاکنون مطلوب بوده و اگر هم موردی بوده است صرفا به لحاظ وظايف محول شده از سوي مردم بر شوراي شهر بوده و نخواستيم در حق مردم کوتاهي کرده باشيم.


رئيس شوراي اسلامي شهر عملکرد شش ماهه گزين زاده را مطلوب ارزيابي کرد و گفت: اگر چه شهاب گزين زاده به دليلي بومي نبودن بر بسياري از مشکلات شهر آگاه نبود اما از هيچ خدمتي در اين مدت براي مردم دريغ نکرد.


طاهري علت انجام نشدن برخي پروژه هاي عمراني را نبود منابع مالي دانست و گفت: در دوره قبلي به لحاظ تسهيلات بانکي و واگذاري زمين هاي از سوي دولت به مردم در آمدهايي براي شهرداري ایجاد گرديد و در امور شهر مصرف شد اما در اين دوره به دليل نبود اين منابع درآمد زا و نبود منابع در آمد پايدار برخي پروژه ها انجام نگرفته است.

وي در خصوص پروژه آب و فاضلاب گفت: از ابتداي حفاري و لوله گذاري در اين پروژه مقرر شد شهرداري هزينه آسفالت را از شرکت آب و فاضلاب نگيرد و در ازاي آن به جاي هشت کيلومتر به بيست کيلومتر حفاري صورت بگيرد.

طاهري خاطر نشان کرد : در هفته گذشته توافقات نهايي با کشاورزان صورت گرفت و در صورت مساعد بودن شرايط جوي پروژه فاضلاب که يکي از زير ساخت هاي مهم و ملي براي شهرستان است، استارت خواهد خورد و تا پیشرفت هشت کیلومتر از آن را تا پایان سال شاهد خواهیم بود.

وي از تشکيل ۵ کميته مردمي در شوراي شهر خبر داد و گفت : با تشکيل اين کميته ها مي توانيم از صاحب نظران و دلسوزان شهر کمک گرفته و در آباداني بيشتر شهر قدم برداريم.

رئيس شوراي شهر از وضعيت مرکز بهداشت نیز ابراز نارضايتي کرد و گفت: اين مرکز بهداشت به درستي پاسخ گوي شهرستان نيست و در تلاش هستيم با مکاتباتي که با نماينده مجلس و رياست جمهوري در زمان سفر به اين استان صورت گرفته بتوانيم در اين خصوص اقدامات لازم را انجام دهيم.

وي درخصوص طرح چهار خطه بن شهرکرد داران که يکي از پروژه هاي ملي و طرح هاي ترانزيتي و شرياني مهم براي شهرستان است گفت: شصت درصد اين پروژه تا وردنجان صورت گرفته و مشکلات مطرحي بر سر زيرگذر بارده و اتخاد اعتبارات لازم براي اين امر است که تا سال آينده برطرف خواهد شد.

طاهري تصريح کرد: يکي از دغدغه هاي اصلي مردم نبود مراکز عالي در اين شهرستان است که در اين خصوص نيز بايد گفت، در دوره هاي قبلي اولويت مراکز عالي در سطح کشور توسعه حجمي بوده است که به دليل مخالفت هايي اين امر صورت نپذيرفت و در حال حاضر ديگر مراکز عالي توسعه حجمي نداشته و به فکر توسعه کيفي است.

طاهري در خصوص عدم دريافت قدر سهم از مخابرات بابت واگذاري اين زمين به نيروي انتظامي گفت : در نقل و انتقالات بايد هر دو ارگان قدر و سهم خود را به شهرداري بپردازند که به علت نقل و انتقالات صورت گرفته از سوي نيروي انتظامي اين هزينه پرداخت شده و تاکنون مخابرات نقل و انتقالات خود را صورت نداده است که شوراي شهر در حال انجام مکاتبات براي رفع اين موضوع است.

وي در پايان درخصوص مشکلات عديده اي که در خطوط درون شهري وجود دارد قول مساعد داد و گفت: ظرف يک هفته آينده تابلوهاي ساعت حرکت واحد هاي درون شهري در ايستگاه ها نصب خواهد شد تا اين مشکلات برطرف گردد.

انتهاي پيام/ف
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۲:۵۰

15 Jan 2020