۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۲۸۶۷۸
رئيس سازمان فضاي مجازي سراج:

متاسفانه دستگاه‌هاي اجرايي علاقه‌اي به راه‌اندازي شبکه ملي اطلاعات ندارند

رئيس سازمان فضاي مجازي سراج گفت: متاسفانه دستگاه‌هاي اجرايي علاقه‌اي ندارند که شبکه ملي اطلاعات راه‌اندازي شود و در اين زمينه نيز جريان مردمي با يد ورود کند.
متاسفانه دستگاه‌هاي اجرايي علاقه‌اي به راه‌اندازي شبکه ملي اطلاعات ندارند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتید برتر؛ منصور امینی رئیس سازمان فضای مجازی سراج در مراسم افتتاح دفتر جدید سراج در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی علاقه‌ای ندارند که شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند "هرجا کار را به مردم سپردید و جهبه مردمی و جریان انقلابی ورود پیدا کرد به نتیجه می‌رسد" افزود: در این زمینه نیز جریان مردمی با ید ورود کند و برای تحقق این امر باید دو کار انجام دهیم که عبارت از تقویت نهضت مطالبه‌گری و استفاده از جریان‌های مردمی و انقلابی است.

امینی بیان داشت: در بخش‌های مختلف شبکه ملی اطلاعات جریان مردمی و موسسات مردمی کارهای مهمی می‌توانند انجام دهند مانند تولید نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های بومی که در عرصه تولید محتوا و نیز در قالب‌های مختلف جبهه مردمی کارهای زیادی می‌تواند انجام دهد.

رئیس سازمان فضای مجازی سراج به ورود به عرصه‌های فناوری و زیرساختی اشاره و اضافه کرد: در کشور ایران هر زمانی که جریان‌های مردمی به صورت خودجوش احساس کردند می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند وارد عرصه ‌شوند، آن زمان می‌توانیم کارمان را پیش ببریم.

وی خاطرنشان داد: اگر در عرصه موشکی توفیقاتی برای ما حاصل شده که امروزه جزء کشورهای اول جهان در خصوص فناوری یا حداقل در زمینه موشک قرار داریم و این به این دلیل است که افرادی مثل شهید تهرانی‌مقدم جهادگرانه کار را شروع کردند و ما را به اینجا رساندند.

امینی تاکید کرد: ایران در عرصه هسته‌ای نیز پیشرفت‌های بسیار کرده است، لذا درزمینه ایجاد زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مثل موتور جستجو، ایمیل ملی، نرم‌افزارهای پیام‌رسان، شبکه نخبگان باید در استان‌ها وشهرها اقدامات لازم صورت بگیرد و از طرح‌ها و ایده‌های نخبگان حمایت شود.

رئیس سازمان فضای مجازی سراج در انتها بیان داشت: برای تحقق اهداف باید یک بسیج عمومی ایجاد کنیم، برای ایجاد بسیج عمومی نیز باید سطح سواد فضای مجازی را ارتقاء دهیم.

انتهای خبر/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۲:۲۷

7 Mar 2020