۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۳۵۶۹۸

آب، کمیاب/ ناله های تشنگی، داستان تکراری قطعی آب در فرادنبه

با وجود فصل تابستان و نیاز مضاعف به آب، مردم شهر فرادنبه به قطعی مکرر و طولانی مدت آب اعتراض داشته و خواستار رسیدگی جدی مسئولین به این موضوع هستند
آب، کمیاب/ ناله های تشنگی، داستان تکراری قطعی آب در فرادنبه
به گزارش جهانبین نیوز، قطعی مکرر و طولانی مدت آب شرب شهر فرادنبه یک ماه قبل از شروع ماه مبارک رمضان آغاز شد به طوری که بعضی محلات شهر روزانه حدود ۱۸ ساعت از ۸صبح تا ۱۲ شب، بعضی محلات دیگر هم روزانه از ۶ تا ۱۰ ساعت با مشکل قطعی آب مواجه هستند.

یکی از خانم های ساکن کوچه سادات در بلوار آزادی در گفت و گوبا جهانبین نیوز گفت: در ماه مبارک رمضان شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشته و با وجود روزه داری مجبور بودیم برای شستشوی ظروف و لباس تا ساعت ۱۲ شب صبر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در طول روز امکان رسیدگی به امور جاری خانه داری نبودو مابااین شرایط سخت ساختیم، اذعان داشت: در این مدت شنیده ها حاکی از احداث چاه جدید و رفع مشکل کمبود آب بود که چند روز بعد از عید سعیدفطر و وصل آب چاه جدید به شبکه، مشکل تا حد مطلوبی حل شد اما مجددا از چند روز پیش داستان قطعی طولانی مدت ۱۸ ساعته مثل قبل تکرار شد.

این شهروند فرادنبه ای از گرمای هوا و نیاز مردم به آب گفت و خاطرنشان کرد: این مسئله باید در اولویت کار مسئولین قرار گیرد، چرا که حتی ذخیره روزانه هم حلال مشکل نیست و گاهی آب ذخیره بدلیل قطع طولانی مدت برای نوشیدن نیز باقی نمی ماند ولی موضوع اینجاست که بعضی از محلات حداقل روزانه بین ۴ تا ۶ ساعت و گاهی نصف روز می توانند از آب شرب استفاده کنند و حداقل با توجه به اطلاع از ساعت قطع آب برای شستشو برنامه ریزی نمایند اما در محلاتی که آب ۱۸ ساعت قطع است امکان برنامه ریزی وجود ندارد.

وی در پایان از مسئولین استانی و شهرستانی خواستار حل مشکل شد و گفت: مسئولین برنامه ریزی دقیقی داشته باشند تا همه محلات روزانه حداقل نصف روز بتوانند از آب استفاده کنند و مشکلات به حداقل برسد.

تنهایک ساعت از آب شرب می توانیم استفاده کنیم


یکی دیگر از شهروندان در گفت و گو با جهانبین نیوز گفت: گناه ما که در طبقه دوم ساختمان زندگی میکنیم چیست؟ قطعی درازمدت و افت فشار مداوم باعث شده که ما در طول ۲۴ ساعت فقط یک ساعت بتوانیم از آب استفاده کنیم، افت فشار باعث می شود حتی ماشین لباس شویی روشن نشود و لباسهای استفاده شده چندین روز روی هم انباشته شود.

وی از شرایط طاقت فرسا در گرمای تابستان صحبت کرد و گفت: برای استحمام در این فصل گرما آبی وجود ندارد و شرایط به صورت غیرقابل تحملی همه را آزار می دهد.

برداشتهای بی رویه و غیراصولی آب باعث بروز مشکلات موجود شده است

شهروند دیگری گفت: آنچه واضح است برداشتهای غیرعلمی، بی رویه و غیراصولی آب در بخشهای مختلف به ویژه کشاورزی باعث بروز مشکلات موجود شده که می طلبد مسئولین هم نظارت بیشتری روی مقدار و نحوه برداشت آب داشته باشند و هم الگوی تولید کشاورزی در این منطقه را تغییر داده و کشاورزان ملزم به کشت محصولاتی با نیاز حداقلی آب شوند چرا که با روند موجود کشاورزی واقعا زندگی آینده نسل فعلی و نسلهای بعدی با خطر شدید و نگران کننده ای روبرو خواهد شد.

به گزارش جهانبین نیوز، انتظار است مسئولین صدای ناله های تشنگی فرادنبه را که حکایت غم انگیز قطعی مکرر و دائمی آب این شهر است را بشنوند و به فکر چاره اندیشی اساسی باشند.

انتهای پیام/۱۰۲۲ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۴۶:۴۶

30 Dec 2019