۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۳۱۶۳۸
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری:

مردم توانایی پرداخت هزینه واکسن تب برفکی راندارند / درصد از دام های سنگین استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: دامداران مناطق روستایی استان بعضا" تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی( ره) هستند و توان پرداخت بهاء واکسن را ندارند و از واکسن زدن دام ها امتناء می کنند.
مردم توانایی پرداخت هزینه واکسن تب برفکی راندارند / درصد از دام های سنگین استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند
دکتر عبدالمحمد نجاتی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز با بیان اینکه در فاز اول واکسیناسیون تب برفکی بدلیل رایگان بودن واکسن ۱۰۰ درصد دام های سنگین استان واکسینه شدند، اظهار کرد: تنها ۵۳ درصد از دام های سنگین استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

نجاتی گفت: علیرغم این که واکسن به اندازه کافی در اختیار بود ولی به دلیل بهادار بودن واکسن استقبال خوبی از طرف دامداران براتی واکسیناسیون دام های خود صورت نگرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: دامداران مناطق روستایی استان بعضا" تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی( ره) هستند و توان پرداخت بهاء واکسن را ندارند و از واکسن زدن دام ها امتناء می کنند.

نجاتی اظهار امیدواری کرد و گفت: خوشبختانه دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی دام های خود را واکسینه و استقبال بسیار خوبی از طرح واکسیناسیون کردند.

مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به عدم استقبال روستائیان ممکن است در آن مناطق بیماری تب برفکی شیوع پیدا کند و دامداری هایی هم که واکسیناسیون انجام داده اند را در معرض خطر قرار دهند.

وی در پایان افزود پیش بینی اداره کل دامپزشکی در این فاز واکسیناسیون ۷۵ هزار راس بوده که تنها ۴۰ هزار راس دام سنگین واکسینه شده است.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۰۳:۲۹

4 Feb 2020