۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۱۷۶۹۸
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در کوهرنگ

فرهنگ بختياري ريشه در اسلام دارد/بايد از فرهنگ اصيل بختياري حراست کنيم

براي معرفي چهره هاي سرشناس بختياري کوچک ترين اقدامي صورت نگرفته است،قوم غيور بختياري، مظلوم ترين قوم نظام جمهوري اسلامي است.
فرهنگ بختياري ريشه در اسلام دارد/بايد از فرهنگ اصيل بختياري حراست کنيم
 به گزارش جهانبین به نقل از پايگاه خبري تحليلي کوهرنگ خبر محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، شب گذشته (چهارشنبه شب) در ديدار با امام جمعه، سران قبايل و معتمدين شهرستان کوهرنگ با بيان اين که بيکاري و نبود اشتغال، يکي از مهم ترين مشکلات اين منطقه است که مسؤولان بايد براي رفع آن، برنامه ريزي جامع داشته باشند، خاطرنشان کرد: يکي از مهم ترين اقداماتي که ما در تهران براي رفع مشکلات استان چهارمحال و بختياري انجام داده ايم، تشکيل شوراي راهبردي اين استان است.

 وي با اشاره به اين که اين شوراي راهبردي، متشکل از بزرگان استان با هر جناح و سليقه اي است تصريح کرد: مسؤولان، بزرگان و افراد نخبه اين استان را در تهران دور هم جمع کرده ايم و از آن ها خواسته ايم که ديدگاه هاي سياسي خود را کنار بگذارند و همه براي آباداني استان تلاش کنند.

 رضايي با تأکيد بر اين که همه برنامه هاي اين شورا، حول محور استاندار چهارمحال و بختياري و با هماهنگي استانداري صورت مي گيرد ابراز داشت: همه اين کارها در راستاي رفع محروميت استان صورت مي گيرد اما مردم بدانند که ارتقاء و رشد همه جانبه استان، در گرو کمک همه افراد جامعه است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه به فرهنگ اصيل بختياري اشاره کرد و گفت: بختياري ها هميشه زندگي هاي ساده داشته اند اما از نظر فرهنگي در بالاترين سطوح قرار دارند و اين افتخار آن ها است.

 اين مقام مسؤول با انتقاد از اين که متأسفانه فرهنگ اصيل بختياري دست خوش تغييرات شده است خاطرنشان کرد: ما بايد از فرهنگ اصيل بختياري حراست کنيم و آن را به همان صورت گذشته به نسل هاي آينده انتقال دهيم.

 وي با اشاره به اين که اگر امروز بختياري ها از سرداران و بزرگان خود تجليل مي کنند، به خاطر آن است که آن ها مدافع اسلام و وطن خود بوده اند، تصريح کرد: اگر به تاريخ برگرديم و زندگي بزرگان بختياري را مرور کنيم، خواهيم ديد که ارتباط تنگاتنگي بين سرداران بختياري و روحانيت وجود داشته است و اين افتخار قوم غيور بختياري است.

 رضايي ضمن انتقاد از اين که براي معرفي چهره هاي سرشناس بختياري کوچک ترين اقدامي صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: قوم غيور بختياري، مظلوم ترين قوم نظام جمهوري اسلامي است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، ضمن درخواست از روحانيان براي معرفي درست قوم بختياري، به جوسازي هاي عليه اين قوم در سال هاي اخير اشاره کرد و افزود: متأسفانه بسياري از اين جوسازي ها به دليل عدم آگاهي است که بايد ديدها را عوض کنيم و در اين ميان، تک تک افراد قوم بختياري وظيفه دارند.

 اين مقام مسؤول با تأکيد بر اين که فرهنگ بختياري، ريشه در اسلام دارد، اظهار داشت: در معرفي چهره هاي شاخص اين قوم، بايد مراقب افراد سوء استفاده کننده باشيم که تنها راه جلوگيري از انحراف، حرکت کردن حول محور روحانيت است.

 در ادامه اين نشست نيز حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي، امام جمعه کوهرنگ، با اشاره به اين که احترام به بزرگان، روش و منش اسلامي است، خاطرنشان کرد: يکي از ويژگي هاي بارز رسول الله اين بود که بزرگان هر قومي را با هر ديدگاهي احترام مي کردند.

 وي با اشاره به اين که ما نيز بايد سيره و روش پيامبر خاتم را الگوي خود قرار دهيم و بزرگان قوم بختياري را احترام کنيم، تصريح کرد: محسن رضايي يکي از اين بزرگان بختياري است که قوم غيور بختياري به داشتن چنين سرداري به خود مي بالد.

 امام جمعه کوهرنگ در ادامه به کاستي هاي شهرستان کوهرنگ در همه زمينه ها اشاره کرد و افزود: متأسفانه محروميت در شهرستان کوهرنگ بي داد مي کند و اين برازنده نظام اسلامي نيست که مردم مرکز يک شهرستان، در فقر فرهنگي و اقتصادي به سر برند.

 حجت الاسلام طباطبايي صفا و صميميت، شجاعت و دفاع از انقلاب و اسلام، حضور در صحنه هاي مختلف انقلاب و پاسداري از نظام را از ويژگي هاي بارز مردم اين منطقه دانست و خاطرنشان کرد: قوم بختياري تنها قومي است که صد در صد آن دوستدار اهل بيت و شيعه امام علي(ع) هستند و اين بزرگ ترين افتخار آن ها است.

 امام جمعه کوهرنگ با اشاره به اين که شهرستان کوهرنگ در بهترين شرايط آب و هوايي قرار دارد و مناطق گردشگري آن زبان زد خاص و عام است، افزود: اين درحالي است که بسياري از روستاهاي اين منطقه داراي آب آشاميدني مناسب نيستند و براي مصرب آب شرب خود، از چشمه ها استفاده مي کنند.

 اين مقام مسؤول، به نبود زيرساخت هاي مناسب فرهنگي در اين شهرستان اشاره کرد و افزود: متأسفانه در تخصيص اعتبارات، نه تنها به اين شهرستان توجه ويژه نمي شود بلکه از بسياري شهرستان هاي ديگر نيز کمتر اعتبار دريافت مي کند که با اين ديدگاه نمي توان بر مشکلات غلبه کرد.

 وي با اشاره به اين که شهرستان کوهرنگ در زمينه فرهنگي نيازمند يک جهش کلي است خاطرنشان کرد: در اين سال هاي پس از انقلاب، کارهاي بسياري صورت گرفته است اما از آن جايي که کارها با برنامه ريزي پيش نرفته و سند چشم اندازي وجود نداشته، هنوز چهره فقر از اين شهرستان رخت بر نبسته است.

 امام جمعه کوهرنگ، نبود حوزه علميه در اين شهرستان، نبود دانشگاه، کمبود روحاني و همچنين کمبود زيرساخت هاي فرهنگي در همه زمينه ها را از عوامل عقب ماندگي فقر فرهنگي منطقه عنوان کرد و خواستار توجه ويژه مسؤولان کشوري و استاني به اين امور شد.

 در پايان اين نشست نيز بزرگان بختياري به بيان مشکلات شهرستان کوهرنگ پرداختند.

انتهای پیام/
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۵:۴۱

25 Jan 2020