۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۳۰۳۷۸
260 تشکل بسیج دانشجویی اعلام کردند

لزوم بررسی مجدد تصمیمات دولت در قراردادهایFATF و IPC/ در معرض خطر بودن استقلال کشور

260 تشکل بسیج دانشجویی در بیانیه ای اعلام کردند: بر تمامی نهادهای ذیربط واجب است اقدامات لازم پیرامون بررسی مجدد تصمیمات دولت در قراردادهای اخیر علی الخصوص FATF و IPC را در دستور کار قرار دهند.
لزوم بررسی مجدد تصمیمات دولت در قراردادهایFATF و IPC/ در معرض خطر بودن استقلال کشور
به گزارش جهانبین نیوز؛ دانشجویان بسیجی ۲۶۰ دانشگاه کشور در بیانیه‌ای اعلام کردند: تمامی اقدامات دولت از قبیل IPC، خصوصی‌سازی آموزش و پرورش، ورود ایران به WTO، بین‌المللی شدن آموزش عالی، اجرایی شدن FATF و برنامه ششم توسعه و همچنین اقداماتی نظیر پیاده شدن مدل های برجامیزه شده در حوزه های حقوق بشر و موشکی همه در کنار هم مسیری را تشکیل خواهد داد که انتهای آن بر باد رفتن استقلال کشور خواهد بود و بر تمامی نهادهای ذیربط واجب است اقدامات لازم پیرامون بررسی مجدد تصمیمات دولت در قراردادهای اخیر علی الخصوص FATF و IPC را در دستور کار قرار دهند و به دور از منافع حزبی و جناحی و لابی های سیاسی آنچه به صلاح انقلاب است را عملی سازند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: حفظ استقلال و حاکمیت ملی کشور و مبارزه با هر عامل خارجی که قصد تحمیل اراده شیطانی خود را در اداره امور ایران اسلامی دارد از شعارهای اولیه و بدیهی نهضت انقلاب اسلامی بود امروز نه به دست ایادی استکبار و جریانات علیه نظام در خارج مرزها بلکه توسط همان جریان غیرانقلابی درون نظام در معرض خطر جدی قرارگرفته است.

این تشکل‌های دانشجویی تاکید کردند: عده‌ای با ارائه مدل‌های مبهم قراردادهای نفتی حاکمیت ملی کشور و تسلط بر منابع ملی مان را زیر سوال می‌برند، عده‌ای از تجربه مهلک برجام درس نگرفته‌اند و اصرار بر انطباق این مدل خطرناک در حوزه های منطقه‌ای و حقوق بشر را دارند، هیات‌های نظارت و بررسی چگونگی اجرای برجام در خواب به سر می‌برند و بدعهدی‌های طرف مقابل را لاپوشانی می‌کنند و همچنان به سراب بی‌رمق برجام افتخار می‌کنند. صاحبان حقوق‌های نجومی همچنان از ملت طلبکار هستند و رویه سابق را بی واهمه ادامه می‌دهند و دولت محترم نیز گمان کرده است با مصاحبه‌های و اقدامات تشریفاتی محض و همچنین فرافکنی پیرامون مسائل متعدد و فرار از پاسخگویی می تواند اذهان مردم را از این مسئله منحرف بکند. حال در جدیدترین گام خود در مسیر استحاله و تغییر رفتار انقلاب اسلامی دست به تحریم نهادهای داخلی کشور زده اند و به آن افتخار می کنند و این "خود تحریمی" را نشانه پیشرفت نظام اقتصادی می دانند و این همان خطر جدی است که بارها و بارها در بیانیه ها، نامه ها، جلسات تبیینی و... توسط جریان انقلابی نسبت به آن هشدار داده شده بود.
در ادامه تاکید شد: فی الواقع باید پرسید، فاین تذهبون؟ این که هرروز از گوشه و کنار کشور خبر ناخوشایندی از قراردادهای پر از ذلت و خواری و ناقض مبانی قانونی و ارزشی انقلاب اسلامی به گوش برسد ناظر بر تحقق کدام یک از خواسته‌های مردم و رهبری انقلاب است؟ آیا عده‌ای گمان کرده اند که سرمایه‌های عظیم این نظام که با خون دل هزاران زن و مرد و پیر و جوان دلسوخته گرد آمده است دربست در انحصار و ید اختیار آنان است که اینگونه بی محابا از آن هزینه می‌کنند؟

در قسمت دیگری از این بیانیه آمده است: به راستی در این بحبوحه، انتظار آن است که نهادهای نظارتی مانند مجلس شورای اسلامی، به جد مسائل را دنبال کنند و اجازه عدول از مصالح کشور را به هیچ شخص و جریانی ندهند. نمایندگان محترم مجلس نباید فراموش کنند آن روز که با تکیه بر رای مردم وارد خانه ملت شدند، سوگند یاد کردند که حافظ استقلال کشور باشند و از آن حفاظت و حراست کنند؟ باید از نمایندگان محترم پرسید، می‌خواهید در برابر این دست اقدامات که نقض صریح استقلال کشور در موارد متعدد و قالب‌های مختلف است چه کنید؟ هیهات که در بزنگاه‌های کشور در انجام مسئولیت خود کوتاهی نماییم. متاسفیم آن روز که خطوط قرمز رهبری در برجام زیر پا گذاشته شد، در کوتاه ترین زمان ممکن برجام تصویب گردید، امروز انتظار از مجلس محترم حضور فعالانه در عرصه ی تصمیم‌گیری ها می باشد. امروز باید مراقب بود که با سازوکار قرادادهای جدید بانکی استقلال و عزت کشور زیر سوال قرار گرفته است و مشخص نیست دامنه این تساهل و تسامح تا کجا ادامه دارد.

این تشکل‌های دانشجویی تاکید کردند: این غیر عقلانی و غیرمنطقی است که نهادهایی مانند وزارت ارشاد، وزارت دفاع، سپاه پاسداران و زارت اطلاعات تحت تحریم های داخلی قرار بگیرند و به هنگام درخواست کمک از سوی بانک های داخلی، نامه ای مبنی بر ناتوانی در ارائه خدمات به جهت حضور در لیست تحریم ها دریافت کنند. با این روند بعید نیست، مجبور باشیم بر سر این مذاکره کنیم که پسوند اسلام را از وزارت ارشاد برداریم و برنامه های ساخت موشک وزارت دفاع را تعطیل کنیم و یا سپاه پاسداران را منحل کنیم و مبارزه با جریان های مغرض با انقلاب را از دستور کار وزارت اطلاعات حذف کنیم تا راضی شوند این نسل جدید تحریم‌ها را لغو کنند. آنچه مشخص است تمامی این اقدامات از قبیل IPC، خصوصی سازی آموزش و پرورش، ورود ایران به WTO، بین المللی شدن آموزش عالی، اجرایی شدن FATF و برنامه ششم توسعه و همچنین اقداماتی نظیر پیاده شدن مدل های برجامیزه شده در حوزه‌های حقوق بشر و موشکی همه در کنار هم مسیری را تشکیل خواهد داد که انتهای آن بر باد رفتن استقلال کشور خواهد بود. البته که اعتراف برخی از مدیران و اساتید که از طراحان این مسیر بوده و سینه سپر می‌کنند و نسبت به مغایرت پیشرفت اقتصادی کشور با استقلال سخن پراکنی می کنند و اساسا مقوله استقلال در دهکده نوین جهانی را بی ارزش و فاقد اعتبار می دانند خود گواه بر این مصیبت های عظماست.

در ادامه آمده است: اما همگان نیک آگاه باشند هنوز نسل جوان انقلابی و مومن کشور در صحنه حضور دارند و آتش غیرت و انقلابی گری آنها خاموش نشده است که جمهوری اسلامی تقلبی علم شود و ماهیت نظام اینگونه به خطر بیفتد. ما جریان جوان انقلابی کشور، اعلام می داریم بر تمامی نهادهای ذیربط واجب است اقدامات لازم پیرامون بررسی مجدد تصمیمات دولت در قراردادهای اخیر علی الخصوص FATF و IPC را در دستور کار قرار دهند و به دور از منافع حزبی و جناحی و لابی‌های سیاسی آنچه به صلاح انقلاب است را عملی سازند. بی شک دانشجویان انقلابی اقدامات ایشان را رصد و آنرا به ملت شریف ایران گزارش می نمایند.

در پایان تاکید شده است: در نهایت به عده‌ای که گمان کرده‌اند انقلاب سفره اختصاصی آنهاست و سرمایه های این نظام را مایملک خود می دانند یادآور می شویم بیش از این صبر جنبش دانشجویی انقلابی را آزمایش نکنند و خطوط قرمز امام، رهبری و مردم را در همه تصمیمات خود ملاک قرار دهند. توصیه می‌کنیم کمی در تاریخ انقلاب نیز تطور کنند و ببینند کیف کان عاقبه الذین من قبل.

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۲۵:۲۸

29 Dec 2019