۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۳۹۳۸۸
امام جمعه شهر فارسان:

بايد در برابر دشمنان بر انقلابي بودن خود تکيه کنيم

امام‌جمعه شهر فارسان گفت: ما در برابر دشمنان و شرايط مهم جهاني و منطقه بايد بر انقلابي بودن تکيه کنيم و بر بصيرت و آگاهي سياسي خود بيفزاييم و در برابر تحريف افکار و انديشه‌هاي امام و دستمايه‌هاي 15 خرداد حساس باشيم.
بايد در برابر دشمنان بر انقلابي بودن خود تکيه کنيم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: اين دو روز يعني 14 و 15 خرداد که کنار هم قرارگرفته‌اند، روزهاي بزرگي در تاريخ هستند. امام (ره) از سال 41 و خرداد 42 رهبري ملت را به دوش گرفتند و تا سال 67، حدود ربع قرن ملت را هدايت کردند و به‌واسطه حضور مردم و قيام ملت و رهبري امام  انقلاب عظيمي برپا شد. امام همواره بر 15 خرداد تأکيد مي‌کردند و فرمودند: من تا هميشه 15 خرداد را تعطيل و عزاي عمومي اعلام مي‌کنم.

15 خرداد معادلات فکري جهان را تغيير داد

امام‌جمعه فارسان به عظمت اين روز که برآمده از ملت و حوزه علميه است اشاره داشت و گفت: نکته اول اينکه 15 خرداد يک نُقطه عطف در تاريخ کشور و فصل نوين در حرکت‌هاي اسلامي بود. 15 خرداد با همه حرکات قبلي کشور متفاوت بود. در آن زمان پايه انقلاب‌هاي ديگري که در دنيا رخ‌داده بود، افکار ديگري بود. 15 خرداد يک حرف نو و منطق جديد را در انقلاب و مبارزه عرضه کرد. 15 خرداد معادلات فکري جهان را تغيير داد.

وي تصريح کرد: نکته دوم 15 خرداد فقط يک حادثه سياسي نبود، يک تکانه بزرگ اجتماعي و فکري در جهان معاصر بود. جهان را وارد عرصه نو و جديدي کرد.

امام جمعه فارسان بيان دشت: نکته سوم در 15 خرداد ملت بدون چشم‌داشت به هيچ قدرتي و بدون اتکا بر هيچ جريان و گروهي جز اسلام کار جديدي را شروع کرد، طرح اسلام به شکل جديد با آن نگاه اجتهادي و منطقي که امام داشت، 15 خرداد از درون ملت و جوانان پاکباخته و زنان رادمرد و انسان‌هاي بزرگ برخاست و آن حادثه بزرگ را آفريد و سرآغاز يک انقلاب شد.

اين ملت بر سر آرمان‌ها و همراه با رهبر بزرگ خود ايستاده است

وي اظهار داشت: نکته چهارم در 15 خرداد تکيه‌گاه اصلي مرجعيت و ولايت بود، 15 خرداد ريشه در اسلام سياسي و انقلابي، اسلامي با قرائت صحيح امام داشت، اسلامي که پاسخگوي دنياي امروز است و استقلال و آزادي و حرکت ملت را به سمت آرمان‌هاي بزرگ ارائه مي‌کرد. اين راه را ملت در پرتوي رهبري حضرت امام ادامه داد و به پيروزي انقلاب رسيد. بعد از ارتحال امام رهبر رشيد و بزرگ و فرزانه ما اين مسير را ادامه داد.

امام‌جمعه فارسان گفت: ما هم در اين نماز جمعه و در آستانه ارتحال امام و آغاز رهبري رهبر فرزانه انقلاب و در آستانه سالروز 15 خرداد با رهبر عزيز ميثاق مي‌بنديم که اين ملت بر سر آرمان‌ها و همراه با رهبر بزرگ خود ايستاده است و هرگز از اين آرمان‌ها و معيارها در هيچ قلمرو و ساحتي کوتاه نخواهد آمد.

وي بيان داشت: ملت و جوانان و حوزه و دانشگاه هوشيارند تا عنصر انقلابي بودن را صيانت کنند. ما در برابر دشمنان و شرايط مهم جهاني و منطقه بايد بر انقلابي بودن تکيه کنيم و بر بصيرت و آگاهي سياسي خود بيفزاييم و در برابر تحريف افکار و انديشه‌هاي امام و دستمايه‌هاي 15 خرداد حساس باشيم.

انتهاي پيام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۲۲:۲۶

4 Feb 2020