۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۳۳۳۴۸
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری:

باید عدالت جنسیتی در جامعه برقرار شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری در نشست بررسی منشور حقوق شهروندی در حوزه بانوان که در دانشگاه آزاد واحد شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: منشور حقوق شهروندی یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید است.
باید عدالت جنسیتی در جامعه برقرار شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری در نشست بررسی منشور حقوق شهروندی در حوزه بانوان که در دانشگاه آزاد واحد شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: منشور حقوق شهروندی یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید است که توسط رئیس جمهور کشورمان رونمایی شد و مفاد اختصاصی آن درحوزه زنان و خانواده استخراج شده است و دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و تشکل ها درحدود صلاحیت قانونی خود با جلب مشارکت مردم و نهادها موظف‌اند ضمن اطلاع رسانی و جریانسازی در تهیه و تدوین برنامه تفصیلی آن تلاش کنند.

فاطمه دوستی با اشاره به اینکه این منشور در ۲۸ ماده کلی که تحت عنوان حقوق و تکالیف اختصاصی زنان است و ۴۲ ماده مشترک احصا شده است، افزود: انتظار این است که جلسات منسجمی پیرامون این منشور تشکیل شده و موارد مهم بررسی شوند تا منتج به تدوین برنامه ای جامع با رویکرد منطقه‌ای و محلی (برش استانی) شده و به معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری جهت برنامه ریزی‌های نهایی ارایه شود.

وی با تاکید بر اینکه لازم است دانشجویان نیز با مفاد منشور حقوق شهروندی آشنا شوند، ادامه داد: همیشه تصمیم‌گیری‌ها در سطح کلان انجام می‌گرفته که دردولت تدبیروامید بیشتر توجه به تدوین برنامه ها با توجه به برش استانی است.

دوستی با اشاره به اینکه حضور زنان در تدوین و تنظیم برنامه‌های تفصیلی ضروری است و همه باید با آن همراه باشند، بیان داشت: در واقع موافق با دوقطبی شدن جامعه به دو گروه زنان و مردان نیستیم اما باید عدالت جنسیتی در جامعه برقرار شود.

در ادامه این نشست دکتر پورارشد عضو هیأت علمی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد منشور حقوق شهروندی را به نوعی چراغ راه عنوان کرد و گفت: این منشور در واقع بیشتر بار جامعه‌شناسی و سیاسی دارد و برخی موارد ذکر شده در آن مفادی هستند که در قانون نیز وجود دارد که جهت کاربردی و عملیاتی شدن آن نیاز به تدوین برنامه عمل است.

همچنین مقرر شد خانم دکتر سپهری عضو هیات علمی و مسوول شورای راهبردی زنان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد از افراد کارشناس مربوط به حوزه‌های حقوقی‌، روانشناسی، مدیریت و جامعه‌شناسی دعوت کرده و جلسات پیرامون این منشور و تهیه برنامه تفصیلی دراین حوزه صورت پذیرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۸:۳۸

30 Dec 2019