۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۳۷۸۵۸

کمبود اعتبارات روند تکمیل سد غدیر باباحیدر را به تاخیر انداخت

مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان گفت: مجموعاً پروژه سد غدير باباحيدر 76 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و براي اين پروژه 70 ميليارد تومان ديگر اعتبار پيش‌بيني مي‌شود و اميدواريم با تأمين اعتباري که داريم تا پايان سال 97 بدنه اين پروژه را به اتمام برسانيم.
کمبود اعتبارات روند تکمیل سد غدیر باباحیدر را به تاخیر انداخت
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پيرغار، نادري، مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان گفت: سد غدیر از سال 86 پس از انجام مطالعات و تخصيص اعتبارات عمليات اجرايي اوليه آن شروع‌شده است و با توجه به روند تخصيص اعتبارات خوشبختانه اين پروژه روند بهتري را در پيش‌گرفته است.

تا پايان سال 97 بدنه اين پروژه را به اتمام مي رسد

وي در ادامه افزود: مجموعاً پروژه سد باباحيدر 76 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و ساير عمليات مرتبط انجام‌شده و براي اين پروژه 70 ميليارد تومان ديگر پيش‌بيني مي‌شود و اميدواريم با تأمين اعتباري که داريم تا پايان سال 97 بدنه اين پروژه را به اتمام برسانيم.

مهندس نادري، خاطرنشان کرد: در بحث آبگيري سد طي دستورالعمل‌هايي که از سوي دولت و وزارت نيرو به شرکت‌هاي آب منطقه‌اي استان‌ها ارسال‌شده آبگيري منوط به پاک‌سازي کامل مخزن سد و تملک مخزن سد که بعد از تملک مراحل بعدي انجام مي‌شود.

وي اظهار داشت: در پائين‌دست شبکه آبياري داريم که اين سد براي تأمين آب شرب و مصارف کشاورزي است در رابطه با بحث کشاورزان 1440 هکتار اراضي وجود دارد که بايد هماهنگي‌هاي لازم با ذي‌نفعان را انجام دهيم.

 
در ادامه علي کاظمي، نماينده شهرستان‌هاي فارسان، اردل، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي گفت: خوشبختانه با تلاشهاي وزارت نيرو و مجلس اعتبارات خوبي به پروژه‌ها اختصاص‌يافته است.

وي از مسئولين و مديران استاني خواست که همکاري لازم را به‌منظور تکميل اين سد داشته باشند تا هرچه سريع‌تر اين پروژه راه‌اندازي شده و خواسته مردم برطرف شود.


سد غدير باباحيدر براي تامين آب شهرستان فارسان

سد غدير باباحيدر در شهرستان فارسان قرار است که آب شرب ساکنان اين شهرستان را تأمين کند، محل احداث سد مخزني غدير در چهارمحال بختياري در فاصله 47 کيلومتري شهرستان شهرکرد و حدوداٌ سه کيلومتري غرب شهر باباحيدر و 4.1 کيلومتري شمال شرقي روستاي اميدآباد بر روي رودخانه سراب باباحيدر قرار دارد.

منبع اصلي تأمين آب طرح از دو سرشاخه سراب و بردي تشکيل شده که شاخه اصلي آن سرشاخه سراب است که از طريق چشمه پرآب سراب تغذيه مي‌گردد.

اهداف اين طرح شامل تأمين آب شرب و صنعتي، تأمين آب موردنياز اراضي کشاورزي پاياب حوضه به ميزان 1450 هکتار و ذخيره‌سازي و تنظيم آب رودخانه سراب است، گفتني آن‌که طول تاج سد 624 متر و ارتفاع آن از سنگ‌بستر به 68 متر مي‌رسد و از نوع خاکي-سنگريزه‌اي است.

عمليات اجرايي اين سد از يازده تير 1387 آغازشده و قرار بوده که ظرف 32 ماه پايان‌يافته و به بهره‌برداري برسد، ظاهراً! به دليل کمبود اعتبار، هنوز به بهره‌برداري نرسيده است.

انتهاي پيام1026ج /590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۵۹:۱۵

31 Dec 2019