۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۲۹۱۱۸
رئيس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان کوهرنگ

25 واحد آبمعدني در کوهرنگ به بهره برداري ميرسد

رئيس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان کوهرنگ مي گويد: در فاز اول 16 واحد و در فاز دوم 9 واحد آبمعدني در اين شهرستان به بهره برداري برسد که اين امر قطعا تحقق خواهد يافت.
25 واحد آبمعدني در کوهرنگ به بهره برداري ميرسد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي کوهرنگ خبر، دهم تير ماه بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي روز صنعت و معدن ناميده شده است.
 
اختصاص اين روز فرصت مناسبي است كه به مهم ترين موتور محركه اقتصاد يعني بخش صنعت و معدن نگاهي انديشمندانه شود چرا كه اين بخش به عنوان عامل مولد اشتغال پايدار در افزايش توليد ناخالص ملي و در آمد سرانه نقش بسزايي دارد.
 
اهميت صنايع كوچك و متوسط ضروري به نظر مي رسد، زيرا اين صنايع در سطح مملكت، خاصه در روستاها و شهرهاي كوچك از جمله کوهرنگ مي توانند منبع كارآفريني زيادي باشند.
 
هم اكنون حدود نيمي از واحدهاي توليدي كشور واحدهايي هستند كه بين يك نفر تا 5 نفر كارگر دارند و اگر كارگاه هاي زير 50 نفر را به حساب آوريم، 61 درصد كل واحدهاي توليدي كشور در اين رديف قرار مي گيرند، به اين ترتيب، واحدهاي كوچك توليدي حجم بزرگ اقتصاد اشتغال را در بر مي گيرند.
 
توسعه و گسترش سازمان يافته اين واحدها مي تواند در پيشرفت سراسري اقتصاد و توليد و اشتغال در كشور نقش تعيين كننده داشته باشد.
 
دکتر مهراب جمالپور رئيس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان کوهرنگ در اين باره در مصاحبه اختصاصي با کوهرنگ خبر پيرامون وضعيت، صنعت اين شهرستان گفت: بيشتر مزيت نسبي شهرستان کوهرنگ در توليد آبمعدني مي باشد، البته صنعت توريسم و دامپروري هم در اين شهرستان داراي مزيت است.
 
مهراب جمالپور با اشاره به وجود چندين کارخانه آبمعدني در کوهرنگ بيان داشت: از طريق، صنعت معدن و تجارت اين شهرستان، شهرک تخصصي آبمعدني کوهرنگ در 2 فاز پيگيري مي شود.
 
وي گفت: مصوب شده است در فاز اول 16 واحد و در فاز دوم 9 واحد آبمعدني در اين شهرستان به بهره برداري برسد که اين امر قطعا تحقق خواهد يافت.
 
رئيس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان کوهرنگ افزود: تا پايان سال 95 در شهرک تخصصي آبمعدني کوهرنگ 4 واحد، آبمعدني نگين زاگرس، آبمعدني چشمه نوشان زاينده رود، آبمعدني سروش سپاهان کوهرنگ و يک واحد در روستاي غلام آباد بنام آبمعدني زردکوه کوهرنگ بختياري افتتاح و به بهره برداري خواهد رسيد.
 
 مهراب جمالپور تصريح کرد: جهت راه اندازي اين واحدها بيش از 400 ميليارد ريال اعتبار ارزي و ريالي اختصاص داده شده است.
 
وي گفت: با راه اندازي اين 4 واحد بيش از 150 نفر بصورت مستقيم مشغول بکار خواهند شد.
 
دکتر جمالپور به وجود ذخاير معدني، غني شامل سنگ هاي گرانيت، مرمر و سنگ هاي تزئيني و ساير سنگ هاي قيمتي در کوهرنگ اشاره کرد  و بيان داشت: ظرفيت سرمايه گذاري فراواني در بخش صنعت معدن و تجارت در شهرستان وجود دارد.
 
وي گفت: در حال حاضر 4 واحد ذخاير معدني و غني سازي سنگ هاي قيمتي در کوهرنگ فعال است.
 
جمالپور در ادامه با  تشويق به سرمايه گذاران به سرمايه گذاري در اين شهرستان با توجه به اينکه استعدادها و پتانسيل هاي فراواني دارد و جلسات مختلفي براي حمايت از سرمايه گذاران گرفته شده است، افزود: کميته اي با عنوان کميته تسهيل و رفع موانع توليد در شهرستان کوهرنگ با رياست فرماندار کوهرنگ تشکيل شده است.
 
وي گفت: مصوبات خوبي جهت رفع مشکلات توليد کننده گان از جمله توليدات کارخانجات آبمعدني و دهکده گردشگري دشت لاله و شيلات ماهي گرفته شده است.
 
جمالپور بيان داشت: اعتبارات خوبي از طريق بانک هاي عامل از جمله بانک صنعت معدن جهت رفع مشکل سرمايه در گردش توليد کننده گان اختصاص پيدا کرده است.
 
وي از افتتاح سيلوهاي دوقلوي 10 تني گندم در شهرستان خبر داد و گفت: در جهت مديريت بهينه مصرف و توزيع عادلانه بين روستاييان اختصاص دارد.
 
رئيس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان کوهرنگ در پايان گفت: در شهرستان کوهرنگ سرمايه در گردش اکثر واحدهاي توليدي پرداخت گرديده و با افتخار اعلام مي کنيم که هيچ واحد توليدي در کوهرنگ تعطيل نشده است کما اينکه تا آخر سال چندين واحد توليدي افتتاح خواهد شد.
 
توليد کننده گان و واحد هاي کوچک وبزرگ کوهرنگنيز در گفت و گو با کوهرنگ خبر پيرامون مشکلات اين واحدها سخن گفتند. يکي از مديران اين کارگاه ها گفت: مديران دستگاههاي اجرايي بايد جسور باشند و در تصميم ‌گيري‌هاي خود از شيوه‌هاي کار‌آمد و ظرفيت‌هاي موجود استفاده کنند و براي ظرفيت‌هاي خالي نيز راه حل‌هاي مناسب را برگزينند.

 
وي که نميخواهد نامش عنوان شود گفت: استفاده از فناوري هاي جديد و طرح هاي دانش بنيان در احياي واحدهاي صدمه ديده، نيمه تعطيل و تعطيل صنعتي و توليدي بايد در دستور کار مديران قرار گيرد.
 
اين مدير بيان داشت: خدمت رساني در نظام مقدس جمهوري اسلامي افتخاري است که خداوند نصيب مسوولان و مديران کرده است بنابر اين براي شکر گذاري و پاسداشت اين نعمت الهي بايد خدمت رساني بي منت را سرلوحه امور خود قرار دهند. 
 
اين مدير در ادامه ميگويد: تامين برق واحدهاي توليدي و صنعتي، تامين زيرساخت‌هاي شهرک هاي صنعتي شهرستان کوهرنگ، آسفالت معابر و خيابان‌ها و نيز جدول‌کشي، مشکل قطعي آب، مشکلات ناشي از واگذاري انشعابات آب، گاز و تلفن، طولاني بودن روال اداري اخذ مجوزها، عدم اعمال معافيت‌هاي مالياتي، ساماندهي ورودي شهرک هاي صنعتي و نيز عدم ثبات در قيمت زمين‌هاي واگذاري براي سرمايه‌گذاري و احداث کارخانجات از جمله مسايل و مشکلات مهمي است که بايد تصميمات لازم براي برطرف شدن آنان اتخاذ شود.
 
 حل مشکلات حوزه صنعت و توليد از اولويت هاي دولت تدبير و اميد به شمار مي رود و براي حمايت از واحدهاي توليدي اين واحدها بايد پشتيباني شوند.
 
يکي ديگر از توليد کننده گان مي گويد: واردات بي رويه و عدم فروش در بازارهاي مهم و بين المللي از جمله مشکلات برون کارگاهي واحدهاي توليدي به شمار مي‌رود. 
 
وي ميگويد: کمبود نقدينگي و سرمايه در گردش، بالا بودن هزينه‌هاي توليد، فرسودگي ماشين‌آلات و نياز به اصلاح و جابه‌جايي از جمله مشکلات ديگر اين واحدها مي باشد.
 
علاوه بر اين مشکلات، پايين بودن فناوري، نقص در مديريت و وجود مشکلات بيمه‌اي کارگران واحدهاي توليدي از ساير مشکلات درون‌کارگاهي واحدهاي توليدي است.
 
يکي از بافندگان فرش هم مي گويد: عدم تأمين مواد اوليه به‌دلايلي ، واردات بي‌رويه و عدم فروش در بازارهاي خارجي و صادرات نيز از جمله مشکلات برون کارگاهي واحدهاي توليدي به شمار مي‌رود.
 
انتهاي پيام1022ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۰:۳۴

26 Dec 2019