۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۲۹۴۵۱
گمانه زنی نتایج ایران در المپیک ریو؛

دورخیز کشتی آزاد برای سه مدال المپیک/ فعلا امیدی به کاپیتان نیست!

تیم ملی کشتی آزاد ایران درحالی خود را برای حضور در المپیک ریو مهیا می‌کند که اعضای کادر فنی در کنار نفرات میدان‌دیده و باتجربه، امید زیادی به درخشش جوانان باانگیزه و تشنۀ مدال این تیم دارد.
دورخیز کشتی آزاد برای سه مدال المپیک/ فعلا امیدی به کاپیتان نیست!
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: ظهر جمعه بود که شورای فنی با اعلام ترکیب نهایی تیم ملی کشتی آزاد ایران برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو به انتظار بسیاری از اهالی این رشته پایان داد و به رغم مشخص بودن ترکیب از ماه ها قبل، خیال همه به ویژه خود آزادکاران ملی‌پوش را در این خصوص راحت کرد. با نگاهی به ترکیب تیم اعزامی می‌توان دریافت که رسول خادم و همکارانش، علاوه بر مهره های باتجربه، حساب ویژه‌ای روی جوانان با انگیزه و آینده دار کشتی ایران باز کرده‌اند. جوانانی که از دل فرایند انتخابی تیم ملی سر برآوردند و هر کدام برای رسیدن به دوبنده تیم ملی رقبای بزرگ و عنوان دار خود را نیز از پیش رو برداشتند.

رحیمی و حسرت لاس‌وگاس

ملی پوش وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران با کارنامه‌ای درخشان، بی‌شک یکی از مردان پرامید کاروان کشتی است. حسن رحیمی باتجربه و میدان‌دیده که چهار مدال طلا، نقره و برنز رقابتهای جهانی را در ویترین افتخاراتش دارد در شرایطی راهی ریو خواهد شد که تنها به مدال طلای وزن نخست می اندیشد. رحیمی که سال گذشته در رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس در ثانیه‌های پایانی فینال از کسب مدال طلا بازماند همچنان در حسرت و اندیشه جبران این اتفاق تلخ است که به قول خودش چه جایی بهتر از المپیک ریو.

سرانجام نوبت به نصیری رسید

انتخاب ملی پوش وزن ۶۵ کیلوگرم از بین دو مدعی باتجربه و باانگیزه کار دشواری بود تا اینکه رقابتهای انتخابی تکلیف یکی از این مدعیان روشن کرد و مصدومیت سید احمد محمدی همه چیز را به سود میثم نصیری رقم زد. نصیری با وجود اینکه تجربه و عناوین کمتری نسبت به محمدی دارد اما می تواند با روحیه جنگندگی و جسارت خود برای هر حریفی خطرساز باشد. این جوان زنجانی به خوبی می داند حضور در المپیک ریو می تواند نقطه عطفی در کارنامه او باشد، پس چه بهتر که از این فرصت به خوبی استفاده کرده و با دست پر به ایران بازگردد.

یزدانی، امید اول کاروان کشتی آزاد

راحت‌ترین انتخاب برای شورای فنی، سپردن دوبنده وزن ۷۴ کیلوگرم به پدیده جوان و شگفت انگیز کشتی ایران بود. حسن یزدانی با عملکرد خود طی دو سال اخیر و همچنین کسب عنوان نایب قهرمانی رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس هیچ حرفی برای انتخاب در این وزن باقی نگذاشت و توانست قاطعانه نامش را از مدتها قبل به عنوان ملی پوش المپیکی ایران مطرح کند. یزدانی در جام جهانی ۲۰۱۶ آمریکا هم با کسب چهار پیروزی در چهار کشتی نشان داد چیزی برای کسب مدال در المپیک کم ندارد. این جوان مازنی قاطعانه برای تمامی رقبای خود خط و نشان کشید و همچنان در انتظار رویارویی با جردن باروز آمریکایی است تا شاید بتواند با غلبه بر او حماسه ساز المپیک روی شود. البته ما همچنان امیدواریم ستاره تیم آمریکا در بازیهای المپیک در گروه یزدانی حضور نداشته باشد تا ستاره جوان ایران نیز بتواند براحتی مسیر خود را تا فینال طی کند!

کریمی در اندیشه جبران است

آزادکار وزن ۸۶کیلوگرم کشتی ایران هر چند در جام جهانی ۲۰۱۶ آمریکا به دلیل خستگی مفرط از تمرینات سنگین نتوانست نمایش قابل قبولی داشته باشد اما همچنان یکی از امیدهای اصلی کسب مدال در المپیک است.علیرضا کریمی با کسب مدال برنز در رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس نشان داد می‌تواند جایگزین مناسبی برای بزرگان این وزن باشد که البته این ادعا را در رقابتهای انتخابی تیم ملی با غلبه بر تمامی مدعیان نامدار این وزن اثبات کرد. بسیاری از کارشناسان و اهالی کشتی، کریمی را نیز یکی از مردان مدال آور می‌دانند و منتظرند تا او در المپیک ریو، همان کریمی قبراق و ششدانگ همیشگی کشتی ایران باشد.

کاپیتان مصدوم و جوان باانگیزه!


حتی فکر مصدومیت کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران، آن هم در آستانه المپیک نگران کننده بود که متاسفانه این اتفاق اوایل سال جاری رخ داد و رضا یزدانی را زمین گیر کرد. مصدومیت پلنگ جویبار نه تنها برای او که تنها یک مدال المپیک در ویترین افتخاراتش کم داشت را نگران کرد، بلکه شورای فنی و اعضای کادر فنی تیم ملی را نیز برای انتخاب ملی پوش وزن ۹۷کیلوگرم دچار اما و اگر ساخت. به هر حال نام یزدانی فعلا در لیست المپیکی ها قرار دارد تا اینکه او بتواند در واپسین روزهای باقیمانده تا المپیک نظر شورای فنی را جلب کند. در غیر اینصورت دوبنده این وزن به جوان باانگیزه خراسانی کشتی ایران یعنی امیر محمدی خواهد رسید تا بتواند بزرگترین و مهمترین میدان رسمی دوران کشتی خود را در المپیک ریو تجربه کند.

قاسمی، فاتح جنجالی‌ترین انتخابی المپیک

به جرات می‌توان گفت انتخاب آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم تیم ایران برای حضور در المپیک، یکی از جنجالی‌ترین و پرحاشیه‌ترین اتفاقات کشتی از ابتدای سال جاری تاکنون را رقم زد. اتفاقی که در نهایت به سود کمیل قاسمی تمام شد و مرد برنزی المپیک لندن توانست برای دومین بار، مجوز حضور در بازیهای المپیک را کسب کند. کمیل قاسمی تاکنون توانسته با بسیاری از بزرگان سنگین وزن کشتی آزاد جهان به جز بلال ماخوف روس دست و پنجه نرم کند و همین موضوع نقطه اتکای وی برای پیکارهای المپیک ریو خواهد بود. مطمئنا کمیل با توجه به از دست دادن فرصت حضور در رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس به خوبی قدر المپیک را خواهد دانست، اما برای حفظ و تکرار مدال المپیک، کار بسیار سخت و نفس‌گیری را پیش رو دارد.

به هر حال با توجه به همان جمله همیشگی و کلیشه‌ای که کشتی را ورزش بی رکوردی می‌خواند و نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از عملکرد تیم ملی در المپیک داشت، اما با نگاهی خوشبینانه و امیدوارکننده و البته غیبت احتمالی رضا یزدانی، می‌توان کسب سه مدال را برای شاگردان رسول خادم در المپیک ریو متصور شد. مدالهایی که مدتهاست از سوی برخی آزادکاران باتجربه و عنوان دار و همچنین ملی‌پوشان جوان و باانگیزه ایران نشانه رفته است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۱:۱۹

2 Jan 2020