۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۲۱۱۶۱
عزت الله ضرغامی در اختتامیه «جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا» مطرح کرد

شعار مرگ بر آمریکا ذکر امروز است / رونمایی از آهنگ جدید حامد زمانی با نام «مرگ مساوی آمریکا»

عزت الله ضرغامی گفت: شعار مرگ بر آمریکا امروز ذکر است و شرط قبولی اعمال این ذکر است زیرا بت‌های امروز دروغین نیستند بلکه قدرت هایی هستند که دشمنان جهان اسلام به حساب می‌آیند.
شعار مرگ بر آمریکا ذکر امروز است / رونمایی از آهنگ جدید حامد زمانی با نام «مرگ مساوی آمریکا»
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ اختتامیه جایزه بزرگ مرگ برآمریکا شنبه شب گذشته با حضور عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدحسین نیرومند یکی ار داوران بخش کاریکاتور جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا، محسن پیرهادی رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

بنابراین گزارش سید مسعود شجاع طباطبایی دبیر هنری جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود و در مراسم اختتامیه حضور نداشت.

عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن ابراز خرسندی از حضور در اختتامیه جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا عنوان کرد: جای تشکر دارد از کسانی که در مسابقه شرکت کردند و به بهانه شرکت در مسابقه استعدادهای خود را نشان داده‌اند؛ بهترین جایزه ایجاد این فضاهاست و اگر به بهانه تقدیر جمع شدیم تحصیل حاصل انجام گرفته است.

وی ادامه داد: شعار مرگ بر آمریکا امروز شعار ملی است، ذکر است برای مسلمانان و شرط قبولی اعمال آنها، زیرا بت‌های دروغین امروز قدرت‌ها هستند و هر مسلمان واقعی معتقد به خدا باید موضعش را نسبت به این دروغ معلوم کند هم چنین شعار مرگ بر آمریکا اوج حماسه است.

ضرغامی افزود: شعار مرگ بر آمریکا اوج عقلانیت بوده و بدون تردید مقاومت در برابر استکبار تنها راه است؛ امروز همه آزادی خواهان به این نکته خواهند رسید که مقاومت اصل است و بس.

وی شعار مرگ بر آمریکا را علاوه بر حماسه و عقلانیت، پایداری، شهادت و تحمل سختی ها و تحریم ها دانست و گفت: هر چه پلیدی‌ها متوجه ملت‌ها می‌شود، این مردم هستند که با مقاومت حماسه آفرینی می‌‌کنند. شعار مرگ بر آمریکا چکیده و تجربه بشری مبتنی بر عقلانیت و هدیه جمهوری اسلامی ایران به همه آزادی خواهان است.

ضرغامی اظهار داشت: یک جمله به عنوان زبان مشترک برای همه مردم دنیا جمله مرگ بر آمریکاست که قابل تفسیر و تعبیر نیست و با کلماتش بازی نمی شود اما خیلی ها سعی کردند که این شعار را در شرایط اقتضای کشور مطرح نکنند اما این ضرر می‌زند و آن کسانی که پشت سر این جریان ها هستند می‌دانند که لغلغه زبان مردم یعنی شعار مرگ بر آمریکا چه تاثیراتی دارد و این شعار با زبان هنر تعمیق می‌شود.

وی این شعار راهبردی را عمیق خواند و گفت: همیشه مقام معظم رهبری به من تاکید داشته اند که شعارهای اصلی مردم را با زبان هنر تعمیق ببخشیم چرا که عمق‌بخشی همواره توصیه رهبری بوده و زبان هنر حقیقت را نشان می دهد و در دل انسان ها رسوخ پیدا می کند.

*امروز شعار مرگ بر آمریکا به واقع برای آمریکا مرگ آورده است

ضرغامی با اشاره به فیلم های هالیوودی بیان کرد: آمریکائی ها با تکیه بر هالیوود سعی کردند صدای حق را خاموش کنند اما این شعار امروز پیام دین دارد و امروز این شعار برای آمریکا مرگ آورده است.

وی افزود: تعارف نکنیم و با توجه به سرنوشت کشورهایی مثل لبنان، عراق، یمن، آفریقا پی خواهیم برد که به قول غربی ها ضد استکبار اورجینال شده است و اقدامات امروز آمریکا خودزنی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: ساخت گروهک های تروریستی توسط آمریکایی ها برای خودزنی بود تا اسلام انقلابی را به دست مسلمانان از بین ببرد. آن ها داعش را با این هیبت ساختند تا رعب و وحشت را بین مسلمانان بیندازند و اگر در عراق با فتوای مرجعیت، مردم راهشان را سد نمی کردند و ایران کمک آن ها نمی کرد، وضعیت منطقه طور دیگری بود.

ضرغامی ادام داد: آمریکا ائتلاف راه می اندازد و جلوی دوربین ها مانور نشان می دهد و حتی مقام معظم رهبری بعد از مرخصی از بیمارستان اولین چیزی که گفتند آن بود که تصویرهای طنزی دیدند که آمریکایی ها می خواهند در مقابل داعش بایستند.

وی تصریح کرد: شمشیر تحریم شمشیر دو لبه ای است لبه زنگ زده آن را سمت ما گرفته اند اما لبه تیز را رهبر انقلاب به سمت خودشان برگرداند امروز بحث ما هسته ای نیست بحث ما شرف، عزت، کرامت ایران است که توانسته تاثیرگذار باشد.

ضرغامی عنوان کرد: وقتی ما قدم می زنیم یک اباحه گری سیاسی ممکن است نمایان شود در واقع قدم زدن با سران آمریکایی نوعی اباحه گری است من یک بار به وزیر خارجه هم گفتم و اتفاقا به این موضوع توجه کردند اما تصویر، پیام تاثیرگذاری است و در واقع تصویر الفبای ارتباطات است.

وی اظهار داشت: سوال ما این است که شما وقتی شعار ضد استکباری می دهید این شعار، شعار یک ملت است و همه در این شعار حضور دارند و آمریکایی ها حواسشان را جمع می کنند هم چنین در اوج مذاکرات طرف های آمریکایی بدترین حرف های تحقیر آمیز را به ما زدند اما مسئولان رده بالای ما چیزی نگفتند.

ضرغامی خاطر نشان کرد: آنچه که مهم است شعار مرگ بر آمریکاست و امام راحل فرمودند همه گرفتاری های ما از آمریکاست و خوشبختانه امسال همایش دوم جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا بعد بین المللی بیشتری پیدا کرده و حق راه خودش را باز می کند.

*‌رونمایی از قطعه جدید «مرگ مساوی امریکا» با صدای حامد زمانی/ از حمایت نکردن فرهنگ انقلابی توسط مسئولان گله مند هستیم

محسن پیرهادی رییس سازمان بسیج شهرداری تهران در مراسم اختتامیه‌ی جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا عنوان کرد: حضور آمریکایی ها در کشور ما به سال ۱۲۸۹ برمی‌گردد به طوری که در ابتدا با نیت خیرخواهانه وارد شدند و می‌خواستند دین مردم را تغییر دهند اما درواقع حدود ۱۰۰ سال است که ما با آمریکا درگیری داریم .

وی ادامه داد: این مسیر ۱۰۰ ساله گذشت و اکنون اگر مذاکره می‌شود برای انرژی هسته‌ای برای پیمان و دوستی نیست زیرا ما نمی‌توانیم حافظه تاریخی مردم را نسبت به آمریکا پاک کنیم و جنایاتش را از بین ببریم.

پیر هادی افزود: دشمنی ما با آمریکا تاریخی است و از هرکس که مسئولیتی دارد و فرهنگ انقلابی را حمایت نمی‌کند گله مند هستیم .

وی خاطر نشان کرد : هرکسی نسبت به فرهنگ انقلاب بی‌تفاوت است خدا هدایتش کند تا در مسیر درست قرار بگیرند و به اینکه هنرمندان انقلابی در کشور داریم به خود میبالیم.

در ادامه‌ی مراسم حامد زمانی از قطعه جدید «مرگ مساوی آمریکاست» رونمایی کرد.

محمد حسین نیرومند: فضای فرهنگی مساعد نیست

محمد حسین نیرومند در این مراسم با آرزوی سلامتی برای شجاعی طباطبایی اظهار داشت: موضوع آمریکا در حوزه فرهنگی ما کجاست؟ ۸ بهمن ماه ۱۳۵۷ علمای تهران در دانشگاه تهران تحصن کردن و علت تحصن این بود که بختیار فرودگاه را بسته بود و کشتار عظیمی در میدان انقلاب رخ داد در واقع دو کشتار عظیم یکی ۱۷ شهریور و دیگری ۸ بهمن ۵۷ بود که هردو به دستور ژنرال آمریکایی شکل گرفت اما هیچ نشانی از آنها در فرهنگ وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما حرف می زنیم و شعار می دهیم ولی در عمل مسئولان تجلی پیدا نمی کند، فضای فرهنگی مساعد نیست و گروهها برای برگزاری اینگونه مراسم ها خون دل میخورند حالم از اوضاع فرهنگ گرفته است.

نیرومند خاطرنشان کرد: ۴ هزار اثر به دبیرخانه رسیده و و علی رغم آنکه این جشنواره بایکوت می شود در سه رشته پوستر ۱۰۰۰ اثر، عکس ۱۲۰۰و کاریکاتور ۱۸۰۰ اثر رسیده است.

در پایان مراسم نیز از برگزیدگان جایزه مرگ بر آمریکا تقدیر به عمل آمد.

برگزیدگان بخش کاریکاتور جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا

نفر اول علی رضا پاکدل از مشهد

نفر دوم ارش فروغی فر از خرم اباد

نفر سوم جولیان پناپای از رمانی

بخش پوستر جایزه بزرگ مرگ بر امریکا

نفر اول سید هادی قادری از قم

نفر دوم یونس رجبی از تهران

نفر سوم فرشاد ایساپور از کرمانشاه

بخش عکس جایزه بزرگ مرگ بر امریکا

نفر اول حسن قایی از تهران

نفر دوم سعید کیا احمدی از کردگوی

نفر سوم والادان نیکولیک از صربستان


انتهای پیام/۱۰۲۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

یکتا
من خودم اونجا بودم بیشتر تز همیشه عاشق آقای ضرغامی شدم, ایشالله در دوران روحانی, ازین همایشها بیشتر از سالهای گذشته برگزار شه(مرگ بر آمریکا) دشمنی که ( بیعقلا )فکر میکنن بخاطر انرژی هسته ای تحریممون کرده در حالیکه اون با هستهء اصلی این ملت کار داره.

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۳۱:۵۹

27 Dec 2019