۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۲۲۴۶۷

اجرايي شدن طرح شبکه فاضلاب بن با مشارکت مردمي صورت مي گيرد

شهردار بن مشارکت مردم در اين پروژه را ماهانه ۵۰هزار تومان اعلام کرد وگفت: سهم مشارکت هر خانواده براي تسريع در اين طرح ملي يک ميليون و سيصد هزار تومان است که با تصویب در وزارت نیرو به صورت اقساط در ۲۴ ماه و از طريق قبض آب جمع آوري مي شود.
اجرايي شدن طرح شبکه فاضلاب بن با مشارکت مردمي صورت مي گيرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، محمود نادري شهردار بن در نشستي با معتمدين اين شهر گفت: هشت سال است که شبکه فاضلاب شهري بن کليد خورده ولي متاسفانه پيشرفت فيزيکي مطلوبي نداشته است.

نادري عمده مشکلات اين شبکه را قسمت درون شهري دانست و گفت: در يک سال گذشته رايزني هايي با کشاورزان اين منطقه صورت گرفت و رضايت همه کشاورزان به جز يک نفر حاصل شد و حصول رضايت فرد مذکور در دست پيگيري است.

شهردار بن تصريح کرد: هم اکنون بسياري از شهرهاي استان و کشور با کمک تسهيلات تبصره ۳ و کمک هاي دولتي توانسته اند شبکه فاضلاب شهري را اجرايي کنند.

نادري خاطر نشان کرد: بر اساس شرايط موجود احداث شبکه با استفاده از تسهيلات تبصره ۳ و مشارکت هاي مردمي و خطوط انتقال و احداث تصفيه‌خانه با ضمانت آبفاي استان اجرا مي شود.

وي، با بيان اينکه ممکن است دو سال ديگر شرايط تغيير کند، افزود: کوچکترين تأخير در بهره‌مندي از شرايط موجود باعث خواهد شد ايجاد اين پروژه زيرساختي سال ها عقب بيفتد.

نادري در خصوص اتکا صرف به منابع دولتي گفت: با توجه به اعتبارات دولتي در شرايط موجود هشت سال طول خواهد کشيد تا پروژه فاضلاب شهري به بهره برداري برسد.

شهردار بن، در خصوص ضرورت اجراي پروژه فاضلاب شهري اظهار داشت: جلوگيري از آلودگي منابع محدود زيرزميني به واسطه چاه هاي جذبي منازل و استفاده از پساب فاضلاب در صنعت و فضاي سبز در منطقه اي که با بحران آب مواجه است دو عامل مهم در اين خصوص است.

وي فرهنگ سازي و اطلاع رساني در خصوص ضرورت اجراي شبکه فاضلاب شهري را حائز اهميت دانست و گفت: در صورتيکه مردم بدانند که اجراي شبکه فاضلاب شهري منافع بسياري براي مردم در کوتاه مدت و بلندمدت خواهد داشت درصد مشارکت آنان را افزايش خواهد داد.

نادري نقش معتمدين و قشر اثر گذار جامعه را در اين خصوص حائز اهميت ذکر کرد و خطاب به آنان اذعان داشت: در صورتي که شما معتمدين و گروه هاي اثرگذار در جامعه ضرورت اجراي پروژه را به مردم منتقل کنيد بسياري از مشکلات حل خواهد شد.

شهردار بن مشارکت مردم در اين پروژه را ماهانه ۵۰هزار تومان اعلام کرد وگفت: سهم مشارکت هر خانواده براي تسريع در اين طرح ملي يک ميليون و سيصد هزار تومان است که با تصویب در وزارت نیرو به صورت اقساط در ۲۴ ماه و از طريق قبض آب جمع آوري مي شود.

نادري افزود: قرار دادي ميان شهرداري و آبفاي استان منعقد شده است و در صورتي مي توانند از هزينه هاي مشارکت مردمي استفاده نمايند که گزارش جامع و کامل از مجموعه فعاليت هاي خود به شهرداري اعلام کنند در غير اين صورت حق برداشت از اين مشارکت را نخواهند داشت.

وي در پايان يادآور شد هزينه برآورد شده جهت تکميل پروژه ۱۲ ميليارد تومان است که ۴ ميليارد آن توسط مردم و مابقي توسط دولت تامين مي شود و افراد تحت پوشش بهزيستي و کميته امداد امام خميني (ره) از پرداخت هزينه ماهانه معاف هستند.



انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۳۹:۵۴

29 Dec 2019