۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۳۱۲۸۷
معاون فرهنگي کميته امداد تأکيد کرد:

اعزام 120 هزار نفري مددجويان کميته امداد به عتبات عاليات

معاون فرهنگي کميته امداد گفت:120 هزار نفر مددجو کميته امداد تا پايان سال به مشهد مقدس و عتبات عاليات اعزام خواهد شد.
اعزام 120 هزار نفري مددجويان کميته امداد به عتبات عاليات
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ، حجت الاسلام حسين احمديان ، معاون فرهنگي کميته امداد در جمع پرسنل استان چهارمحال و بختياري با بيان اينکه يکي از شاخص هاي ارزيابي هاي مديران فرهنگي استان ها نيروهاي زيرمجموعه فرهنگي آنان است افزود:يکي از مأموريت هاي کميته امداد امام خميني(ره) در مسائل فرهنگي، تقويت ايماني و اعتقادي است که در دو بخش پرسنل و مددجويان دنبال مي شود و در اين بين نيروهاي حوزه فرهنگي در مسائل ديني و اعتقادي بايد پيش رو و پيش قدم باشند.

وي با اشاره به اينکه سبک زندگي ديني و اسلامي بايد در جامعه رشد يافته و تقويت شود گفت: چنانچه عنصر ايمان در پرسنل رشد پيدا کند تاثير فرهنگ عالي و تعالي در خانواده هاي مددجويان و جامعه نمايان مي شود.

معاون فرهنگي کميته امداد محور فعاليت هاي فرهنگي را قرآن و سيره عملي اهل بيت(ع) دانست و تأکيدد کرد: در ارتقاء مسائل فرهنگي مددجويان بايد نگاه ويژه به فرزندان مددجويان در رده هاي سني نوجوانان و جوانان داشت و براي هر قشر و با در نظر گرفتن موقعيت جغرافيايي و محلي آنان برنامه ريزي نمود.

حجت الاسلام احمديان ادامه داد: در جامعه ايران اسلامي سنت ها و حسنه هاي خوبي وجود دارد که اين فرهنگ هاي خوب جامعه بايد احياء و تقويت شوند و سبک زندگي ديني را در جامعه پياده کرد.

وي به انقلابي عمل کردن کميته امداد اشاره کرد و گفت: بايد ارتباطات حوزه هاي فرهنگي با مردم و همه قشرها قوي تر شود و لازمه اين امر افزايش تعاملات با حوزه هاي علميه، مؤسسات فرهنگي و مساجد است و از سخنرانان بليغ و قوي دعوت شود تا مسائل را بصورت صريح و واضح مطرح بيان کنند.

معاون فرهنگي کميته امداد با بيان اينکه در مسائل فرهنگي نبايد وابسته به بخشنامه ها و دستورالعمل هاي اداري بود خاطرنشان کرد: نيروهاي حوزه فرهنگي در فعاليت ها ابتکار و خلاقيت داشته باشند و فرهنگي در همه حوزه هاي کميته امدادايده پردازي کنند.

حجت الاسلام احمديان به هيئت امنايي شدن طرح فلاح در استان ها اشاره کرد و تصريح کرد:در همه استان ها بايد کانون هاي فرهنگي و آموزشي تشکيل شود و کانون هاي موجود گسترش پيدا کنند و از ظرفيت هاي اردوگاه ها براي ارائه خدمات فرهنگي استفاده شود.

وي با اشاره به اينکه سفرهاي زيارتي مشهدالرضا و عتبات عاليات در طي سال انجام مي شود افزود: سال گذشته ۸۱ هزار و ۵۱۱ نفر از مددجويان به مشهد مقدس و چهارهزار و ۱۲۰ نفر نيز به عتبات عاليات مشرف شدند که امسال پيش بيني مي شود اين تعداد به ۱۲۰هزار نفر برسد.

مديرکل کميته امداد استان نيز در اين جلسه ضمن ارائه گزارشي از فعاليت هاي انجام شده در حوزه فرهنگي گفت:با در نظر گرفتن اينکه چنانچه مسائل فرهنگي در جامعه ما حل شود مسائل ديگر از جمله اقتصاد و سياست نيز حل خواهد شد و به جايگاهي که در اسلام ذکر شده است خواهد رسيد، همه فعاليت هاي کميته امداد بايد برمبناي فرهنگ صورت پذيرد.

علي ملک پور به طرح ملي # خوب_باشيم اشاره کرد و افزود:هدف از اين طرح افزايش روحيه مسئوليت‌پذيري در قشرهاي مختلف جامعه، گسترش فرهنگ اخلاق‌مداري و استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي جهت اشاعه فرهنگ نوع‌دوستي است .

انتهاي پيام1022ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۳۷:۳۸

26 Jan 2020