۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۳۴۹۸۷
امام جمعه شهرکرد:

سند2030 با تذکرات رهبري لغو شد/مطرح کردن اين سند نفوذ به استقلال کشور بود

امام جمعه شهرکرد گفت: با حساسيت‌هايي که در جامعه به واسطه تذکرات رهبري ايجاد شد اين سند لغو شد و اين در حالي است که ما در کشور سند تحول داشتيم و اين مسئله نشان‌دهنده نفوذ در استقلال کشور است و از اين پس بايد جلوي اين‌گونه نفوذها در کشور گرفته شود.
سند2030 با تذکرات رهبري لغو شد/مطرح کردن اين سند نفوذ به استقلال کشور بود
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ، حجت‌الاسلام و المسلمين محمدعلي نکونام امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه شهرکرد در مصلي امام خميني با اشاره به آيات قرآن کريم در رابطه با نفاق و شناختن منافق اظهار کرد: بايد فتنه‌هاي جامعه را بشناسيم و راه ايماني خود را درست انتخاب کنيم.

وي با بيان اينکه فتنه و ايجاد شبهه از ابتداي نزول قرآن در بين برخي افراد در جامعه مطرح مي‌شد، عنوان کرد: افرادي که در جامعه شبهه ايجاد مي‌کنند جز منافقين هستند و کساني که در جامعه امروز گرفتار خودپرستي، شهوت‌پرستي و جناح‌پرستي هستند ايمان درستي ندارند و با توجه به آيات قرآن کريم قلبشان مريض است.

امام جمعه شهرکرد با تاکيد بر اينکه امروزه شاهد يک‌سري شبهات در يک جريان فکري در کشور هستيم، خاطرنشان کرد: اين افراد حاضر نيستند که به سخنان ديگران گوش دهند و فکر مي‌کنند هر آن‌چيزي که آن جريان خاص که هر روزه بر تعداد آن‌ها افزوده مي‌شود بگويد، صحيح است از جمله اين‌ها جريان ليبراليسم، مجاهدين خلق و جبهه ملي است که هر روزه يک عده‌اي را با خود همراه مي‌کنند.

نکونام با اشاره به اينکه شاخص حقيقت، پيامبر خدا و ولي خدا است، اضافه کرد: در جامعه فعلي شاخص امام راحل و ولي‌فقيه است و ما بايد هر چيزي را با سخنان ولي‌فقيه محک بزنيم و اگر کسي در جامعه محور اصلي حق را تشخيص ندهد مريض است.

وي با توصيه به اينکه بايد مراقب شبهه و نفاق در جامعه باشيم، گفت: يک‌سري از افراد در جامعه با اين سوال که انقلاب براي ما چه کرد به‌دنبال ايجاد شبهه هستند و امام راحل در پاسخ به اين افراد فرمودند شما براي انقلاب چه کرديد؟ و بايد به اين افراد گفت دستاورد با نزديک شدن حاصل مي‌شود و کساني که اين شبهات را ايجاد مي‌کنند مريض هستند چون حق را تبعيت نکرده‌‌اند.

خطيب نماز جمعه شهرکرد مهم‌ترين دغدغه اين‌روزهاي اهل تقوا را بهره‌مندي از روزهاي ماه مبارک رمضان و ليالي قدر دانست و ادامه داد: اين اوج غفلت است که اين ماه بگذرد و انسان تلاشي براي تغيير در خود نکند.

نکونام با اشاره به اينکه رمز ماندگاري در طول تاريخ پيروي از ولايت است، خاطرنشان کرد: امام علي(ع) پس از رسول اکرم(ص) در عالم خلقت بي‌نظير است و ما بايد در همه حال از اين بزرگوار الگوگيري کنيم.

وي از اهميت شرکت در راهپيمايي روز قدس سخن گفت و افزود: روز قدس ايستادگي در برابر دشمن و نه گفتن به سه ضلع از دشمنان يعني آمريکا، صهيونيست‌، عربستان و هم‌پيمانان آن‌ها است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: با شرکت در راهپيمايي روز قدس براي هميشه يک نه عملي به صهيونيست‌ها و کساني که جرأت بازگو کردن جنايات آن‌ها را ندارند خواهيم گفت.

نکونام با بيان اينکه آمريکا از اوايل انقلاب‌اسلامي با تهديد و تحريم دشمني خود را ثابت کرده است، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش مي‌کند با سم‌پاشي از طريق ماهواره و اينترنت سبک زندگي علوي را از ما بگيرد و تاکنون شما به آن نه گفته‌ايد و از اين به بعد هم با ايستادگي به تهديدات، نه خواهيد گفت.

وي در ادامه با بيان اينکه رقابت‌هاي انتخاباتي پايان يافته است، تصريح کرد: اين در شأن جامعه اسلامي نيست که برخي افراد در جامعه به دليل حمايت از يک کانديداي خاص که از نظر آن‌ها اصلح است مورد بي‌مهري قرار بگيرند در صورتيکه هر کسي در جامعه در مسئله انتخابات بايد يک موضع صريح داشته باشد و موضع خود را با صراحت اعلام کند.

خطيب نماز جمعه شهرکرد اضافه کرد: من از اوايل انقلاب اسلامي نه به‌عنوان يک امام جمعه بلکه به‌عنوان يک فرد در جامعه در انتخابات صريحا موضع خود را اعلام مي‌کنم و هيچ‌گاه از اين مسئله پشيمان نيستم.

نکونام با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با مسؤولان نظام اسلامي‌، خاطرنشان کرد: انتخابات تمام شد و اکنون به فرموده مقام معظم رهبري زمان عمل به بايدها توسط رئيس‌ جمهور است و تمامي افراد در جامعه بايد به مسؤولان در اصلاح امور و مطالبات مردم کمک کنند.

وي با تاکيد بر اينکه سند ۲۰۳۰ يک مسئله بسيار مهم در کشور است، افزود: با حساسيت‌هايي که در جامعه به واسطه تذکرات رهبري ايجاد شد اين سند لغو شد و اين در حالي است که ما در کشور سند تحول داشتيم و اين مسئله نشان‌دهنده نفوذ در استقلال کشور است و از اين پس بايد جلوي اين‌گونه نفوذها در کشور گرفته شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ديدار با دانشجويان و فرمان آتش به اختيار، گفت: اين سخن مقام معظم رهبري نشان‌دهنده دغدغه ايشان به مسائل فرهنگي است و يک‌سري از افراد در جامعه استقلال‌، عزت، اسلام و ارزش‌ها در جامعه را زير سوال مي‌برند.

وي در پايان اضافه کرد: برخي در کشور نخواستند به وظيفه خود عمل کنند و نمي‌توان در مقابل اين افراد سکوت کرد و اينجاست که با فرمان آتش به اختيار مؤمنان و دانشجويان انقلابي بايد به وظيفه خود عمل کنند اما بايد با ساز و کار مناسب جلوي سوءاستفاده از اين فرمان را گرفت.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۸:۰۲

2 Jan 2020