۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۲۵۶۱۷
مراسم رونمايي از کتاب لوگوس در لردگان؛

بدترين خسارت و تنبلي دوري از کتاب و کتابداري است

امام جمعه شهر لردگان با اشاره به نقش و جايگاه کتاب و کتابخواني، در مراسم هفته کتاب و کتابخواني بيان داشت: کتابخواني مسير رهايي از ظلمت و جهل را براي امت و ملت ما به ويژه جوانان روشن خواهد کرد.
بدترين خسارت و تنبلي دوري از کتاب و کتابداري است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان، حجت الاسلام انصاري امام جمعه شهرستان لردگان در مراسم گراميداشت هفته کتاب و کتابخواني گفت: متأسفانه امروز سرگرمي‌هاي فراواني که  در اطراف ما هستند و به‌سهولت همه مي‌توانند به آن‌ها دسترسي داشته باشند تا حدود زيادي بين ما و کتاب به ‌ويژه نسل نوجوان و جوان با کتاب فاصله انداخته است.
 
وي به نقش کتاب در هدايت، رستگاري، و پيشرفت علمي و فرهنگي انسان‌ها و جامعه بشري اشاره داشت و گفت: اهميت کتاب و کتابخواني و عظمت و شرافت کتاب در اسلام تا حدي است که خداوند متعال يکي از سوره‌هاي قرآن را به نام «قلم» نام‌گذاري کرده به قلم و به آنچه مي‌نويسد، در کتاب خود قسم ياد مي‌کند، چنان‌که در آيه يک سوره قلم آمده است: «ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ؛ نون سوگند به قلم و آنچه مى‏‌نويسند»
 
امام جمعه لردگان به جايگاه کتاب از ديدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامي اشاره داشت ايشان در اين باره مي‌فرمايند: تنبلي در خواندن کتاب به عنوان يکي از بدترين و پرخسارت ترين تنبلي ها است.
 
انصاري گفت: با توجه به انديشه و تفکر انسان ها هر شخصي حق ندارد هر کتابي را مطالعه و بدون برنامه بخواند که اين امر تلف نمودن عمر انسانيست.
 
وي، همچنين ضمن تشکر از برنامه‌هاي کتابخانه‌هاي عمومي در  لردگان و زحمات رئيس اداره کتابخانه‌هاي عمومي شهرستان، در خصوص اين برنامه‌ گفت: اميدواريم با برنامه‌ها و فعاليت‌هاي پيش‌بيني شده و تحقق يافتن برنامه‌ها شاهد شکوفايي بيش از پيش فرهنگ مطالعه در شهر گيان باشيم.
در پايان، مراسم رونمايي از کتاب لوگوس اثر نويسنده توانمند شهرستان لردگان، ابراهيم اردشيري،  در سالن آمفي تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان لردگان صورت گرفت. شايان ذکر است  اين کتاب برگرفته از مضامين فلسفي است
.
در اين مراسم لوح تقدير و جايزي به تعدادي از کتابخوانان شهرستان اعطا شد.

انتهاي پيام1020ج /630ل
 
 
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۴۸:۰۷

30 Dec 2019