۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد مطلب : ۳۲۳۶۷
مدير کل بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان چهارمحال و بختياري در ديدار با دهياران شهرستان کيار:

66 درصد اماکن مسکوني استان چهارمحال و بختياري نياز به مقاوم سازي دارد

مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياريبا اعلام اينکه ۸۵۵۶ واحد مسکوني در استان وجود دارد گفت: از اين تعداد فقط ۳۰۰۰۰ واحد مقاوم سازي شده اند و مابقي در معرض خطرات ناشي از زلزله قرار دارند و به عبارت ديگر ۶۶ درصد واحد هاي مسکني استان چهارمحال و بختياري نيازمند مقاوم سازي هستند.
66 درصد اماکن مسکوني استان چهارمحال و بختياري نياز به مقاوم سازي دارد
گزارش جهانبین نیوز به نقل از  پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار سهراب رئيسي در نشست صميمانه با دهياران، ناظران فني و مسئولان دفاتر فني شهرستان کيار ضمن تقدير و تشکر از همه حاضران در جلسه گفت: هدف بنياد مسکن انقلاب اسلامي و مجموعه همکار تهيه منازل مسکوني ارژان قيمت طبق اصول مهندسي و دستور العمل هاي ابلاغي است که لازم است در اين راستا همه اعم از کارکنان بنياد مسکن، دهياران، ناظران فني و مسئولان دفاتر فني نسبت به اجراي دقيق اين سياست در روستاها و شهرهاي کوچک همت گمارند.

وي افزود: با توجه به اينکه استان چهارمحال و بختياري بر روي يک گسل واقع شده است لذا اين استان يکي از مناطق مستعد زلزله و حوادث متعاقب آن است که متاسفانه در اين رابطه تجارب تلخي هم داشتيم و زلزله ناغان در سال ۱۳۵۶نمونه بارز زلزله خيز بودن استان چهارمحال و بختياري است.

مدير کل بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان چهارمحال و بختياري افزود: استان چهارمحال و بختياري داراي ۸۲۷ روستا است که از اين تعداد آبادي تعداد ۲۱۴ روستا در مناطق زلزله خيز با درجه خطر بالا و ۲۹۰ روستا در مناطق زلزله خيز با درجه خطر نسبتا بالا قرار دارند که مي طلبد قبل از آنکه اتفاقي به وقوع بپيوندد و مشکلاتي براي مردم و دولت ايجاد شود نسبت به مقاوم سازي منازل روستاييان اقدام عملي صورت گيرد.

وي با اعلام اينکه ۸۵۵۶ واحد مسکوني در استان وجود دارد گفت: از اين تعداد فقط ۳۰۰۰۰ واحد مقاوم سازي شده اند و مابقي در معرض خطرات ناشي از زلزله قرار دارند و به عبارت ديگر ۶۶ درصد واحد هاي مسکني استان چهارمحال و بختياري نيازمند مقاوم سازي هستند.

رئيسي در ادامه گفت: خوشبختانه با تهيه طرح هاي هادي روستاي توسط بنياد مسکن انقلاب اسلامي و اجراي طرح ها توسط دهياري ها شاهد تحول مثبت در روستاهاي استان هستيم که اميد مي رود تداوم اجراي طرح هاي هادي باعث رشد و شکوفايي روستاها، دلگرمي روستائيان به ماندگاري در روستاها و جلوگيري از مهاجرت روستائيان به شهرها گردد.

وي همچنين از صدور ۶۰۰۰ برگ سند منازل روستايي توسط بنياد مسکن انقلاب اسلامي با همکاري اداره کل ثبت اسناد و املاک خبر داد و گفت: نبايد خدمات را تنها در کارهاي عمراني داست و يکي از کارهاي بزرگ بنياد مسکن حرکت در راستاي شناسنامه دار کردن منازل روستايي است.

مدير کل بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان چهارمحال و بختياري در بخشي ديگر از سخنان خود و خطاب به مهندسان و ناظران فني در خصوص کمک به مردم و نظارت بر ساخت و ساز ها گفت: نظارت بايد از صفر تا ۱۰۰ساختمان صورت گيرد و تاظر موظف است بر کيفيت مصالح ساختماني نيز نظارت داشته باشد تا خداي ناکرده مصالح غير استاندارد در اختيار مردم قرار نگيرد.

وي همچنين از ناظران ساختمان خواست در خصوص رعايت اصول ۲۲گانه در ساخت و ساز ها تمام دانش و قوت خود را به کارگيرند.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۴۲:۲۲

13 Jan 2020