۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۴۳۵۷۷
جهانبین نیوز گزارش می دهد/

حاجي آباد نه؛ محروم آبادي در دل لردگان

بياييد واقع بين باشيم مردم شريف حاجي آباد انتظارات عجيبي ندارند تنها خواسته آنها سر و سامان دادن به کوچه و خيابان هاي اين منطقه و فراهم کردن حداقل امکانات رفاهي است.
حاجي آباد نه؛ محروم آبادي در دل لردگان
به گزارش جهانبین نیوز؛ حاشيه نشيني همواره در طول چند دهه اخير چالش اصلي شهرها بوده است به خصوص اين حاشيه نشيني براي مناطق محروم و توسعه نيافته به تدريج به يک معضل بزرگ تبديل مي شود که در همه سطوح خود را نشان مي دهد.

در واقع عدم مديريت و برنامه ريزي در شکل گيري حاشيه ها در اطراف شهرها نقش زيادي داشته است، که آسيب هاي آن پس از مدتي تمام يک مجموعه شهري را درگير خود مي کند.

حاشيه‌نشيني از جمله چالش‌هايي است که به عنوان معضلي جدي مطرح است و اين خود عامل بسياري از ناهنجاري‌هاي متعدد به شمار مي‌آيد و تنها يک عبور کوتاه از اين مناطق چهره اصلي آن را نشان مي دهد.
 
اگر چه تلخ و تآسف آور است اما اين يک حقيقت مشخص است که شهرستان لردگان يکي از محروم ترين مناطق استان چهارمحال و بختياري است، حال اين محروميت با افزايش جمعيت و گسترش پديده مهاجرت از روستاها به شهر لردگان، حاشيه هاي متعددي پيرامون اين شهر بوجود آورده است.

حاشيه هايي که بدون برنامه ريزي و فراهم شدن زيرساخت هاي مناسب آن تبديل به معدن معضلات فرهنگي و اجتماعي شده اند.

علاوه بر اين موقعيت جغرافيايي شهرستان لردگان موجب مهاجرت مردم مناطق روستايي ساير استان ها به اين شهر شده که در افزايش يکباره جمعيت اين شهر تآثيرگذاز بوده است.
 
اما روستا، محله، حاشيه و يا هر چيز ديگري که ناميده مي شود براي حاجي آباد لردگان غم انگيز بوده است.

در طول سال هاي اخير حاجي آباد يکي از چالشي ترين مناطق لردگان محسوب مي شود اگر چه سراسر اين شهر چالش است اما حاجي آباد در اوج اين چالش ها قرار دارد، منطقه اي که نه روستا بودنش مشخص است نه شهر بودن و به همين جهت است که بايد آن را محروم آباد ناميد.
 

نکته جالب منطقه حاجي آباد، وجود دانشگاه پيام نور به عنوان قطب فکري شهرستان در اين منطقه است، اگر چه در همه شهرها هر نقطه اي که دانشگاه ايجاد شده آن آبادترين نقطه شهر محسوب مي شود اما در لردگان حتي وجود دانشگاه هم نتوانسته اين محروميت را تبديل به حاجي آباد واقعي کند.
 

وضعيت نامناسب کوچه و خيابان هاي شهر لردگان خصوصا محله حاجي آباد شوکه کننده و اسفبار است امروزه به برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران حتي روستاهاي دور افتاده نيز از حداقل امکانات برخوردارند و اگر در منطقه اي چون حاجي آباد شاهد چنين وضعيتي هستيم به اين دليل است که مسئولين مربوطه يا ناتوان از حل مشکلاتند!

يا به دلايل مختلف اين منطقه را رها کرده اند! البته اگر در صبح، يک روز باراني اين زمستان سرد سري به کوچه هاي حاجي آباد بزنند و با چشمان خود شاهد سختي هاي عبور و مرور کودکان دختر و پسر که با دنيايي از آرزوهاي کوچک به وسعت قلب کوچکشان به سمت مدرسه مي روند و در طول مسير يا گرفتار چاله هاي وسط کوچه، خيابان هستند يا گل ولاي هايي که لباس مدرسه اشان را کثيف مي کند و مادراني که هر روز زير آب هاي سرد و گاهي يخ زده مي بايست لباس هاي کودکان را شسته و براي تکرار روزهاي بعد آماده شوند.
 

بياييد واقع بين باشيم مردم شريف حاجي آباد انتظارات عجيبي ندارند تنها خواسته آنها سر و سامان دادن به کوچه و خيابان هاي اين منطقه و فراهم کردن حداقل امکانات رفاهي است.

حضرت امام خميني (ره) بنيانگذار انقلاب اسلامي در رابطه با خدمت به مردم فرمودند: ما هرچه خدمت بکنيم به اين ملت، کم خدمت کرده ايم، براي اين که اين ملت بود که همه اين گرفتاري ها به دست او رفع شد... ما بايد خدمتگزار باشيم، واقعاً خدمتگزار باشيم و هرچه خدمت بکنيم، باز کم است... اين ها بندگان خدا هستند، اين ها کساني هستند که براي خدا دارند خدمت مي کنند به اين کشور، و شکر اين است که ما به آن ها خدمت بکنيم، هر کس در هر مقامي که هست خدمت بکند)  صحيفه امام، ج 20، ص 126).

اميدواريم که مسئله حاجي آباد و ساير مشکلات شهر لردگان با همت مسئولين مربوطه حل شود و آرزو مي کنيم حل اين مشکلات براي ما تبديل به يک افسانه که تنها با معجزه حل مي شود، نباشد...

 
انتهاي پيام/630 ل
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۶:۵۲

2 Jan 2020