۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۴۳۴۷۳
استخر شناي شهر اردل چشم انتظار اعتبار و اراده؛

در پروژه استخر شنای اردل منافع مردم مغفول مانده است

مسئول استخر شنار سردار شهيد صالحي شهر اردل گفت: عدم دقت ، نظارت و اصول مهندسي، تنها استخر شناي شهر اردل را تهديد مي کند.
در پروژه استخر شنای اردل منافع مردم مغفول مانده است
جواد نصيري مسئول استخر شنار سردار شهيد صالحي شهر اردل در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز ضمن گلايه از مسئولين ورزش استان نسبت به تامين اعتبار براي خريداري دستگاه ازن و چکه کردن سقف استخر شناي شهر اردل گفت:دستگاه ازن، آب استخرهاي شنا رابوسيله ازن که از طريق يونيزاسيون هوا با استفاده از تکنولوژي corona discharge (تخليه هاله الکتريکي) و تبديل O2 به O3 توليد مي شود ، ضدعفوني مي کند .

نصيري گفت:به علت کاربردهاي فراوان و توانايي بسيار بالاي اين روش، هم اکنون در بسياري از استخرهاي عمومي آب مصرفي مراکز مختلف و آبنما ها در دنيا از اين روش براي تصفيه آب استفاده مي کنند که روز به روز در حال گسترش مي باشد.

وي ادامه داد:کلر با بعضي از املاح آب تشکيل نمک داده که اين نمک بر روي سطوحي مثل کاشي و سراميک رسوب مي دهد، در صورتي که ازن نه تنها تشکيل نمک نداده بلکه به شفاف سازي آب کمک مي کند . بدين صورت که بار ذرات معلق ريز (کلوئيدي) در آب ، که باعث تيرگي آب مي شوند را خنثي نموده و ذرات معلق را به هم مي چسباند، که بدين ترتيب باعث موثرتر عمل کردن فيلتر موجود مي شود.

نصيري بيان کرد:ازن باعث حذف کليه مواد آلي در آب مي شود که با توجه به حذف آنها حتي در صورت اضافه کردن کلر باقيمانده به هيچ عنوان ترکيبات کلرآميدي بوجود نخواهد آمد.

مسئول استخر شناي شهر اردل همچنين با اشاره به چکه کردن سقف استخر شناي شهر اردل در روز هاي بارندگي گفت: مشکلات فعلي استخر به گذشته برمي گردد که تعميرات اساسي به شکل جدي و درست اجرايي نشده است تا مشکلات آن به صورت عمده برطرف شود و امروز مجدد نياز به بازسازي نباشد.

وی افزود:در حالي که نزديک به 5 سال از افتتاح اين استخر مي‌گذرد ولي سقف استخر دچار پوسيدگي شده و در بخش تاسيسات نيز اين مکان ورزشي نياز به تعميرات اساسي دارد که رفع آنها نياز به تخصيص اعتبارات دارد.

 نصيري در پايان گفت: انتظار داريم  که مسئولين ورزشي استان مطالبات شناگران شهرستان اردل را پيگير باشند و براي رفع مشکلات تنها استخر شهرستان اردل چاره اي بينديشند.
صفر نجفي رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردل در اين خصوص اظهار داشت: استخر شناي شهر اردل داراي سيستم ازن بوده که به علت نقص فني  در دست تعمير است اما براي خريداري دستگاه ازن جديد پيگيري شدکه امید است  اين مشکل هم برطرف شود.

نجفي  گفت: رفع نواقصات سقف استخر شناي شهر اردل هم در دستور کار قرار گرفت که  به زودي  مشکل آن رفع  مي شود.

انتهاي پيام/570ه
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۶:۳۰

27 Dec 2019