۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱
کد مطلب : ۴۲۴۱۱
جهانبین‌نیوز گزارش می‌دهد:

آرزوی پارک/سریال همیشگی مشکلات ترافیکی در شهرکرد

امروزه معضل جای پارک در شهر شهرکرد یکی از مشکلات اساسی شهروندان است.
آرزوی پارک/سریال همیشگی مشکلات ترافیکی در شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ امروزه معضل جای پارک در شهرها یکی از مشکلات اساسی شهروندان است.

چه بسا  عدم وجود فضای مناسب پارک در شهر خود باعث ایجاد بسیاری از تنش های روانی و در گاهی اوقات موجب نزاع و درگیری می شود.

عواملی بسیاری در بروز این مشکل دخیل هستند که عرض کم خیابان ها، عدم وجود پارکینگ در هسته مرکزی شهر و اماکن پر تردد شهری نیز مزید بر علت می شوند.

برخی از شهروندان نیز به وجود پارکینگ های متعددی که با فضای کمی که در سطوح شهر ایجاد شده، معترض هستند.

یکی از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز اینگونه اظهار کرد: این پارکینگ های کوچک در سطح شهر خود یکی از دلایل اصلی ترافیک هم هستند چراکه علاوه بر حجم محدود جای پارک خودرو، گاهی  اوقات صف‌های طولانی برای ورود به این پارکینگ ها حجمه ای از ترافیک را به دنبال خواهد داشت.

اگر از این زاویه به دیدگاه این شهروند نگاه کنیم می‌بینیم که بی راه صحبت نمی کند و متاسفانه این داستان‌ سر دراز دارد و این موضوع پر از سوالات مبهمی است که جای صحبت بسیار دارد.

شهروند دیگری از مکان پارکینگ ها در سطح شهر اعتراض جدی کرد و گفت: مکانی که برای پارکینگ ها در نظر گرفته شده اصلا مناسب نیست فاصله پارکینگ تا مرکز شهر زیاد است و پارکینگ های کوچک هم که در سطح شهر هستند فقط مختص به پزشک ها و کاسبان همان اطراف هستند.

بارها مانع از ورود من به این پارکینگ ها شده اند و گفته اند که جای پارک نیست در حالی که پارکینگ خالی است و برای دیگران رزرو شده، حال تکلیف امثال من چیست؟؟؟

خانمی که دل خوشی از این موضوع نداشت هم کمی با ما درد و دل کرد؛ اصلا وضعیت خیابان ها و فضای شهر تاسف بار است برخی از خیابان ها که تنها جای تردد یک خودرو است با این اوصاف بعضی افراد که حق دیگران برایشان هیچ ارزشی ندارد ماشین خود را دوبله پارک می کنند و کل راه را مسدود می کنند.

وضعیت خیابان های شهرمان غیرقابل تحمل است، شلوغی، ترافیک، تصادف، جرثقیل، دعوا، جریمه و .... دغدغه تک تک این شهروندان شهر شده است.

سالخورده ای با ناراحتی گفت: به هیچ وجه که جایی برای ماشین های ما نیست، چرا کاسبان، مغازه دارها و.... با ماشین های خود به سر کار می آیند، تمام خودروهایی که در عرض خیابان پارک است از صاحبان همین مغازه دارهای شهر است.

من برای بارها نوبت دکتر خورد را از دست دادم تنها بخاطر همین مسئله، اگر هم بخواهیم دوبله پارک کنیم یا در محل های ممنوعه پارک کینم که اگر ماشین را با جرثقیل نبرند، آن روز خوش شانسی ما بوده است.

یک از ساکنین ساختمان های در مرکز شهر گفت: واقعا این وضعیت غیرقابل تحمل است هر روز باید با افرادی که ماشین های خود را در مقابل درب ساختمان می‌زنند، بحث کنیم، بعضی از آپارتمان ها هم که پارکینگ ندارند کل فضای کوچه و عرض خیابان را اشغال می کنند.

تکلیف فرد بیماری که راه انتقال آن به آمبولانس و یا بیمارستان، بسته شده چیست؟
حال بیاین از زاویه دیگر به این بحث نگاه کنیم.

آیا میدانستید طبق آمار گرفته شده مدت زمان پارک هر خودرو به طور میانگین بین 20 تا 50 دقیقه است و روزانه در حدود 4 تا 5 میلیون متر مکعب سوخت صرف پیدا کردن جای پارک می شود.

آیا این خود یکی از دلایل آلودگی هوا نیست؟ آیا رسیدگی به این موضوع با این همه تآثیرات منفی در اولیت نیست؟

کافیست تا کمی در شهر قدم بزنید، تا نزاع میان برخی ها را به دلیل عدم وجود جای پارک که در برخی موارد موجب ضرب و شتم شده را مشاهده کنید.

ترافیک خود یکی از دلایل تنش های روانی میان افراد جامعه بوده است، اکثرا در ترافیک خودتان شاهد اعمالی ناپسند از سوی برخی ها بوده اید.

گاهی با کمی تفکر می‌توان به این نتیجه پی برد که رعایت قوانین و حقوق شهروندان و احترام گذاشتن به حق دیگران به نفع همه مردم است.

این اتفاقات تنها برای افراد خاص پیش نیامده و نخواهد آمد، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد.

شهردار شهرکرد در گفت‌و گو با خبرنگار جهانبین‌نیوز اظهار کرد: اجرای طرح مدیریتی پارک حاشیه ای معابر و طرح کارت پارک الکترونیک و همچنین احداث پارکینگ های طبقاتی یزدان و میلاد و مهرگان در هسته ی مرکزی شهر و اخذ مجوز پارکینگ های موقت به بخش خصوصی جهت استفاده از زمین های محضور در این قسمت از سطح شهر انجام شده است.

وی افزود: شهرداری موظف به جابه جایی افراد از طریق سیستم های مختلف حمل و نقل می باشد و اما در خصوص  تعریض معابر با توجه به افزایش تعداد خودروها و عدم خروج خودروهای فرسوده، افزایش عرض معبر در  کاهش ترافیک تاثیر چندانی نخواهد داشت.

شهردار شهرکرد یادآور شد: شهرداری در نظر دارد با ایجاد محدودیت هایی از ورود خودروهای شخصی و تک سرنشین در هسته مرکزی شهر  ممانعت به عمل آورد.

غلامیان تشریح کرد: شهرداری در محل هایی که در طرح تفصیلی، به عنوان پارکینگ معرفی شده اند، اقدام به تملک و احداث پارکیگ نموده است.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: علاوه بر مکان هایی مانند پارکینگ طبقاتی یزدان، میلاد و مهرگان، مکان هایی از سوی شهرداری تملک شده است که در آینده ای نه چندان دور اقدام به احداث پارکیگ در این اماکن خواهد نمود که پارکینگ فردوسی در مقابل مسجد نو از جمله این اقدامات است که لازم به ذکر است که شهرداری از محل جرائم پارکیگ ها که در حساب جداگانه واریز می شود، اقدام به احداث این پارکینگ ها می کند.

وی یاداور شد: در حال حاضر پارکینگ طبقاتی یزدان و میلاد دارای سیستم تردد مکانیزه می باشد.

غلامیان در ادامه بیان کرد: موضوعات مربوطه به پارکینگ و طرح های اصلاح هندسی و مشکلات ترافیکی در شورای ترافیک شهرستان و استان مطرح شده و در حال پیگیری است.

انتهای پیام/1029ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۵۱:۳۱

29 Dec 2019