۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۳۸۶۳۶
روزگار ناخوش فضاهاي تفريحي در بام ايران:

لاله پژمرده فارسان!/ پارک توريستي، نشاني از توسعه گردشگري ندارد!

بيش از يک سال از حذف مجموعه وسايل بازي فلزي پارک ساحلي لاله به دليل عدم ايمني مي گذرد ولي متاسفانه جايگزيني براي آنها نصب نشده،و بقاياي به جا مانده از وسايل قبلي هم به طور کامل پاکسازي نشده و متاسفانه حادثه آفرين مي باشند و جلوه زشتي به مبلمان شهري داده اند.
لاله پژمرده فارسان!/ پارک توريستي، نشاني از توسعه گردشگري ندارد!
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پارک لاله در شهر فارسان و در استان چهارمحال و بختياري قرار دارد.در غرب شهرستان فارسان و در ساحل رودخانه اين شهر، پارک ساحلي قرار دارد که داراي فضاي سبز مناسب، ساحل زيباي رودخانه، مسافرخانه و کافي شاپ، سرويس بهداشتي، و پارک بادي مي باشد.

فاز دوم اين پارک در کنار فاز اول بهره برداري شده است (پارک قلمستان) . فضاي مناسب و قرار گرفتن اين دو پارک در مسير گردشگاه پيرغار، توقفگاه بسياري از گردشگران در اين منطقه است.
 
بازي کردن در دوران کودکي يکي از لذت‌بخش‌ترين کارهايي است که يک کودک مي‌تواند انجام دهد و يکي از نيازهاي ضروري براي رشد فکري و جسمي آنها است.
 
پارک‌ها و شهربازي‌ها جاي مناسبي براي بازي و نشاط آنها خواهد بود و مي‌توان گفت اين مکان‌ها بهترين جاهايي هستند که در دوران کودکي و از سوي کودکان براي بازي و تفريح انتخاب مي‌شود.
 
کودکان و نوجوانان اشتياق زيادي براي رفتن به پارک‌ها و استفاده از وسايل بازي در اين اماکن دارند چراکه بهترين انتخاب براي تخليه هيجان در اوقات فراغت به شمار مي‌رود.

          

يگي از هرشهرريان فارساني مي گويدد: در سطح شهر، پارک‌هاي شهري مناسب کودکان نيست و به چند اسباب بازي تکراري محدود شده است و متاسفانه نه خلاقيتي در آن‌ها و جود دارد و نه خلاقيتي را در کودکان بر مي‌انگيزند. متاسفانه فرهنگ والدين نيز اين است که کودکان را در يک محيط لوکس پرورش بدهند. در صورتي که کودکان بايد در يک محيط طبيعت‌ محور و واقعي آموزش بينند.
 
وي با اشاره به استفاده کودکان از اينترنت و ابزارهاي الکترونيک گفت: همين موضوع هم مشکلاتي ايجاد کرده است. حتي برخي از والدين افتخار مي‌کنند که کودک چند ساله آن‌ها مي‌تواند با يک موبايل يا تبلت به خوبي کار کند! البته اين موضوع را نفي نمي‌کنيم اما کودکان بايد در هر سني فعاليت‌هاي مرتبط با سن خود انجام بدهند.

پارک هاتنها مکان تفريحي ودر دسترس اين شهرستان بوده و با توجه به اينکه شهروندان از اين پارک براي تفريح خود استفاده مي‌کنند، از اين وضع گلايه‌مند هستند.

شهرستان فارسان با وسعتي زياد و نامي بزرگ هيچ‌‌گونه استفاده‌‌اي براي صنعت گردشگري شهر نداشته و متأسفانه ارائه خدمات در اين پارک مناسب نيست.

        

هر روزه با گرم شدن هوا به خصوص در شب‌ها سرکشي شهروندان از پارک‌ها بيشتر مي‌شود. ولي وضعيت نامناسب، کمبود امکانات، نامناسب بودن امکانات بازي براي کودکان و عدم روشنايي کامل تنها در سطح شهر فارسان باعث نارضايتي شهروندان و به خصوص خانواده‌ها شده است.

يکي از شهروندان در اين رابطه گفت: باتوجه به اينکه اين تنها پارک موجود در توريستي‌ترين شهرستان فارسان است و تجهيز و مناسب‌سازي پارک محله‌اي از سوي شهرداري ضروري است و رفع کمبودهاي وظيفه مسئولان مربوطه است.

با توجه به  نزديک شدن تعطيلات ايام نوروز مي‌طلبد با توجه به اينکه بيشتر وقت دانش‌آموزان بعد از تعطيلي مدارس در پارک طي مي‌شود شهرداري نسبت به توسعه ارائه خدمات رفاهي و ورزشي حقوق شهرواندان را پاس بدارد.


      

حال سوال اينجاست آقايان مسئول، آيا تاکنون فرزند خود را براي تفريح و بازي به اين محل برده‌اند؛ محلي که هيچ‌گونه سنخيتي به پارک ندارد و تنها محل و مأمني است براي نوجوانان و جواناني که براي گذراندن اوقات فراغت خود به زير سايه‌هاي درختان پارک پناه مي‌برند. شايد باورش هم برايتان سخت باشد که مسئولان مربوطه شهرستان بارهاي بار از کنار اين پارک عبور کردند؛ ولي تاکنون قدمي در درون پارک نگذاشته تا وضعيت نامطلوب آن را مشاهده نموده و در صورت صلاح‌ديد رسيدگي کنند.
 
بيشتر از يک سال از حذف مجموعه وسايل بازي فلزي پارک ساحلي لاله به دليل عدم ايمني مي گذرد ولي متاسفانه جايگزيني براي آنها نصب نشده،و بقاياي به جا مانده از وسايل قبلي هم به طور کامل پاکسازي نشده و متاسفانه حادثه آفرين مي باشند و جلوه زشتي به مبلمان شهري داده اند.

از دست اندر کاران محترم خواهشمنديم با توجه به نياز به فضاي بازي براي کودکان و نوجوانان، کاري زيبا و در شان شهرستان در پارک ساحلي لاله انجام شود .

انتهاي پيام۱۰۲۲ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۵۱:۲۴

28 Dec 2019